شرکتهاي انتشاراتي و چاپ خانهها براي برقرار ارتباط با مشتريان خود به طراحي سايت انتشارات نياز دارند که ارتباط را به صورت 24 ساعته و بدون محدوديتهاي جغرافيايي برقرار کنند. طراحي سايت براي شرکتهاي انتشاراتي، مزاياي بي شماري را به دنبال دارد از جمله:
انتشار کتابهاي در حال چاپ با طراحي سايت انتشارات
انتشار ليست کامل کتابهاي پر فروش
نشر به روزترين اطلاعاتي کتابهاي چاپ شده
اطلاع رساني در رابطه با برگزاري نمايشگاههاي کتاب با طراحي سايت براي ناشرين
ارائه کتابها به صورت رايگان و در در قالب فايلهاي PDF
برقرار ارتباط بين ناشران و مخاطبان و خوانندگان کتابها با کمک طراحي سايت انتشارات
فروش کتب به صورت آنلاين و بدون محدوديت زماني و جغرافيايي
معرفي و شناساندن نويسندگان ايراني و خارجي با توجه تخصص آنها
نحوه طراحي سايت انتشارات
با توجه به مزايايي که در رابطه با طراحي وبسايت انتشارات وجود دارد، اين نوع طراحي سايت ها بايد متناسب با نياز مخاطبان و همچنين امکانات مورد نياز آنها طراحي شوند. جلب بازديدکننده سايت مهمترين هدف يک وب سايت انتشاراتي است. بنابراين توجه به اسلوب طراحي و همچنين توجه به برخي تکنيکها در رسيدن به اين هدف موثر است که عبارتند از:
ورود آسان کاربران اينترنتي در سايت
تمامي طراحي وب سايتها بايد به گونه اي طراحي شوند که امکان ورود کاربران اينترنتي را به سايت آسان کرده و از سوي ديگر کار با سايت نيز بايد براي آنها تسهيل ميشود. در اين صورت بازديد کننده ميتواند به راحتي وارد صفحات مختلف سايت شده و بدون ابهام نياز خود را برطرف کند.
طراحي سايت انتشارات
وجود بخش جستجو
قسمتي از طراحي سايت انتشارات بايد به جستجوها تخصيص يابد. در اين صورت که بازديدکننده با صرف زمان کمتر ميتواند کتابها و اطلاعات مورد نياز خود را کسب کند.
اختصاص بخشي براي تماس با ما
برقراري تماس بازديدکننده با مديران شرکت انتشاراتي به پيشبرد اهداف شرکت کمک بيشتري ميکند. به همين دليل بايد قسمتي از سايت مختص «تماس با ما» باشد. در اين صورت است که ميتوان انتظار داشت که بازديدکننده توقعات، پيشنهادات و انتقادات خود را نسبت به سايت اعلام کند.
برآورده ساختن سفارشات
برخي از کتابها ميتوانند به صورت رايگان و يا در مقابل دريافت وجه، در اختيار بازديدکنندگان قرار بگيرند. بنابراين در نظر گرفتن يک بخش مجزا براي انتشار کتابها در قالب فايلهاي PDF يکي از ملزومات وب سايتهاي انتشاراتي است. طراح سايت حرفه اي
در نظر گرفتن درگاههاي اتصال به بانک
از آنجا که فروش برخي کتابها و محصولات يکي از قسمتهاي وب سايتهاي انتشاراتي است، بنابراين تخصيص قسمتي از سايت براي اتصال به بانک، به منظور دريافت وجوه الزامي است.
نظرسنجي
بخشي از طراحي سايت انتشاراتي بايد به طور ويژه به نظرسنجي از بازديدکنندگان بپردازد. بخش نظرسنجي ميتواند در دو شکل ارائه پيشنهاد و يا انتقاد طراحي شود.
دسته بندي کتابها
دسته بندي کتابها بايد به سه شکل اسامي کتابهاي پر فروش، اسامي کتب تازه منتشر شده و ليست کتابهاي در حال چاپ طراحي شود. همچنين قسمتي نيز بايد به معرفي نويسندگان و مولفان در طراحي سايت براي ناشرين اختصاص پيدا کند.
توجه به نکات امنيتي سايت
در تمامي سايتها بايد به نکات امنيتي توجه شود. جلوگيري از ورود هکرها يکي از اصول مهم طراحي و مديريت وب سايتهاست. در اين رابطه، وب سايت انتشارات نيز مستثني نيست و از آنجا که مشتريان براي خريد کتاب بايد اطلاعات بانکي خود را وارد کنند، بنابراين محافظت از حريم امنيتي آنها ضرورت پيدا ميکند.
لوميکس