تگ عنوان در SEO

اولین و مهم ترین اقدام SEO که باید بر روی صفحات خود انجام دهید تگ عنوان ( title tag ) می باشد .
<title> </title>
بسیاری از افرادی که از طریق منابع خارجی و یا ویرایشگر متن WYSIWYG استفاده می کنند ، قرار دادن تگ meta را که می تواند برای آن ها محبوبیت زیادی در موتورهای جستجو داشته باشد را فراموش می کنند .
فواید استفاده از تگ های عنوان بهینه شده شامل ۳ بخش می باشد :
۱ – کاربری که برای کلمه کلیدی شما جستجو کرده است ، در صورتی که عنوان سایت شما مثل عبارت جستجو شده باشد ، لینک و عنوان سایت شما را به صورت مشخص (هایلایت ، پررنگ ، bold) شده مشاهده می کند و این به طور قطع می تواند تعداد کلیک برای سایت شما را افزایش دهد نسبت به وقتی که از تگ عنوان استفاده نشده است .
۲ – باعث افزایش رتبه بندی ( ranking ) شما در موتورهای جستجو خواهد شد .
۳ – به موتورهای جستجو کمک می کند تا بین صفحاتی که ممکن است شبیه هم باشند تفاوت قائل شود .
افزایش تعداد کلیک ها
بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو تنها قرار گرفتن در رتبه های برتر و صفحات اولیه موتورهای جستجو نیست ، بلکه به معنای جذب میزان ترافیکی است که شما از سایت خود انتظار دارید . اگر شما برای عبارت ” کلاه های رایگان ” رنک #۶ داشته باشید ، هنگامی که کاربری عبارت ” کلاه های رایگان ” را جستجو می کند ، در صورتی که عبارت جستجو شده در عنوان سایت شما موجود نباشد ، کاربر فرق زیادی میان سایت شما و دیگر سایت ها مشاهده نمی کند .
در صورتی که عنوان سایت شما شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد ، کاربر با جستجوی کلمه کلیدی ، عنوان سایت شما را به صورت پررنگ و مشخص ( bold ) مشاهده می کند و این به مقدار بسیار زیادی میل کاربر را برای مشاهده سایت شما افزایش می دهد .
رتبه بندی ( ranking ) بهتر
اکثر مردم اعتقاد دارند که عنوان سایت جایی است که باید نام تجاری و یا نام دامنه خود را ذکر کنند . این کاملا اشتباه است و عنوان صفحات یکی از آسان ترین راه هایی است که شما می توانید به موتورهای جستجو بگویید که صفحه مورد نظر از سایت شما در چه موردی است و نیز صفحات سایت شما چگونه طبقه بندی شده اند . در حالی که بسیاری از افراد به عنوان صفحات توجه ندارند ، موتورهای جستجو به آن توجه می کنند .
شما می توانید با قرار دادن مهم ترین کلمات کلیدی در عنوان سایت خود ، از این فرصت استفاده کنید برای این که رتبه بالایی را برای کلمات کلیدی مورد علاقه خود بدست بیاوربد . اگر شما هنوز مایلید که عنوان سایت شما شامل نام شرکت و یا دامین شما یاشد ، می توانید نام تجاری و یا دامین سایت خود را بعد از کلمات کلیدی و بعد از خط فاصله قرار دهید ( مثلا ” کلاه های رایگان - yourcompany.com “) بدین منظور که نشان دهید این کلمات کلیدی برای شما بسیار مهم هستند .
کمک به موتورهای جستجو برای تمییز صفحات
مثل یک موتور جستجو بودن آسان نیست . آن ها روز و شب در وب می خزند و اطلاعات را از وب دریافت می کنند و سعی می کنند آن ها را بر اساس شیوه سودمندی ذخیره کنند تا کاربران بتوانند چیزهایی را که به دنبالش هستند بیابند . کار آن ها را ساده تر کنید . به طور شفاف و واضح عنوان و موضوع هر صفحه را با استفاده از تگ عنوان مشخص کنید و به موتورهای جستجو کمک کنید تا بتواند بین صفحات به راحتی وجه تمایز قائل شود .
شما ممکن است دو صفحه در سایت خود داشته باشید که بسیار به هم شبیه باشند و با کمی تفکر بتوان دریافت که میان آن ها تفاوت هایی هست . اجازه ندهید تا موتورهای جستجو نظرشان را برای شما ترسیم کنند زیرا ممکن است اشتباه کنند ، در عوض برای آن ها تصمیم گیری کنید و تفاوت ها را خوتان برایشان بیان کنید . این باعث می شود که سایت شما از دوگانه شدن محتوا هم مصون بماند که در آینده با عمق بیشتری بررسی خواهد شد .

تگ های header و bold در seo
با این که در ده سال اخیر اینترنت به میزان قابل توجهی تغییر کرده است ولی چیزی که همچنان ثابت مانده است روشی است که وبمسترها مطالب و سرفصل های مهم سایتشان را با آن مشخص می کنند . سرفصل های یک صفحه معمولا با تگ های header مشخص می شوند . ( از <h1> تا <h6> ) و همچنین مطالب مهم در تگ های bold ( به صورت پر رنگ و برجسته شده ) قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که کاربر به این مطالب توجه بیشتری نشان می دهد . نه تنها این مطالب توجه کاربران را به خود جلب می کند بلکه به عنوان یک شاخص ابتدایی در اختیار موتورهای جستجو قرار می گیرد تا بفهمند صفحه مورد نظر درباره چه چیزی صحبت میکند و چه قسمت هایی از آن مهم تر هستند .
<h1> تا <h6> ( تگ های header )
تگ های header راه بزرگی هستند تا رتبه بندی ( ranking ) خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید . به عنوان مثال اگر شما صفحه ای در مورد ” کلاه های رایگان ” دارید ، بهترین راه برای مشخص کردن آن گذاشتن یک تگ header به صورت زیر در ابتدای صفحه است تا به بهترین وجه به کاربران و موتورهای جستجو نشان دهید که این صحه از سایت شما در مورد چه چیزی صحبت می کند :
<h1>کلاه های رایگان</h1>
البته با توجه به استراتژی های دیگر موتورهای جستجو این مهم است که از به کاربردن تعداد زیادی کلمات کلیدی خودداری کنیم و یک قاعده خوب برای این کار این است که در هر صفحه حداکثر از سه تا چهار تگ header استفاده کنیم و بعد از تگ های header حداقل یک پاراگراف متن داشته باشیم .
صفحه ای که شامل تعداد زیادی تگ header باشد برای موتورهای جستجو شبیه به اسپم به نظر می رسد و برای کاربران مفید نخواهد بود .
italic ، bold و emphasis
بعد از این که از تگ های header در صفحه خود استفاده کردید ، هنوز کار شما به اتمام نرسیده است و هنوز ابزارهای زیادی هست که شما می توانید برای هدفمند سازی کلمات کلیدی سایت خود از آن ها استفاده کنید . هنگامی که کلمات کلیدی را در صفحات خود به کار میبرید مهم است که این کلمات را به همراه تگ های bold یا italic یا emphasis به کار برید تا مطمئن شوید موتورهای جستجو پی به مهم بودن این کلمات می برند .
بسیاری از افراد در صفحات خود از انیمشن های فلش و یا تگ های span به وسیله css ، بسیار استفاده می کنند و این درحالی است که موتورهای جستجو به سختی قادر به تشخیص این ها می باشند . پس با استفاده از تگهای ساده ی html که در بالا ذکر شد کار را برای موتورهای جستجو آسان کنید .

منبع : www.elecfa.com