استقاده از نقشه سایت برای ارتقای رتبه سایت

مقدمه ويرايشگر: راه ديگر براي خوانده شدن سريعتر سايت تان براي موتورهاي جستجوگر، ساخت نقشه عنکبوتي سايت براي موتورهاي جستجوگر مي باشد که به هر صفحه در وب سايت تان لينک مي دهد. توجه کنيد نقشه سايت با نقشه عنکبوتي سايت تقاوت دارد و مردم غالبا اين دو مقوله را با هم اشتباه مي گيرند. مقاله نقشه سايت و نقشه عنکبوتي سايت را بخوانيد
چه صفحه اي در سايت تان بيشترين اهمييت را دارد؟ صفحه محصولات؟ صفحه تماس با ما؟ يا صفحه سفارش محصول؟ هرکدام از اينها که هست صفحه نقشه سايت يکي از مهترين صفحات سايت شما مي باشد.
نقشه سايت راهنمايي براي بازديد کنندگان مي باشد. اين صفحه شامل لينک هايي به همه صفحات سايت مي باشد و به بازديد کنندگان شمايي کلي از ساختار وب سايت تان را ارائه مي دهد. افزايش رتبه سايت
بر روي لينک هاي زير کليک کنيد تا متوجه شويد منظور از نقشه سايت خوب چه مي باشد:

http://www.google.com/sitemap.html
http://www.axandra.com/sitemap.htm

چنانچه سايت شما هنوز داراي نقشه سايت نمي باشد، بايد نقشه وب سايتي براي آن بسازيد. تنها کافي است ليستي از لينکهاي فرمت شده به تمام صفحات وب سايت تان را در صفحه اي قرار دهيد.

1. چنانچه سايت تان را به موتورهاي جستجوگر معرفي مي کنيد، به جاي صفحه اصلي سايت، نقشه سايت تان را معرفي کنيد. نقشه سايت شامل کليه لينک هاي مهم به تمام صفحات وب سايت تان مي باشد. اينکار به موتورهاي جستجوگر اين امکان را مي دهد تا کليه صفحات وب سايت تان را براحتي بخوانند.
چنانچه موتور جستجوگري نياز داشته باشد تا صفحه اصلي سايت معرفي شود، اطمينان حاصل کنيد که صفحه اصلي سايت تان شامل لينکي به نقشه سايت مي باشد.

2. نقشه سايت اين امکان را به شما مي دهد تا از عبارات کليدي در توصيف متن لينک هايتان به صفحات مهم سايت استفاده نماييد. بسياري از موتورهاي جستجوگر، چنين صفحاتي را در رتبه بالاتري نسبت به لينک هايي با کلمات کليدي قرار مي دهند.

3. بسياري از مردم نمي توانند بفهمند که در وب سايت دنبال چه چيزي مي گردند. چنانچه شما در کليه صحفات وب سايت تان لينکي برجسته به نقشه سايت قرار دهيد به بينندگان تان براي يافتن آنچه که نياز دارند کمک کرده ايد.
يکي از ساختارهاي خوب براي نقشه سايت اين است که در ابتدا پاراگرافي از توصيف شرکت، محصولات، و فلسفه و آرمان هاي شرکت بياوريد، سپس ليستي از لينک هاي فرمت شده به انظمام توصيف کوتاهي از هر لينک.
بطور خلاصه، يک نقشه سايت به بينندگان تان و موتورهاي جستجوگر کمک خواهد تا صفحاتي که بيشترين اهمييت را در وب سايت تان دارند را بيابند. به اين سادگي از شانسي که در اختيارتان با اين ابزار ساده قرار داده شده است تا رتبه سايت تان را در موتورهاي جستجوگر بهبود دهيد نگذريد.
منبع:noyasystem.com