افزایش ورودی گوگل - 10 نکته در آدرس صفحه

افزايش ورودي گوگل يا سئو براي صاحبان کسب و کار از اهميت ويژه اي برخوردار است. مهمترين دلايل افزايش ورودي گوگل را مي توان بصورت زير خلاصه نمود:

- افزايش ورودي گوگل باعت ترافيک هدفمند به سمت سايت مي شود.
- ماندگاري بالايي در اين روش وجود دارد.
- هزينه اين روش به نسب ساير روش هاي ديگر کمتر است.
افزايش ورودي گوگل تحت تاثير معيارهاي مختلف مي تواند بهبود پيدا کند. در اين مطلب بصورت تخصصي معيارهايي که در آدرس صفحه مي تواند باعث افزايش ورودي گوگل شود بررسي شده است.

آيا به نظر شما ساختار آدرس صفحه يا URL براي سئو اهميت دارد؟ مسلما جواب اين سوال بله است. در آخرين الگوريتم هاي گوگل، نگاه ويژه اي به ساختار URL شده است. اين ساختار مي تواند در سئو سايت و افزايش ورودي گوگل تاثير مثبتي داشته باشد. در ادامه مقاله مي خواهيم ده نکته عملي سئو که بايد در ساختار آنها به کار ببريد را براي شما بيان نماييم.

1.آن را ساده و خوانا بنويسيد
اولين و مهمترين توصيه گوگل براي ساختار URL اين است که آن را هرچقدر که مي توانيد ساده بنويسيد. لازم نيست که تک تک کلمات عنوان را در ساختار به کار ببريد. فقط کافي است که از کلمات کليدي که مي تواند در سئو سايت موثر باشد استفاده نماييد.

بهتر است که آدرس صفحه يا همان URL ها براي کاربران خوانا باشد. براي مثال دو مورد آدرس صفحه را در زير آورده شده است:

http://seokar.com/news/generate-content
www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898enno0223bns983201djis03

همانطور که مورد اول را نگاه مي کنيد، خوانا و ساده است ولي مورد دوم علاوه براينکه طولاني است، از کاراکترهاي نامفهوم استفاده کرده است.
توصيه مي شود که از کلمات با معني استفاده کنيد تا در کاربران بتوانند به راحتي آن را به ذهن بسپارند براي مثال بعضي ها که از ساختار فولدر در طراحي سايت خود استفاده مي کنند، اسم فولدر خود را عدد مي گذارند که اين به صورت www.example.com/1 نشان داده مي شود. اين از نظر گوگل يک URL بي معني و بي مفهوم است و تاثير منفي در افزايش ترافيک گوگل خواهد داشت.

2.براي جداسازي کلمات از خط تيره استفاده کنيد
نقطه گذاري مهمترين عامل براي خوانا کردن يک عبارت است. گوگل توصيه مي کند که از خط تيره به جاي آندرلاين استفاده کنيد:
http://seokar.com/service/advice

3.همه حروف URL بايد کوچک باشند
اگر حروف URL صحفه ما بزرگ مي باشند، بايد آنها به نوع کوچک تبديل کنيد. در صورتي که ممکن است دو URL کاملا شبيه به هم باشند مي توانيد از حروف بزرگ براي متمايز کردن استفاده کنيد.

4.استفاده نکردن از حروف تعريف
توصيه مي شود که از تا جايي که مي توانيد از حروف تعريف مانند a،an و the استفاده نکنيد ولي در صورت استفاده هيچ مشکلي در ساختار آدرس صفحه پيش نمي آيد و از نظر سئو ايرادي ندارد.

5.عنوان شما نبايد دقيقا با URL شما يکي باشد
بعضي از عنوان ها طولاني هستند و تعداد کاراکترهاي بيشتري دارند براي مثال حدود 10 کلمه و 25 کاراکتر. اگر شما مي خواهيد دقيقا کلمات به کار رفته در عنوان را در URL به کار بريد، ميزان خوانايي آن را کاهش داده و همچنين براي يک صفحه، آدرس طولاني ايجاد کرده ايد و معمولا سايت هايي که داراي ورودي مناسبي از گوگل هستند از آدرس هاي صفحه با طول کوتاه استفاده مي کنند.

6.سعي کنيد از کلمات کليدي استفاده کنيد
مهمترين نکته اي که بايد در نوشتن آدرس صفحه استفاده کنيد و تاثير مثبتي در سئو سايت و افزايش ورودي گوگل دارد، استفاده از کلمات کليدي در URL است. توصيه مي شود که اين کلمات در مکان هاي ابتدايي و اوليه استفاده شوند.

7.از يک نام دامنه استفاده کنيد
همانطور که مي دانيد براي افزايش ورودي گوگل، بهترين راه توليد محتوا ناب است. بعضي از شرکتها از نامه دامنه اختصاصي براي اين منظور استفاده مي کنند. توصيه مي شود که تمامي دامنه وآدرس صفحات شما از يک الگو پيروي کنند مهمترين دليل اين مساله اين است که زحمت شما زياد مي شود چون بايد براي دو لينک برنامه ريزي کنيد تا بتوانيد آنها را در صفحه اول قرار دهيد.

8.از فولدرهاي کمتري استفاده کنيد
اگرطراح سايت باشيد، مي دانيد که براي دسته بندي محصولات از فولدر استفاده مي کنند که هر فولدر يک نوع دسته بندي را نشان مي دهد. توصيه مي شود از فولدرهاي کمتري استفاده کنيد چون ميزان خوانايي لينک براي کاربر بهتر مي شود.

براي جداسازي فولدرها در آدرس صفحه از اسلش استفاده ميشود. البته پيشنهاد مي شود تعداد اسلشها کم باشد و بعبارتي ديگر عمق وب سايت زياد نباشد. معمولا در نظر سنجي هاي انجام شده سئو وب سايت هايي که داراي ورودي خوبي از گوگل هستند، آدرس صفحات داخلي آنها از عمق کمي برخوردار است.

نکت مهم اين است که نام فولدرخود را حتما با معني و نسبت به نوع دسته بندي خود انتخاب کنيد.

9.از حالت ساده فعل استفاد کنيد
در دستورزبان، هر فعل مي تواند به چند صورت نوشته شود. بهتر است که از حالت ساده فعل استفاده شود مثلا به جاي “applying” از “apply” استفاده نماييد.

10.از URL هاي زياد که به يک محتواي اشاره مي کنند، اجتناب نماييد
بعضي اوقات شما محتواي هاي گوناگون اما با يک موضوع توليد مي کنيد. بهتر است که از اين کار اجتناب کنيد و سعي کنيد که محتواي خود را در يک URL قرار دهيد. چون گوگل صفحات را بعضي اوقات خيلي شبيه هم هستند کپي هم خوانده و آدرس صفحه را جريمه مي کند و تاثير منفي در افزايش ورودي گوگل دارد.
سئوکار