5 راه کار جهت پیشرفت چشم گیر رنک الکسا

بهبود رتبه الکسا براي بسياري از وبلاگ نويسان مبتدي کاري دشوار است. برخي وبلاگ نويسان توانايي بالقوه اي براي کسب رتبه هاي زير 100000 الکسا را دارند. اما در اکثر مواقع بهبود رتبه الکسا براي وبلاگ نويسان مبتدي کاري بسيار دشوار است.

خب، مساله اين است که چگونه بايد رتبه الکساي وب سايت و يا وبلاگ خود را به سرعت بهبود دهيم؟ آيا ترفندهاي خاصي براي بهبود رتبه الکسا براي يک وب سايت يا وبلاگ وجود دارد؟ آيا ما مي توانيم رتبه وب سايت يا وبلاگ خود را در الکسا به سرعت بهبود دهيم؟

زماني که شما شروع به ايجاد يک وبلاگ و يا وب سايت مي کنيد سوالات زيادي از اين قبيل به ذهن شما خطور مي کند. در اين پست قصد داريم چند راه کار ساده براي پيشرفت سريع در رتبه بندي هاي الکسا را به شما ارائه دهيم. پس اگر شما هم قصد بهبود رتبه الکسا را داريد و به دنبال راه کارهاي آن هستيد، به شما پيشنهاد مي کنيم اين مطلب را تا انتها بخوانيد.

رتبه بندي الکسا چيست؟
بر اساس سايت الکسا، رتبه بندي الکسا تخميني است از ميزان محبوبيت سايت شما در مقايسه با ديگر سايت ها. الکسا يک شرکت اطلاعات وب است که سايت هاي مختلف را بر اساس فاکتورهاي گوناگون مانند ترافيک سايت، رتبه بندي مي کند. اين رتبه بندي هر روز، به روز رساني مي شود.

توجه: بر اساس مشاهدات، سايت هايي که رتبه ي آنها بيش از 1 ميليون باشد کمتر به روز رساني مي شوند.

اگر رتبه ي شما زير 1 ميليون باشد اين رتبه بطور منظم به روز مي شود. توصيه مي شود که تلاش کنيد تا رتبه ي سايتتان همواره زير 10 هزار باشد.

الکسا چگونه کار مي کند؟
Alexa.com در سال 1996 راه اندازي شد و با استفاده از برخي ابزارها کار رتبه بندي سايت ها را شروع کرد. بسياري از مردم معتقدند که الکسا رتبه ي دقيقي براي سايت ها ارائه نمي دهد. اما اين سايت بهترين ابزار براي مقايسه ي دو سايت با يکديگر به شما مي آيد.

آيا بهبود رتبه الکسا براي سئو ارزشي دارد؟
بسياري از متخصصان سئو عقيده دارند که وقتي در حال بهبود سئو سايت خود هستيد به رتبه بندي هاي الکسا هيچ توجهي نکنيد. اما هنگامي که تاکتيک هاي سئو را بر سايت خود اعمال کرديد و متوجه شديد که بهبود رتبه الکسا صورت پذيرفته است، اين به اين معني است که از تاکتيک هاي مناسبي براي بهبود سئوي سايتتان استفاده کرده ايد.

چرا بهبود رتبه الکسا؟
زيرا معيارهاي الکسا بر اساس ترافيک وبلاگ يا وب سايت شما طراحي شده است و هدف از اعمال تاکتيک هاي سئو نيز جذب بيشتر مخاطب به وبلاگ يا وب سايت است. اما معيارهاي بسياري مانند رتبه ي صفحه و قدرت دامنه در اينترنت براي بررسي عملکرد يک سايت موجود است. پس چرا بايد بر روي پيشرفت رتبه ي سايت در الکسا تمرکز کرد؟
پاسخ اين سوال اين است که بسياري از فعالان اينترنت براي قرار دادن تبليغات در سايت شما به رتبه ي شما در الکسا توجه مي کنند. بنابراين براي تمامي سايت ها مهم است که بهبود رتبه الکسا را هميشه مد نظر داشته باشند تا در مقابل کساني که براي تبليغ در سايت هاي مختلف به رتبه ي الکساي آنها توجه مي کنند، حرفي براي گفتن داشته باشند.
سئوکار