افزایش رتبه سایت در گوگل به کمک https

در اين اطلاعيه گوگل گفته که طي چند ماه گذشته تست هايي براي اجراي اين موضوع انجام داده و نهايتا با ديدن نتايج مثبت? گوگل تصميم بر استفاده از مزيت استفاده از https به عنوان يکي از سيگنال هاي امتياز دهي در بين نتايج جستجو گرفته است. در حال حاضر اين متغير تاثير کمي داره ولي به زودي تاثير اون بيشتر خواهد شد و يکي از دلايل اون اينه که گوگل خواسته به وبمستران زمان بده که سايتشون را از http به https منتقل کنند و مهمترين دليل اون هم تشويق وبمستران به استفاده از اين فناوري براي داشتن يک وب امن براي کاربران است.
توجه داشته باشيد که اين متغير به ميزان متغيري مانند کيفيت نوشته? بر نتايج جستجو تاثير ندارد. افزايش رتبه سايت
حالا ممکنه شما بگيد من فقط يک وبلاگ عادي دارم که هيچ مسئله امنيتي در اون وجود نداره و برام هيچ ارزشي نداره که بخوام از پروتکل https استفاده کنم و براش هزينه کنم. ولي بايد بدونيد:
اولا براي امنيت سايت خودتون بهتره که از اين پروتکل استفاده کنيد. چون ديگه کسي نميتونه اطلاعاتي مثل اينکه کاربران شما از کجا و چگونه وارد سايت شما شدند و اطلاعاتي نظر اين که به امنيت سايت خود شما بيشتر کمک ميکنه.
البته ناگفته نمونه که در يک تحقيق که در سايت ايرنا هم به اون اشاره شده? مشخص شده که اين مسئله امنيت اطلاعات کاربران خيلي کاربردي هم نيست که ميتونيد اينجا مطالعش کنيد.
دوما هم اينکه وقتي يک کاربر به سايت شما مياد اينطوري خيلي خوب ميتونه به مطالب شما اعتماد کنه. به طور مثال شما وقتي يک موضوع پزشکي را جستجو ميکنيد و وارد يک سايت ميشيد نميتونيد حتما به نوشته هاي اون اعتماد کنيد مگر اينکه يا اون سايت را بشناسيد و يا اينکه با داشتن چنين فناوري به سايت اعتماد کنيد.
https
در ضمن بهتره که توجه داشته باشيد که اين انتقال شرايط و هزينه هايي هم داره که من بصورت تقريبي براتون اعلام ميکنم:
?) اولا توجه اشته باشيد که دامنه هاي ir چون تحريم هستند امکان استفاده از اين پروتکل را ندارند!
?) اين انتقال هزينه اي داره که حدود ??? هزار تومان براي يک سال هست
?) يک هزينه ديگه هم براي اي پي اختصاصي بايد در نظر گرفت که اون هم ماهانه حدود ?? هزار تومان هزينه داره
در کل اگه دامنه سايتتون ir نيست و همچنين هزينش هم ميتونيد جور کنيد حتما اين انتقال را انجام بديد.