اصول و اساس لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یک هنر است. همچنین یکی از بخش های مهم در موفقیت سئو می باشد. لینک بیلدینگ نیازمند خلاقیت، تلاش و اغلب بودجه می باشد. در چند سال گذشته، کمپین های لینک بیلدینگ زیادی برگزار شده است که هیچ کدام شبیه به هم نبوده است البته ممکن است در بخش هایی دارای اشتراکاتی باشند اما استراتژی لینک بیلدینگ به وب سایت و شخصیت شما و کسب و کارتان بستگی دارد. در زیر سه راه اساسی و اصول بدست آوردن لینک را به طور خلاصه بیان کرده ایم:

لینک های طبیعی
لینک هایی که دیگر وب سایت ها به طور طبیعی به صفحات وب سایت شما مخصوصا محتوا یا همان بخش مقالات می دهند.

ایجاد لینک های دستی برای توسعه بیشتر
ایجاد لینک های دستی که توسط خود صاحب وب سایت ایجاد می گردد مانند ثبت در دایرکتوری ها، ارسال لینک در ایمیل یا پرداخت هزینه.

لینک های خودساخته
لینک هایی که توسط کاربران در دیگر وب سایت ها مخصوصا انجمن و فروم ها ایجاد می شود. این لینک شاید خیلی ارزش نداشته باشند اما وقتی زیاد باشند، می تواند تاثیری هم اندازه دو مورد بالا داشته باشند.

طراحی و شروع کمپین لینک بیلدینگ
مانند بقیه فعالیت های بازاریابی، نخستین قدم در طراحی کمپین لینک بیلدینگ تعیین هدف و استراتژی می باشد. متاسفانه لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین فعالیت ها برای اندازه گیری می باشد. اگرچه موتورهای گوگل می توانند تا حدی ارزش هر لینک را اندازه بگیرند اما بدست آوردن اطلاعات کامل از نتیجه لینک بیلدینگ کاری غیر ممکن است.

در زیر معیارهایی که برای می توان برای اعتبار سنجی لینک استفاده شود، معرفی شده است:

رتبه بندی برای اصطلاحات جستجوی مرتبط
یکی از راه ها برای تعیین اینکه چگونه یک موتور جستجو ارزش یک صفحه را تعیین می کند، این است که کلمات کلیدی و عبارت تعریف شده صفحه مورد نظر را جستجو کنیم یعنی اینکه شما عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و صفحات وب مرتبطی که نشان داده می شود را بررسی کنید و رتبه وب سایت خود را نسبت به بقیه تعیین کنید.

Mozrank
موزرنک محبوبیت یک صفحه را در وب نشان می دهد. صفحاتی با موزرنک بالا دارای رتبه بیشتری هستند. در حقیقت هر چه لینک به یک صفحه بیشتر باشد، محبوبیت آن بیشتر است.(این مورد در وب سایت moz وجود دارد)

حق اختیار دامنه
اندازه احتمال وجود دامنه برای هر کوئری در گوگل انجام می شود.

بک لینک رقیب ها
برای اینکه بتوانید رتبه وب سایتهای مشابه خود را در کلمه کلیدی بدست بیاورید، بهتر است که از طریق ابزارهای گوگل رتبه آنها را در کلمه کلیدی یا عبارت خاص خود جستجو کنید و میزان بک لینکی که آنها می گیرند را میتوانید تا حدی متوجه شوید.

تعداد لینک های روی یک صفحه
با توجه به فرمول بندی رتبه صفحه، ارزش یک لینک در کنار بقیه لینکها تعیین می گردد برای همین توصیه می شودکه اگر لینک های داخلی دارای ارزش یکسانی هستند، میزان بک لینکها هر چه کمتر از وب سایتهای متفرقه باشد بهتر است.

ترافیک ارجاع بالقوه
لینک بیلدینگ فقط منحصر موتورهای جستجو نیست. اگر نرخ ترافیک ورودی یک وب سایت بالا باشد، اینها نه تنها برای موتورهای جستجو مفید است بلکه میتواند باعث ورودی کاربران جدید بیشتری گردد.
سئوکار 

سایر سایت ها