تگ عنوان در SEO

اولين و مهم ترين اقدام SEO که بايد بر روي صفحات خود انجام دهيد تگ عنوان ( title tag ) مي باشد .
<title> </title>
بسياري از افرادي که از طريق منابع خارجي و يا ويرايشگر متن WYSIWYG استفاده مي کنند ، قرار دادن تگ meta را که مي تواند براي آن ها محبوبيت زيادي در موتورهاي جستجو داشته باشد را فراموش مي کنند .
فوايد استفاده از تگ هاي عنوان بهينه شده شامل ? بخش مي باشد :
? – کاربري که براي کلمه کليدي شما جستجو کرده است ، در صورتي که عنوان سايت شما مثل عبارت جستجو شده باشد ، لينک و عنوان سايت شما را به صورت مشخص (هايلايت ، پررنگ ، bold) شده مشاهده مي کند و اين به طور قطع مي تواند تعداد کليک براي سايت شما را افزايش دهد نسبت به وقتي که از تگ عنوان استفاده نشده است .
? – باعث افزايش رتبه بندي ( ranking ) شما در موتورهاي جستجو خواهد شد .
? – به موتورهاي جستجو کمک مي کند تا بين صفحاتي که ممکن است شبيه هم باشند تفاوت قائل شود .
افزايش تعداد کليک ها
بهينه سازي سايت در موتورهاي جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه هاي برتر و صفحات اوليه موتورهاي جستجو نيست ، بلکه به معناي جذب ميزان ترافيکي است که شما از سايت خود انتظار داريد . اگر شما براي عبارت ” کلاه هاي رايگان ” رنک #? داشته باشيد ، هنگامي که کاربري عبارت ” کلاه هاي رايگان ” را جستجو مي کند ، در صورتي که عبارت جستجو شده در عنوان سايت شما موجود نباشد ، کاربر فرق زيادي ميان سايت شما و ديگر سايت ها مشاهده نمي کند .
در صورتي که عنوان سايت شما شامل کلمه کليدي مورد نظر شما باشد ، کاربر با جستجوي کلمه کليدي ، عنوان سايت شما را به صورت پررنگ و مشخص ( bold ) مشاهده مي کند و اين به مقدار بسيار زيادي ميل کاربر را براي مشاهده سايت شما افزايش مي دهد .
رتبه بندي ( ranking ) بهتر
اکثر مردم اعتقاد دارند که عنوان سايت جايي است که بايد نام تجاري و يا نام دامنه خود را ذکر کنند . اين کاملا اشتباه است و عنوان صفحات يکي از آسان ترين راه هايي است که شما مي توانيد به موتورهاي جستجو بگوييد که صفحه مورد نظر از سايت شما در چه موردي است و نيز صفحات سايت شما چگونه طبقه بندي شده اند . در حالي که بسياري از افراد به عنوان صفحات توجه ندارند ، موتورهاي جستجو به آن توجه مي کنند .
شما مي توانيد با قرار دادن مهم ترين کلمات کليدي در عنوان سايت خود ، از اين فرصت استفاده کنيد براي اين که رتبه بالايي را براي کلمات کليدي مورد علاقه خود بدست بياوربد . اگر شما هنوز مايليد که عنوان سايت شما شامل نام شرکت و يا دامين شما ياشد ، مي توانيد نام تجاري و يا دامين سايت خود را بعد از کلمات کليدي و بعد از خط فاصله قرار دهيد ( مثلا ” کلاه هاي رايگان - yourcompany.com “) بدين منظور که نشان دهيد اين کلمات کليدي براي شما بسيار مهم هستند .
کمک به موتورهاي جستجو براي تمييز صفحات
مثل يک موتور جستجو بودن آسان نيست . آن ها روز و شب در وب مي خزند و اطلاعات را از وب دريافت مي کنند و سعي مي کنند آن ها را بر اساس شيوه سودمندي ذخيره کنند تا کاربران بتوانند چيزهايي را که به دنبالش هستند بيابند . کار آن ها را ساده تر کنيد . به طور شفاف و واضح عنوان و موضوع هر صفحه را با استفاده از تگ عنوان مشخص کنيد و به موتورهاي جستجو کمک کنيد تا بتواند بين صفحات به راحتي وجه تمايز قائل شود .
شما ممکن است دو صفحه در سايت خود داشته باشيد که بسيار به هم شبيه باشند و با کمي تفکر بتوان دريافت که ميان آن ها تفاوت هايي هست . اجازه ندهيد تا موتورهاي جستجو نظرشان را براي شما ترسيم کنند زيرا ممکن است اشتباه کنند ، در عوض براي آن ها تصميم گيري کنيد و تفاوت ها را خوتان برايشان بيان کنيد . اين باعث مي شود که سايت شما از دوگانه شدن محتوا هم مصون بماند که در آينده با عمق بيشتري بررسي خواهد شد .

تگ هاي header و bold در seo
با اين که در ده سال اخير اينترنت به ميزان قابل توجهي تغيير کرده است ولي چيزي که همچنان ثابت مانده است روشي است که وبمسترها مطالب و سرفصل هاي مهم سايتشان را با آن مشخص مي کنند . سرفصل هاي يک صفحه معمولا با تگ هاي header مشخص مي شوند . ( از <h1> تا <h6> ) و همچنين مطالب مهم در تگ هاي bold ( به صورت پر رنگ و برجسته شده ) قرار مي گيرند تا اطمينان حاصل شود که کاربر به اين مطالب توجه بيشتري نشان مي دهد . نه تنها اين مطالب توجه کاربران را به خود جلب مي کند بلکه به عنوان يک شاخص ابتدايي در اختيار موتورهاي جستجو قرار مي گيرد تا بفهمند صفحه مورد نظر درباره چه چيزي صحبت ميکند و چه قسمت هايي از آن مهم تر هستند .
<h1> تا <h6> ( تگ هاي header )
تگ هاي header راه بزرگي هستند تا رتبه بندي ( ranking ) خود را در موتورهاي جستجو بالا ببريد . به عنوان مثال اگر شما صفحه اي در مورد ” کلاه هاي رايگان ” داريد ، بهترين راه براي مشخص کردن آن گذاشتن يک تگ header به صورت زير در ابتداي صفحه است تا به بهترين وجه به کاربران و موتورهاي جستجو نشان دهيد که اين صحه از سايت شما در مورد چه چيزي صحبت مي کند :
<h1>کلاه هاي رايگان</h1>
البته با توجه به استراتژي هاي ديگر موتورهاي جستجو اين مهم است که از به کاربردن تعداد زيادي کلمات کليدي خودداري کنيم و يک قاعده خوب براي اين کار اين است که در هر صفحه حداکثر از سه تا چهار تگ header استفاده کنيم و بعد از تگ هاي header حداقل يک پاراگراف متن داشته باشيم .
صفحه اي که شامل تعداد زيادي تگ header باشد براي موتورهاي جستجو شبيه به اسپم به نظر مي رسد و براي کاربران مفيد نخواهد بود .
italic ، bold و emphasis
بعد از اين که از تگ هاي header در صفحه خود استفاده کرديد ، هنوز کار شما به اتمام نرسيده است و هنوز ابزارهاي زيادي هست که شما مي توانيد براي هدفمند سازي کلمات کليدي سايت خود از آن ها استفاده کنيد . هنگامي که کلمات کليدي را در صفحات خود به کار ميبريد مهم است که اين کلمات را به همراه تگ هاي bold يا italic يا emphasis به کار بريد تا مطمئن شويد موتورهاي جستجو پي به مهم بودن اين کلمات مي برند .
بسياري از افراد در صفحات خود از انيمشن هاي فلش و يا تگ هاي span به وسيله css ، بسيار استفاده مي کنند و اين درحالي است که موتورهاي جستجو به سختي قادر به تشخيص اين ها مي باشند . پس با استفاده از تگهاي ساده ي html که در بالا ذکر شد کار را براي موتورهاي جستجو آسان کنيد .

منبع : www.elecfa.com 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ