ساخت لینک طعمه و تاثیر آن در سئو سایت

آيا مي دانيد لينک طعمه چيست؟ آيا از ساخت لينک طعمه اطلاعاتي داريد؟ همه متخصصاني که در حوزه سئو و بازاريابي اينترنتي فعاليت مي کنند، اين را مي دانند که الگوريتم گوگل و تکنيک هاي سئو هرروز پيشرفته تر و البته باهوش تر مي شود.

گوگل هر چند وقت يکبار الگوريتم خود را تغيير مي دهد تا نتايج قوي تر و بهتري را بدست بياورد. امروزه گوگل در سئو وب سايت به دنبال اين است که سايت هاي به کاربران نشان داده شود که داراي ارزش بالايي در محتوا و ساختار خود هستند.

استفاده از حيله و ترفندهايي که باعث مي شدند سايتها در سريعترين زمان ممکن در صفحه اول گوگل قرار بگيرند، امروزه ديگر ازنظر گوگل تاييد شده نيستند و حتي جريمه هاي گوگل را در پي دارد.

در چندسال اخير، دستيابي به رتبه در سئو وب سايت خيلي سخت تر از گذشته است و بايد کامل هوشمندانه عمل کرد. بايد براساس يک استراتژي بازاريابي و سئو، برنامه خود پيش برد.در اين مقاله سئو ميخواهيم در خصوص يک تکنيک باهوش ( لينک طعمه ) که بتوان سئو وب سايت خود را افزايش داد، صحبت کنيم. پس سئوکار را همراهي کنيد.

لينک طعمه چيست؟
لينک طمعه در حقيقت لينکي است که هر موردي يا عبارتي در وب سايت بايد به آن لينک گردد. ما بايد لينک طعمه داشته باشيم چون در اين لينک پر از اطلاعات اصلي و مهم که هدف وب سايت را بيان مي کند، قرار دارد.
اگر بخواهيم يک تعريف ديگر براي لينک طعمه بنويسيم، مي توانيم بگوييم که " لينکي که باعث جذب مخاطب و کاربر به وب سايت شما و از طريق عبارت يا تکنيک هاي خاص ميگردد."
برخي از متخصصان فکر مي کنند که لينک طعمه يک راه اسپم براي دريافت لينک بيشتر مي باشد اما ما در اين مقاله ميخواهيم نوع ديگري از اين نوع لينک که مفيد و غيرسياه است را توضيح دهيم.
لينک طعمه مانند ماهي گرفتن مي ماند که شما تکه گوشت يا غذايي را سر قلاب مي بنديد و آن را داخل آب مي اندازيد. ماهي به اميد دريافت غذا داخل قلاب شما گير مي کند و بعد توسط شما شکار مي شود. متاسفانه شاهد لينک هايي بسياري براي دريافت رتبه بالاتر در گوگل هستيم اما ما ميخواهيم به جاي شکار ماهي و کلک زدن به آن، يک غذاي مفيد و بدون کلک به ماهي بدهيم البته ابزار ما همان قلاب ماهي است.
ما مي خواهيم کاربر با کليک بر روي چنين لينک هايي، به جاي باز شدن صفحه اي نامرتبط با موضوع، يک صفحه وب سايت پراز محتواي مفيد براي او باز شود که در ادامه ساخت لينک طعمه آمده است.

ساخت لينک طعمه چگونه است؟
در واقع بايد بپرسيم که چگونه يک لينک طعمه مفيد ايجاد کنيم. يک لينک که باعث بهبود سئو وب سايت شما گردد.
يکي از بهترين راه هاي براي ايجاد چنين لينکي، اين است که منابع و محتواي خود را به صورت موازي و مرتبط به هم پخش کنيد و همه را در يک صفحه قرار ندهيد. در حقيقت با اين کار خواننده را تشنه خواندن بقيه مطالب مي کنيد. البته بايد استراتژي توليد محتوا را نيز بدانيد.

اجازه بدهيد که با يک مثال اين نکته را بيشتر توضيح دهيم:

موضوع مقاله شما چگونگي پختن يک غذاي خاص است که دستورالعمل زيادي دارد. يک راه اين است که شما تمامي مطلب را در قالب يک وبلاگ قرار دهيد. اين راه يکي از بدترين راه هاي انتشار مطلب است چونکه در ادامه چند راهکار را به شما در ساخت لينک طمعه لينک کمک مي کند و باعث بهبود سئو وب سايت شما ميگردد را معرفي ميکنيم:

اينفوگرافيک توليد کنيد
بارها در خصوص تاثير عکس براي جذب کاربر و مخصوصا اينفوگرافيک صبحت شده است. اينفوگرافيک مانند يک غذاي کامل خوشمزه است که ميتوانيد با آن اطلاعات مهم و ضروري را به طور خلاصه و در قالب عکس نشان دهيد. با اين کار شما با يک تير دو نشان را زده ايد: توليد عکس و توليد و انتشار محتوا.
اينفوگرافيک يک هنر به خودي خود است و مانند لينک طعمه سياه به راحتي قابل توليد نيست.

اينفوگرافيک
طراحي گرافيک
اجزاي زيادي براي بررسي در طراحي گرافيک وجود دارد. اولين مساله اي که بايد به آن دقت کرد، ارتباط بين طراحي گرافيک با موضوع مقاله يا سئو وب سايت شما است.
از طراحي گرافيک بيشتر براي توليد اينفوگرافيک استفاده مي کنند. بايد سعي کنيد که در شکل هاي ايجاد شده، حتما از گرافيک و ارتباط مناسب بين اجزاي شکل و موضوع استفاده کنيد. شايد تا الان ارتباط بين طراحي گرافيک و سئو وب سايت را متوجه نشده باشيد؟ يا اصلا چرا ما طراحي گرافيک را به عنوان يک لينک طعمه معرفي کرده ايم؟

يکي از بهترين کارها در طراحي وب سايت، تحريک کردن احساسات افراد براي کليک کردن مي باشد. بهترين ابزار براي اين عمل، عکس است. شما با استفاده از عکس و يک گرافيک عالي مي توانيد احساسات کاربر تحريک کرده و او را وادار کنيد که برروي لينک شما کليک نمايد. با اين عمل شما يک لينک طعمه ايجاد کرده ايد. يعني به جاي استفاده از جمله براي دعوت کاربر به کليک، از يک انيميشن گرافيکي استفاده کنيد.

طراحي گرافيک

اطلاعات
اطلاعاتي که استفاده مي شوند بايد واقعي و در عين حال خلاصه باشند. يکي از مواردي که مي توان اطلاعات را به طور خلاصه در آن نشان داد و در سئو وب سايت تاثير بسزايي دارد، اينفوگرافيک است.

اطلاعات هميشه بايد از چند منبع توسط افراد متخصص مورد تاييد ميباشد، به دست بيايد. لزوم هر اينفوگرافيک يا اعتبار هر وب سايتي، اطلاعات دقيق و درستي که ارائه مي دهد.

متاسفانه بسياري از صاحبان و مديران وب سايت ها، سعي مي کنند که با استفاده از يک سري اطلاعات اوليه صحيح، يک لينک توليد کرده و بعد با استفاده از آن، کاربر را به صفحه مورد نظر خود هدايت کنند. اين يک لينک طعمه است که علاوه بر جريمه گوگل به علت نداشتن ارتباط بين لينک و محتوا، از طرف کاربران محبوبيت خود را از دست مي دهد. پس حتما در توليد اطلاعات دقت کافي در صحت و اعتبار آن داشته باشيد و منبع خود حتما در پايين عکس يا صفحه ذکر نماييد.

اين نکته را حتما دقت کنيد که کاربر اگر متوجه شود که اطلاعات در لينک هيچ ارتباطي با موضوع مورد جستجوي او ندارد، نه تنها باز نخواهد کرد بلکه سريعا وب سايت شما ترک ميکند.

اينفوگرافيک خود را به درستي جاسازي نماييد
اين فرآيند خيلي سخت نيست فقط بايد ياد بگيريد که اينفوگرافيک خود را چگونه و به درستي در وب سايت ديگران قرار دهيد تا باعث بهبود سئو وب سايت شما گردد.

بهترين راه، توليد يک اينفوگرافيک است که از نظر محتوا و کيفيت عکس بهترين را داشته باشد. اين کار باعث مي شود که صاحبان بقيه وب سايت ها از اينفوگرافيک شما با ذکر منبع استفاده کرده و باعث يک يک لينک و به يک لينک طعمه زيرکانه براي شما شود و در نهايت به خاطر بک لينک که بدست آورده است، رتبه سئو سايت شما افزايش پيدا خواهد کرد.

فقط براي درج اينفوگرافيک خود، يک لينک مانند شکل زير توليد کنيد که کار را براي بقيه راحت تر نمايد.

ساخت لينک طعمه

مطالب شگفت انگيز توليد کنيد
اگرسئوکار يا طراح سايت باشيد حتما با آخرين تغييرات الگوريتم گوگل آشنا هستيد. حتما مي دانيد توليد محتواي خوب چه تاثير بسزايي در سئو وب سايت دارد. همه ما فکر ميکنيم که لينک طعمه يعني توليد يک مطلب که هيچ ربطي به صفحات ديگر ندارد و کاربر را با استفاده از يک حقه به آن صفحات هدايت کنيد. اما در واقع اينطور نيست. با توليد محتواي عالي و کاربرپسند و البته محتوايي که از نظر تکنيک هاي گوگل ارزشمند باشد، ميتوانيد مخاطب و کاربران بيشتري را به وب سايت خود جذب کنيد. مثلا ميتوانيد آخر هر وبلاگ، مطالب مرتبط با آن را که در وب سايت خود قرار داده ايد، معرفي کنيد. خود اين يک يک لينک طعمه است اما لينک طعمه مثبت و سفيد....

ويجت، ابزار و تم هاي رايگان توليد کنيد
يکي از اقداماتي که باعث بک لينک گرفتن وب سايت شما مي گردد، توليد محتوا است اما فقط توليد محتوا الزاما به بک لينک منجر نمي شود، توليد ابزارها و تم هاي رايگان هم باعث مي شود که کاربران وب سايت شما زياد شده و آنها را به يکديگر معرفي کنند. يکي از بهترين مکان هاي معرفي ابزارهاي رايگان، شبکه هاي اجتماعي است چونکه در اين شبکه هاي اجتماعي عموما افراد با حوزه کاري شما هميشه حضور دارند. اين مي تواند بهترين لينک براي وب سايت شما باشد.
سئوکار