رنگ مناسب در طراحی سایت

همانطور که مي دانيد، بحث داشتن يک وب سايت خوب تنها محدود به مسائل فني و کاربردي آن نمي باشد. اگر چه رعايت استانداردهاي طراحي سايت و سئو سايت و نيز محتواي سايت شرط لازم براي داشتن يک وب سايت ايده آل است، اما موارد ديگري هم وجود دارند که در صورت رعايت نکردن آن ها، بازديد کننده علاقه اي به بازگشت دوباره به وب سايتتان نشان نخواهد داد.رنگ بندي سايت يکي از مهم ترين فاکتورها براي جلب نظر بازديد کننده محسوب مي شود در نتيجه زمان طراحي سايت به اين مسئله بسيار توجه نمائيد.

شايد شما بهترين و جديدترين محتوا را در سايت خود داشته باشيد، يا از نظر فني امکانات فوق العاده اي را طراحي سايت کرده باشيد، اما استفاده از ترکيب رنگ نامناسب ممکن است به عدم موفقيت وب سايت شما منتهي شود. تصور کنيد رنگ زمينه صفحه سايت شما فيروزه اي باشد و نوشته هاي روي آن با رنگ سفيد نمايش داده مي شوند؛ مطمئن باشيد اکثر افرادي که به اين صفحه مراجعه مي کنند قيد خواندن مطالب را مي زنند و شايد سايت شما سمبل يک وب سايت زشت در انجمن هاو گروه هاي اينترنتي شود.

رنگ مناسب در طراحي سايت
رنگ بندي سايت شما بايد متناسب با زمينه کاري وب سايت باشد
در نظر گرفتن زمينه کاري شما در رنگ بندي سايت زمان طراحي سايت اهميت بسيار زيادي دارد. سايتي که مرتبط با کودکان است با سايتي که مربوط به تکنولوژي است تنها در محتوا متفاوت نيستند. بدون شک بازديد کننده وقتي محيط سايت را متناسب با اهداف سايت مشاهده مي کند، بسيار بيشتر اعتماد خواهد کرد.

ضرورت لوگو
لوگوي سايت مهمترين تصويري است که کاربر در سايت شما مشاهده خواهد کرد. لوگو کوتاهترين، ساده ترين و مختصر ترين راه براي شناسايي وب سايت شماست.در زمان طراحي سايت پايه و اساس ترکيب رنگ سايت خود را از لوگو الهام بگيرد.

سايه روشن را فراموش نکنيد
در کنار انتخاب رنگ، مي توانيد براي اجزاي سايت سايه اضافه کنيد. البته بحثي بين طراحان سايت وجود دارد و عده اي با استفاده از سايه مخالف هستند. اما بدون شک قرار دادن سايه مي تواند طرح را طبيعي تر کند و حتي سايت شما سه بعدي به نظر برسد.

بهتر است انتخاب رنگ بندي مناسب را براي طراحي سايت خود جدي بگيريد و کمتر از رنگهاي تکراري استفاده کنيد!
در ادامه شما را با چند نرم افزار آشنا مي کنيم که در زمان طراحي سايت مي تواند به شما بسيار کمک کند:
culer-1:
در سال هاي اخير، شرکت ادوبي تلاش هاي زيادي براي ورود به تکنولوژي هاي مرتبط با وب کرده است. کولر را مي توان يکي از بهترين ابزارهاي انتخاب و مديريت رنگ دانست. در کولر، مي توانيم به سادگي و فقط با انتخاب يک رنگ، ساير رنگ هاي وب سايت را با رعايت استانداردها دريافت کنيم.
ترکيب رنگ هاي از پيش تعريف شده و امکان ذخيره سازي تنظيمات از ديگر مشخصات اين ابزار مفيد است. امکانات کولر به همين ها محدود نشده اند. اخيرا امکان انتخاب رنگ سايت هوشمند از داخل تصوير نيز فراهم شده است.
علاوه بر امکانات فوق، ادوبي کولر مخصوص سيستم عامل iOS و API کولر هم منتشر شده اند که در کنار انجمن تخصصي آن، تمامي نيازهاي طراح وب سايت در زمينه رنگ را پوشش مي دهد.
2- Colr.org:
Colr.org ابزاري ساده و مفيد است که مي توانيم با آپلود تصوير خود، رنگ هاي مورد نظر را با امکان ويرايش انتخاب کنيم. علاوه بر اين امکان، مي توانيم با وارد کردن آدرس وب سايت مورد نظر، رنگ هايي که در آن استفاده شده است را به تفکيک فايل هاي CSS مشاهده نماييم.

3- Colour Lovers:
Colour Lovers را مي توانيم يک شبکه اجتماعي در زمينه رنگ نام گذاري کنيم. اشتراک گذاري، ثبت تعداد بازديد، تعداد افرادي که آن را پسنديدند و امکان قرار دادن ديدگاه مواردي است که در اين ابزار وجود دارد. علاوه بر رنگ و ترکيب رنگ، انواع بافت با گروه بندي هاي مناسب قرار گرفته است.
تک سيستم