15 راه ساختن بک لینک - گرفتن بک لینک جهت بهینه سازی وب سایت

ساخت بک لينک يا گرفتن بک لينک جزو سئو بيرون صفحه است. بعبارتي ديگر براي بهينه سازي وب سايت مي توان از معيار ساخت بک لينک نيز استفاده نمود.

15 مرداد 1395 - 11:58 - ارسال شده توسط ميلاد قاروني

ساختن بک لينک

سئو مدرن تقريبا در دو مساله بيشتر تاکيد دارد : محتوا و لينک سازي يا بک لينک. توليد محتوا و بازاريابي آن، يک مساله کاملا پيچيده مي باشد که ما قصد نداريم در اين مقاله به آن بپردازيم.

ما در اين مقاله سئو سايت ميخواهيم در خصوص لينک سازي و تکنيک هاي آن صحبت کنيم. لينک ها اصولا به عنوان يک تاييد براي وبسايت تلقي مي شوند. وقتي که شما از طريق بک لينک وارد يک وب سايت مي شويد، گوگل متوجه مي شود که شما به اين وب سايت علاقه مند مي باشيد و براي شما ارزش و اعتبار دارد.

ساده ترين راه براي دريافت رتبه در موتورهاي جستجو، لينک سازي مي باشد که مي تواند در هر مکاني صورت بگيرد البته اگر به درستي و اصولي انجام شود. شما زماني که روي يک لينکي کليک مي کنيد، اين مساله را بيان کرده ايد که به محتواي ارائه شده توسط اين وبسايت علاقه مند مي باشد که اين ميتواند يک امتياز مثبت براي آن وب سايت باشد. با سئوکار باشيد.

در چند سال اخير، توجه بسياري به اين مساله لينک سازي و بک لينک صورت گرفته است. قبلا شما مي توانستيد چند وب سايت ايجاد کرده و آنها را به وب سايت اصلي خود بک لينک بدهيد. اين مساله باعث دورزدن الگوريتم گوگل مي گرديد که توسط الگوريتم پنگوئن کاملا اين نوع کلاه برداي و سواستفاده از بين رفت در نتيجه تمامي وبسايت هايي که از اين نوع کلک استفاده مي کردند، جريمه شدند.

امروزه شما بايد بتوانيد بک لينک هاي با انواع مختلفي را به سوي وبسايت خود جذب کنيد. روش هاي لينک سازي و بک لينک براساس عوامل مختلفي که دارد، داراي ارزشهاي متفاوتي مي باشد.

در اينجا سه عامل مهم تاثير گذار در سئو را در اين زمينه مطرح مي کنيم:

• بک لينک گرفتن از وب سايت هايي با رتبه بالا داراي ارزش بسياري است. اينکه شما چطوري بتوانيد بک لينک بگيريد به استراتژي شما بستگي دارد اما بهترين و آسان ترين راه ايجاد محتواي عالي در وبسايتتان مي باشد.

• سعي کنيد که از وبسايت هايي که مرتبط با کسب و کارتان مي باشد بک لينک بگيريد. چون کاربران شما يکسان هستند، آنها حتما به وبسايت شما نيز مورد بررسي قرار مي دهند.

• از فکر خريد بک لينک بياد بيرون، چون اگر گوگل متوجه شود علاوه براينکه شما را جريمه مي کند، رتبه سايت شما را به قبل باز ميگرداند.

همانطور که گفتيم يکي از عواملي که در سئو مدرن به آن توجه بسياري مي شود، لينک سازي يا بک لينک مي باشد..در ادامه ما ميخواهيم 15 تکنيک بک لينک سازي را بيان نماييم.

1.ايجاد پست مهمان
امروزه بعضي از متخصصان سئو معتقد هستند که پست مهمان هيچ ارزشي ندارد و به نوعي باعث جريمه وب سايت شما مي گردد. اما در واقع يکي از بهترين مکان ها براي بک لينک، پست مهمان مي باشد. شما بايد بتوانيد که با استفاده از استراتژي خاص، مالکان وبسايت هاي ديگر را که مرتبط با کسب و کار شما مي باشند را قانع کنيد که بتوانيد حداقل يک پست در وبسايت آنها قرار دهيد بعد داخل آن شروع لينک سازي و گرفتن بک لينک کنيد. فقط حواستان باشد که مالک وبسايت، لينک هايي را که شما قرار ميدهيد را nofollow نکند چون ديگر هيچ گونه ارزشي ندارد.

2.به يک مولف تبديل شويد
اين تکنيک شبيه روش قبلي مي باشد، اما حرفه اي تر مي باشد. در تکنيک پست مهمان، شما پست سايت خود را به گونه اي متفاوت در وبسايت ديگران قرار مي دهيد اما در اين تکنيک شما يک نويسنده و توليد کننده محتوا براي ديگر وبسايت ها مي باشيد. شما در اين تکنيک اختيار عمل بيشتري داريد و مي توانيد بک لينک هاي خيلي بهتر و زيرکانه تري به وبسايت خود بدهيد. اکثر وبسايت ها مولفان خود را معرفي مي کنند و شما در بخش معرفي مي توانيد خود را مدير وبسايت اصلي خود معرفي کنيد.

3.استفاده از فروم ها
يکي از بهترين روش براي بک لينک گرفتن و لينک سازي، قرار دادن پست ها و مطالب مربوط به وبسايت خود در فروم ها مي باشد. البته فروم هاي بسياري وجود دارد، براي همين اول شما بايد فروم هايي که مرتبط با وبسايت شما مي باشند را پيدا کنيد و بعد از اطلاع از قوانين آنها، شروع به توليد محتوا و قراردادن محتواي در آنجا بکنيد. البته کار در فروم تکنيک هاي بسياري دارد که مهمترين مساله آن فعال بودن در اين فروم ها مي باشد.

4.بازاريابي ويدئويي
يوتيوب بهترين مکان براي بازاريابي و انتشار مطالب وب سايت مي باشد. ميليونها نفر از سراسر دنيا از يوتيوب براي تماشاي فيلم و انتشار فيلمهاي خود استفاده ميکنند. فقط کافي که تکنيک استفاده از آن را بدانيد.

البته در ايران شما مي توانيد از اپارات نيز استفاده کنيد. يکي از مزيت هاي اصلي بازاريابي ويدئويي قراردادن آدرس سايت است البته اين مزيت در آپارات خيلي وجود ندارد، اما در وبسايتهايي با موضوع اشتراک ويدئو اين امکان را مي دهند که شما بتوانيد لينک قرار بدهيد. مزيت ديگر استفاده از ويدئو اين است که کاربران بيشتر ترجيح ميدهند فيلم ببينند تا متن بخوانند و اگر فيلمي را چندبار ببينند اصلا خسته نمي شوند و اين مساله باعث حک شدن تصوير برند شما در ذهن آنها مي گردد.در واقع اين چند ساله الگوريتم هاي گوگل تغييرات بسياري داشته است.

5. اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي
امروزه شبکه هاي اجتماعي بسياري وجود دارد که شما مي توانيد با افراد مختلف از سراسر دنيا ارتباط برقرار کنيد. شبکه هايي مانند فيس بوک، توييتر، لينکدين و غيره. يکي از مزيت هاي اين شبکه ها عضو شدن در گروه هاي مرتبط با کسب و کار است و به اشتراک گذاري مطالب وبسايت در آنجا مي باشد. از نظر بک لينک، شبکه هاي اجتماعي بيشترين امتياز را نسبت به بقيه استراتژي دارند.

6.بلاگ نويسي در لينکدين
لينکدين يک شبکه اجتماعي است که افراد متخصص زيادي در هر رشته در اين شبکه با هم در ارتباط هستند. يکي از مزيت هايي قراردادن لينک در لينکدين اين مي باشد فالو شدن آنها است يعني با توجه به رتبه بالاي لينکدين، هر کليک امتياز و رتبه بالاتري نسبت به بقيه شبکه ها مي گيرد. اگر به صورت حرفه اي عمل کنيد مي توانيد بک لينک هاي بسياري خوبي از اين شبکه دريافت کنيد.

7.اظهار نظر در بلاگها
اين يکي از بهترين و زيرکانه ترين روش هاي براي گرفتن بک لينک مي باشد. شما بايد پست هاي مرتبط با کسب و کار خود را مطالعه کنيد و نظر خود را به صورت کاملا علمي و دقيق بيان نماييد. بعد در جايي که لازم بود، لينک وبسايت خود را قرار دهيد. فقط مراقب باشيد که اسپم نشويد.

8. مشارکت هاي اجتماعي
اين مشارکتها مي تواند در هر شبکه اجتماعي يا سايت باشد، فقط کافي است گروه هاي مرتبط با کسب و کار خود را پيدا کنيد و شروع به ارتباط با اعضاي آنها نماييد و به آنها لينک وبسايت خود معرفي کنيد.

9.پاسخ به سوالات
شبکه هاي زيادي وجود دارند که شما مي توانيد در آنجا سوالات خود را بپرسيد يا سوالات آنها را جواب دهيد. البته در فروم ها و شبکه هاي اجتماعي هم شما مي توانيد اين کار را انجام دهيد، فقط کافي است فروم يا گروه مرتبط با پرسش و پاسخ را جستجو کنيد و به سوالات آنها پاسخ کامل بدهيد.در انتها براي اينکه يک منبعي براي پاسخ خود ارائه دهيد مي توانيد لينک وبسايت خود را قرار دهيد. البته اين چند مورد شبيه به هم هستند اما اين نکته را بايد بدانيد که هدف هرکدام متفاوت است و استراتژي خاص خود را دنبال مي کند.

10.مراقبت هاي لينک هاي ناقص باشيد
البته اين يک روش نمي باشد، بيشتر هشدار است . مطالب شما بعد از مدتي قديمي مي شوند و ممکن است از بين بروند يا دچار ايراداتي شوند. در مطالب جديد ممکن است شما از طريق کلمه اي به آن وبلاگ لينک دهيد. اما چونکه لينک آن صفحه يا بلاگ دچار ايراد شده است، يک صفحه ارور نمايش داده مي شود که اين يک نمره منفي براي وبسايت تلقي مي شود. شما نبايد لينک آن صفحه را از بين ببريد چون اين لينک توسط گوگل ايندکس شده است، در واقع شما بايد يک مطلب جديد بجاي مطلب قديمي جايگزين کنيد. پس حتما لينک هاي قديمي موجود در وبسايت خود را قبل از لينک سازي بين صفحات بررسي کنيد.

11.بازاريابي اثرگذارها
هر صنعتي تاثيرگذارهاي خودشو دارد. اين تاثيرگذارها، افرادي هستند که آن صنعت را در همه شبکه ها و مراحل آن را دنبال مي کنند. بازاريابي اثرگذار بيشتر مربوط به همين افراد مي شود. يک اصلي در بازاريابي وجود دارد و اين است :" بهترين واولين مشتري، همسايه شما مي باشد." در وب سايت هم همينطور. بهترين مشتريها همين افراد تاثيرگذار مي باشند. افرادي که در تمامي مکانها شما را دنبال مي کنند.در نظرخواهي محتويات شما شرکت مي کنند، مطالب شما را به اشتراک مي گذارند و در برندسازي و لينک سازي وبسايت شما نقش غيرمستقيم دارند. شما بايد اين افراد را پيدا کنيد و به آنها امتيازات مثبتي بدهيد. پيدا کردن اين افراد کار سختي نيست فقط کافي يک بررسي ساده انجام دهيد و ببينيد که چه افرادي در نظر خواهي، مسابقات و غيره بيشتر شرکت مي کنند و به آنها امتيازات ويژه بدهيد.

12.مطبوعات محلي
منظور ما هر مطبوعاتي نيست. متاسفانه يکي از بزرگترين اشتباهات افراد اين است که محصولات و وب سايت خود را در هر مطبوعات مرتبط و غيرمرتبط تبليغ مي کنند. بهترين مطبوعات، مطبوعات محلي مي باشند. کاربران وبسايتها از سراسر کشور مي باشند اما تبليغ در مطبوعات محلي بيشتر ديده مي شوند.چرا؟!! چونکه براساس آمارهايي که منتشر شده، خريد اين مطبوعات از بقيه بيشتر مي باشد و از اين شانس ديده شدن شما بيشتر مي گردد. هر چند هيچگونه کليک برروي لينکي وجود ندارد اما در برندسازي نام دامنه شما کمک بسياري مي کند.

13.بررسي از زبان مشتريان
فروشندگان محصول هميشه به دنبال اين هستند که بتوانند مشتري خود را راضي نگه دارند. آنها مي خواهند که بتوانند که رضايت مشتري خود از محصولاتشان نشان بدهند و از اين رو سعي مي کنند بعد از خريد با استراتژي هاي خاص، نظر آنان را بپرسند و در قسمت نظرخواهي محصولات قرار بدهند.

هر مشتري جديد قبل از خريد، به نظرات مشتريان خود دقت مي کند و بعد اقدام به خريد مي کنند. شما مي توانيد از مشتريان خود مخصوصا در شبکه هاي اجتماعي بخواهيد نظر خود در خصوص محصولات شما بدهند . آنها اگر از محصول راضي باشند لينک صفحه خريد آن را در صفحه خود قرار داده که اين يک بک لينک براي شما تلقي مي گردد.

14.نقد و بررسي
مانند روش قبل با استراتژي هاي خاص از کاربران خود بخواهيد که بخش نظرخواهي و نقد وبررسي محصولات را در شبکه هاي اجتماعي خود به اشتراک بگذارند. مطمئن باشيد مشتريان وفادار شما حتما اين کار را انجام خواهند.

15.تبديل لينک هاي غير قابل کليک به قابل کليک
اين يک روش بحث برانگيز است. در اين روش شما بايد مکان هايي را پيدا کنيد که افراد لينک سايت شما را بدون قابليت لينک قرار مي دهند. اولين مزيت اصلي اين مساله، برندسازي بهتر وب سايت شما مي شود اما شما مي توانيد با دادن پيامي به صاحب اصلي وب سايت، از او بخواهيد که لينک سايت شما قابل کليک نمايد. البته براي بالابردن رتبه وبسايت روش هاي بسياري وجود دارد، اما هر کدام از اينها در کنار هم بايد رعايت شوند.