سیگنال لینک در لینک بیلدینگ

حتما از خودتان پرسیده اید که یک موتور جستجو چگونه به یک لینک رتبه و ارزش می دهد؟ برای پاسخدهی به این سوال باید ما عناصر تک تک یک لینک را بررسی کنیم و ببینیم که موتور جستجو چگونه به این عناصر دست پیدا می کنند. از روند دستیابی دقیق موتورهای جستجو به تک تک عناصر اطلاعات دقیقی در دسترسی نیست اما از طریق تجربه و مطالعاتی که شده است، می توان حدس هایی در این خصوص زد. در زیر لیستی از موارد قابل توجه برای موتورهای جستجو قرار داده شده است. این سیگنال ها توسط متخصصان سئو در مورد لینک بیلدینگ تهیه شده است که ارزش لینک را اندازه گیری می کند. ما در اینجا فقط به طور خلاصه به معرفی این موارد می پردازیم.

محبوبیت جهانی
هر چه یک سایت محبوبتر باشد، میزان بک لینک آن در عملیات لینک بیلدینگ بیشتر بوده است. برای مثال سایت ویکی پدیا که یک سایت محبوب و مرجع است، میزان بک لینکی که این سایت نسبت به بقیه دارد از همه بیشتر است. برای اینکه بتوانید به این محبوبیت دست پیدا کنید باید با تکنیک لینک بیلدینگ کاملا آشنا باشید.

محبوبیت محلی روی موضوع خاص
مفهوم محبوبیت محلی به این معناست: اگر وب سایت شما در خصوص یک موضوع خاص صحبت می کند  که فقط در خصوص سئو و بهینه سازی وب سایت مطلب می نویسد، لینکهایی که به این خاطریعنی یکتا بودن موضوع محتوا دریافت می کنید، به مراتب ارزش بیشتری از لینکهایی دارد که به خاطر خبرهای گوناگون از وب سایت خود دریافت می کنید. برای مثال اگر کسی بخواهد یک  را در وب سایتی دیگر بازنشر دهد، حتما آن را در وب سایتی که موضوع آن با سایت مبدا یکی است منتشر می کند نه یک وب سایت متفرفه. در اینجا گوگل متوجه ارتباط نزدیک بین دوتا وب سایت می گردد و به وب سایت مبدا یک امتیاز ویژه می دهد.

هدف اصلی لینک بیلدینگ ایجاد ارتباط بین صفحات با یک موضوع یکسان است.

انکر تکست - Anchor Text
یکی از قوی ترین سیگنال هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی وب سایت استفاده می کنند، انکرتکست است. اگر دو لینک به یک صفحه با کلمه کلیدی متناسب اشاره کنند، می توان گفت به احتمال زیاد آن صحفه می تواند رتبه بسیاری خوبی کسب نماید.

لینک های قابل اعتماد
در این مساله شکی نیست که بسیاری از لینک هایی که به صفحه وارد می شوند، اسپم هستند یعنی 60 درصد صفحات وب، اسپم هستند. برای همین موتورهای جستجو از یک سیستم برای اعتبارسنجی بک لینک ها استفاده می کنند. دریافت لینک یا لینک بیلدینگ بین صفحه شما و یک صفحه قابل اعتماد از نظر موتورهای جستجو، منجر به افزایش و بهبود رتبه وب سایت شما می شود. وب سایتهای سازمانی، دولتی و شبیه اینها، وب سایتهایی هستند که دارای لینک های با اعتبار بالا می باشند.

لینک های همسایه
گفته می شود هیچی بدتر از همسایه بد نیست، چون باعث اذیت بقیه می شود. در لینک بیلدینگ هم همینطور است. اگر شما از یک وب سایت اسپم لینک بگیرید یا به یک وب سایت اسپم شده لینک بدهید، وب سایت شما مشمول جریمه خواهد شد و باید تاوان سنگینی را بپردازید. پس مراقب لینکدهی باشید.

تجدید و نو کردن
هر وسیله به هر حال روزی کهنه می شود. لینک ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و ممکن است که تازگی خود را از دست بدهند و حتی یک سایت دیگر لینک جدیدی دریافت نکند که می توان گفت حکم یک فرد مرده را پیدا می کند. پس این خیلی مهم است که بتوانید با استراتژی بازاریابی اینترنتی خود، اول از همه هرروز یک بک لینک جدید دریافت کنید و همچنین لینک های قدیمی خود را احیا کنید. برای احیا لینک های قدیمی بهتر است که در هنگام تولید محتوا، قاعده ارتباط بین صفحات را حفظ نمایید. یعنی چی؟!!! یعنی اینکه اگر مطلب جدیدی تولید می کنید آن را به مطالب قدیمی اما مرتبط لینک بدهید تا قدیمی ها حکم کوچه بن بست را پیدا نکنند.

اشتراک در شبکه های اجتماعی
اگر کار شما در شبکه های اجتماعی است و در زمینه سئو فعالیت می کنید، حتما ارزش این کار را بیشتر از همه موارد می دانید. لینک بیلدینگ بین سایت و شبکه های اجتماعی از نان شب در بهینه سازی وب سایت واجبتر است. شما باید کاری کنید که کاربر تشویق شود تا مطالب وب سایت شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.
سئوکار 

سایر سایت ها