سیگنال لینک در لینک بیلدینگ

حتما از خودتان پرسيده ايد که يک موتور جستجو چگونه به يک لينک رتبه و ارزش مي دهد؟ براي پاسخدهي به اين سوال بايد ما عناصر تک تک يک لينک را بررسي کنيم و ببينيم که موتور جستجو چگونه به اين عناصر دست پيدا مي کنند. از روند دستيابي دقيق موتورهاي جستجو به تک تک عناصر اطلاعات دقيقي در دسترسي نيست اما از طريق تجربه و مطالعاتي که شده است، مي توان حدس هايي در اين خصوص زد. در زير ليستي از موارد قابل توجه براي موتورهاي جستجو قرار داده شده است. اين سيگنال ها توسط متخصصان سئو در مورد لينک بيلدينگ تهيه شده است که ارزش لينک را اندازه گيري مي کند. ما در اينجا فقط به طور خلاصه به معرفي اين موارد مي پردازيم.

محبوبيت جهاني
هر چه يک سايت محبوبتر باشد، ميزان بک لينک آن در عمليات لينک بيلدينگ بيشتر بوده است. براي مثال سايت ويکي پديا که يک سايت محبوب و مرجع است، ميزان بک لينکي که اين سايت نسبت به بقيه دارد از همه بيشتر است. براي اينکه بتوانيد به اين محبوبيت دست پيدا کنيد بايد با تکنيک لينک بيلدينگ کاملا آشنا باشيد.

محبوبيت محلي روي موضوع خاص
مفهوم محبوبيت محلي به اين معناست: اگر وب سايت شما در خصوص يک موضوع خاص صحبت مي کند  که فقط در خصوص سئو و بهينه سازي وب سايت مطلب مي نويسد، لينکهايي که به اين خاطريعني يکتا بودن موضوع محتوا دريافت مي کنيد، به مراتب ارزش بيشتري از لينکهايي دارد که به خاطر خبرهاي گوناگون از وب سايت خود دريافت مي کنيد. براي مثال اگر کسي بخواهد يک  را در وب سايتي ديگر بازنشر دهد، حتما آن را در وب سايتي که موضوع آن با سايت مبدا يکي است منتشر مي کند نه يک وب سايت متفرفه. در اينجا گوگل متوجه ارتباط نزديک بين دوتا وب سايت مي گردد و به وب سايت مبدا يک امتياز ويژه مي دهد.

هدف اصلي لينک بيلدينگ ايجاد ارتباط بين صفحات با يک موضوع يکسان است.

انکر تکست - Anchor Text
يکي از قوي ترين سيگنال هايي که موتورهاي جستجو براي رتبه بندي وب سايت استفاده مي کنند، انکرتکست است. اگر دو لينک به يک صفحه با کلمه کليدي متناسب اشاره کنند، مي توان گفت به احتمال زياد آن صحفه مي تواند رتبه بسياري خوبي کسب نمايد.

لينک هاي قابل اعتماد
در اين مساله شکي نيست که بسياري از لينک هايي که به صفحه وارد مي شوند، اسپم هستند يعني 60 درصد صفحات وب، اسپم هستند. براي همين موتورهاي جستجو از يک سيستم براي اعتبارسنجي بک لينک ها استفاده مي کنند. دريافت لينک يا لينک بيلدينگ بين صفحه شما و يک صفحه قابل اعتماد از نظر موتورهاي جستجو، منجر به افزايش و بهبود رتبه وب سايت شما مي شود. وب سايتهاي سازماني، دولتي و شبيه اينها، وب سايتهايي هستند که داراي لينک هاي با اعتبار بالا مي باشند.

لينک هاي همسايه
گفته مي شود هيچي بدتر از همسايه بد نيست، چون باعث اذيت بقيه مي شود. در لينک بيلدينگ هم همينطور است. اگر شما از يک وب سايت اسپم لينک بگيريد يا به يک وب سايت اسپم شده لينک بدهيد، وب سايت شما مشمول جريمه خواهد شد و بايد تاوان سنگيني را بپردازيد. پس مراقب لينکدهي باشيد.

تجديد و نو کردن
هر وسيله به هر حال روزي کهنه مي شود. لينک ها هم از اين قاعده مستثني نيستند و ممکن است که تازگي خود را از دست بدهند و حتي يک سايت ديگر لينک جديدي دريافت نکند که مي توان گفت حکم يک فرد مرده را پيدا مي کند. پس اين خيلي مهم است که بتوانيد با استراتژي بازاريابي اينترنتي خود، اول از همه هرروز يک بک لينک جديد دريافت کنيد و همچنين لينک هاي قديمي خود را احيا کنيد. براي احيا لينک هاي قديمي بهتر است که در هنگام توليد محتوا، قاعده ارتباط بين صفحات را حفظ نماييد. يعني چي؟!!! يعني اينکه اگر مطلب جديدي توليد مي کنيد آن را به مطالب قديمي اما مرتبط لينک بدهيد تا قديمي ها حکم کوچه بن بست را پيدا نکنند.

اشتراک در شبکه هاي اجتماعي
اگر کار شما در شبکه هاي اجتماعي است و در زمينه سئو فعاليت مي کنيد، حتما ارزش اين کار را بيشتر از همه موارد مي دانيد. لينک بيلدينگ بين سايت و شبکه هاي اجتماعي از نان شب در بهينه سازي وب سايت واجبتر است. شما بايد کاري کنيد که کاربر تشويق شود تا مطالب وب سايت شما را در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک بگذارد.
سئوکار