روش انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایت

تعريف کلمات کليدي يا همان کليدواژه :
کلمات کليدي (کليدواژه ) کلماتي هست که کاربران اينترنتي بنا به نياز خود در گوگل جستجو مي کنند.

نکته مهم :
توجه داشته باشيد يک کليد واژه يا کلمه کليدي حتما نبايد شامل يک کلمه باشد و مي­تواند شامل چند کلمه هم باشد. در واقع ممکن است يک کلمه کليد مناسب از چند کلمه تشکيل شده باشد.
به عنوان مثال : سئو سايت که 2 کلمه است ولي در واقع هر دو کلمه کنار هم يک کلمه کليدي يا يک کليد واژه مي شود.
به عنوان مثال : طراحي سايت ارزان که 3 کلمه است ولي وقتي هر 3 کلمه کنار هم باشند، يک کلمه کليدي مي شود.
وقتي سايت را براي کلمه کليدي (کليد وا­ژه ) بهينه سازي و يا سئو سايت کنيم، باعث مي شود از طرف موتور جستجو گوگل کاربران بيشتري وارد سايت شوند.
هر صفحه سايت مي تواند رتبه اي متفاوت از ديد گوگل داشته باشد. اين رتبه با توجه به تعداد مطالب آن صفحه و يا کلمات کليدي که در مطالب آن صفحه درج شده است بستگي دارد.

نکته مهم :
جهت بهينه سازي کلمات کليدي حتما نبايد صفحه اول سايت را انتخاب کنيد.
حتي مي توانيد براي هر کلمه کليدي يکي از صفحات داخلي سايت را انتخاب کنيد. ممکن است يکي از صفحه هاي داخلي سايت، به عنوان مثال صفحه مقالات با توجه به نوع محتوا و يا تعداد مطالب براي بهينه سازي سايت (سئو سايت) کردن کلمه مورد نظر شما، رتبه گوگل مناسب تري داشته باشد.

اما کلمات کليدي (کليد واژه) مناسب را چگونه پيدا کنيم؟
اولين کار کمک گرفتن از گوگل است. کليد واژه مورد نظرتان را در گوگل وارد کرده و نتايج جستجوي کاربران ديگر در گوگل را مشاهده و کلمه مناسب تري انتخاب کنيد.
روش ديگر براي انتخاب کلمات کليدي و بالا بردن سئو سايت کمک گرفتن از سايت www.keywordtool.io
وب سايت keywordtool.io يک وب سايت حرفه اي در زمينه پيدا کردن انواع کليدواژه (کلمات کليدي)است. سرويس ارائه شده در اين سايت تنها محدود به گوگل نيست و از سرويس بينگ ، يوتيوب و فروشگاه هاي اپليکيشن (مناسب براي سايت هاي دانلود و يا فروش اپليکيشنن) هم پشتيباني مي­کند. همچنين از زبان فارسي نيز به خوب در حال پشتيباني مي باشد. با وارد کردن کلمه مورد نظر ، کليدواژه هاي خوبي را براي شما نمايش داده مي­شود و با قابليت کپي کليدواژه ­ها، به راحتي مي­توانيد از آن­ها استفاده کنيد.و مي توانيد سئو سايت خود را افزايش دهيد.

نکته مهم :
اگر شما چند کلمه کليدي انتخاب کرديد که تقريبا شبيه به هم هستند و فقط از نظر ترتيب کلمات با هم تفاوت دارند و ترديد داريد که از کدام کلمه استفاده کنيد مي توانيد از سرويس (Google Trends) استفاده کنيد.

 تک سيستم