طراحی پرتال سازمانی

استفاده از پرتال ها از سال 1997 همزمان با کاوش و بازیابی اطلاعات در فضای مجازی توجه همگان را به خود جلب کرد. از همین زمان سازمانهای تجاری و حتی غیر تجاری راه اندازی پرتالهای سازمانی را برای پرسنل و کاربران و مشتریان خود استارت زدند.
پرتال به مجموعه ای از طراحی سایت برای صفحات وب گفته می شود که محتوا و خدمات را شامل می شود؛ این مجموعه از یک درگاه ارائه می شود و کاربر می تواند با وارد شدن به درگاه از خدمات و امکانات سازمان یا مجموعه مورد نظر خود استفاده کند. تمام این کارها با کمک طراحی سایت قابل انجام می باشد و شما بدون داشتن وب سایت و یک طراحی سایت عالی نمی توانید به خواسته هایتان دست یابید و در مراحل مختلف تجارتتان کامل شوید .
طراحی پرتال سازمانی مجموعه ای از طراحی سایت صفحات وب سایت می باشد که در انها هم محتوا و هم خدمات قرار می گیرد . طراحی سایت به شکل یک یکپارچه عمل می کند و در حقیقت از طریق یک درگاه عمل می کند . در این حالت کاربر می تواند با ورود به یک درگاه از تمامی ویژگی ها و خدمات سازمان و مجموعه ی آن استفاده کند و یک یکپارچگی در این میان به وجود خواهد امد . طراحی سایت و طراحی پرتال سازمانی اگر به شکل اصولی انجام گیرد کمک بزرگی به سازمان و شرکت های بزرگ می کند .
هدف از طراحی پرتالهای سازمانی و طراحی سایت های مختلف تمرکز بر مدیریت اطلاعات سازمانی در ادارات و ارائه کردن خدمات اطلاعاتی به روز است. پرتال های سازمانی از سویی در متمرکز کردن مدیریت سازمان برای مدیران و معاونان نقش اساسی را ایفا می کنند و از سویی دیگر به آشناکردن کاربران و مشترکان با اخبار جدید و اطلاعات حوزه های کاری و تجاری کمک شایانی می کنند. استفاده از پرتال های سازمانی در این روز ها بسیار رایج شده است و شرکت ها و سازمان های بزرگ از طراحی پرتالهای سازمانی استفاده می کنند .
پرتال های سازمانی و طراحی سایت با یک تیر دو نشان را هدف قرار می دهند چرا که موجبات ایجاد زمینه تعامل بین مدیران و کارمندان و مشتریان را فراهم کرده و در تسریع کردن کارها نقش اساسی را بازی می کنند.
پرتال به مجموعه ای از صفحات وب در طراحی سایت می گویند که شامل محتوا طراحی سایت می شود و برای مشتریان خدماتی را به همراه دارد و این طراحی پرتال سازمانی به شکل یکپارچه از طریق یک درگاه طراحی سایت ارائه می گردد و به این ترتیب یوزر و کاربر را قادر می سازد تا با ورود به یک درگاه از خدمات و امکانات یک یا چند سازمان و مجموعه استفاده نماید و این یکپارچگی برای سازمان مناسب خواهد بود .
پرتال معمولا به مجموعه ای از صفحات وب گفته می شود که دربرگیرنده محتوا و خدماتی است که به صورت یکپارچه و هماهنگ از طریق یک درگاه به کاربر ارائه می شود. بدین طریق کاربر می تواند با ورود به یک درگاه از خدمات و امکانات یک یا چند سازمان و موسسه دیگر بهره مند و استفاده کند. یکپارچگی در سازمان به منزله کلید طلایی است چرا که با تعامل به وجود آمده با مشتریان، کارمندان یا کاربران می تواند ارتباط برقرار کند. وجود کاربر در پرتال بسیار مهم است و نقش خاصی دارد، البته پرتال سایتی است به هیچ وجه جنبه تبلیغی و معرفی ندارد.
طراحی پرتال سازمانی و راه اندازی پرتال سازمان امروزه در دستور کار سازمان های بزرگ خصوصی و دولتی به منظور سرعت بخشیدن به ارائه خدمات بهتر برای مشتریان طراحی می شود. بنابراین داشتن یک وب سایت اطلاع رسانی سازمانی مسئله مهمی محسوب می شود.
طراحی وب سایت و راه اندازی پرتال های سازمانی :

طراحی وب سایت حرفه ای و راه اندازی پرتال های سازمانی به صورتی است که کاربر پس از ورود به پرتال با فضایی که تداعی گر یک محیط تجاری یا کاری است روبرو می شود و علاوه بر انجام امور اجرایی یا تجاری خود را در محیطی می بیند که لذت و آموزش را تجربه می کند.
از دیگر ویژگی های طراحی پروتال سازمانی و راه اندازی پرتال سازمانی اینکه کاربران در فعالیتهای شبکه ای سهیم می شوند و تجربیات فردی آنها در کار با امکانات پرتال به چالش کشیده می شود.
طراحی پرتال سازمانی و راه اندازی پرتال سازمان هم برای ارائه اطلاعیه ها و اخبار مختلف هم برای اطلاع رسانی طراحی می شود، بدین ترتیب با طراحی پرتال سازمانی بسیاری از خدماتی که که نیاز به مراجعه حضوری دارد را به صورت اینترنتی و مجازی انجام می شود.
هدف از راه اندازی پرتال سازمان :
هدف از طراحی پرتال سازمانی کاستن از کاغذبازی ارانه برای عرضه خدمات بهتر است. این نوع سایتها برای کاربران عمومی و مشتریان و برای کاربران خود سازمان طراحی و پیاده سازی می شود. به این طریق تمامی فعالیتهای کارمندان آن مجموعه به صورت آنلاین و به سرعت می توانند کارهای خود را انجام دهند.
طراحی پرتال سازمانی در روند رشد و بهبود فعالیت های سازمان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.
با طراحی پرتال سازمانی می توان به راحتی بر اطلاعات سازمانی در موسسات مدیریت کرد . خدمات اطلاعاتی روزآمد را به کاربران ارائه کرد.
طراحی پرتال سازمانی به منظور دسترسی راحت تر به اطلاعات و خدمات وبگاه های ادارات دولتی و حتی موسسات غیردولتی طراحی می شود. پرتال های سازمانی به این صورت است که در وهله اول به معرفی کامل امکانات و قابلیتهای سازمان مربوطه پرداخته شود چرا که هدف از طراحی پرتال سازمانی خدمت رسانی سریع و با کیفیت به کاربران است.
طراحی پرتال سازمانی باید دارای قابلیت جستجو باشد تا کاربر بتواند با جستجوی کلیدواژ ه به منظور خود دست پیدا کند، همچنین پرتال باید دارای فهرست موضوعات باشد. همچنین تیترهای مهم خبری در پرتال سازمانی باید موجود باشد.
طراحی پرتال سازمانی اگر به درستی صورت گیرد و تمامی خواسته های کاربران را برآورده کند طبیعتا کاربران ناگزیر می شوند برای استفاده از تمامی امکانات پرتال عضو آن شوند و در نتیجه به ترافیک و بازدید سایت منجر می شود که این امر و اعتمادسازی که بین کاربران و سازمان صورت می گیرد منجر به گسترش استفاده از خدمات تجاری و ادارای می شود.
طراحی پرتال سازمانی باید قابلیت دسته بندی مطالب را دارا باشد تا کاربران در پیداکردن موضوعات دلخواه دچار سردرگمی نشوند. همچنین باید از زبان های مختلف پشتیبانی کند تا اگر افرادی از کشورهای دیگر درخواست عضویت در پرتال سازمانی را داشته باشند به این کار قادر باشند.
طراحی پرتال سازمانی باید به گونه ای طراحی شود که مدیریت محتوا در آن به راحتی صورت گیرد و همچنین از بروز رسانی آسانی برخوردار باشد.
لومیکس 

خدمات و محصولات صنعتی

 الکتروپمپ