فرآیند افزایش رتبه وب سایت

سئو براي افزايش رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو داراي يک فرآيند است. اين فرآيند حاصل بهترين تجربيات متخصصين سئو کار در بهينه سازي موتور جستجو (سئو) در حوزه هاي مختلف کسب و کار است. مراحل مختلف فرآيند افزايش رتبه وب سايت توسط سئوکار در قسمت زير آورده شده است:
بررسي وب سايت
در مرحله اول سئوکار با استفاده از آخرين راهنمايي هاي موتورهاي جستجو و بکارگيري ابزارهاي دقيق و بروز شده ابتدا بررسي نمايد که وب سايت مورد نظر جهت افزايش رتبه خود تاکنون چه معيارهايي از سئو را رعايت نموده است و همچنين داراي چه معيارهاي بدي از سئو مي باشد. موتورهاي جستجو براي قرار دادن سايت ها در در موقعيت هاي بالاي صفحه نتايج خود داراي تعداد زيادي معيار هستند که وب سايت ها موظفند جهت قرارگرفتن در اين موقعيت هاي بالا، اکثر اين معيار ها را رعايت کنند. بعنوان مثال موتور جستجو کننده گوگل بيش از 200 معيار جهت افزايش رتبه وب سايت در نظر گرفته است. شايان ذکر است موتورهاي جستجو هرگز فرمول رياضي دقيق و يا الگوريتم موتور جستجوي خود را که از اسرار آن‌ها است، فاش نمي‌کنند و يا بطور متناوب اين الگوريتم هاي خود را تغيير مي‌دهند ولي با اين وجود موتورهاي جستجو يک راهنما براي مهندسين سئو فراهم مي نمايند که توسط آن بتوانند رتبه‌بندي خود را بهبود بخشند.
تهيه ليستي از کارها و زمانبندي
در مرحله بعد سئوکار جهت افزايش رتبه وب سايت ليستي از کليه کارهايي را که مي توان به بهبود رتبه وب سايت کمک کرد، تهيه مي نمايد. اين ليست شامل بهينه سازي on-page و بهينه سازي off-page است.

بهينه سازي on-page به کنترل مستقيم کدها درون وب سايت مرتبط مي شود که تمام تلاشهاي بهينه سازي در اين قسمت است زيرا بهينه سازي on-page بيشترين تاثير را در نتايج موتور جستجو خواهد داشت. بهينه سازي off-page کليه کارهايي است که در خارج از وب سايت مي تواند در افزايش رتبه وب سايت موثر باشد که اين قسمت از فرآيند بهينه سازي سئوکار نامحدود است و توسط مهندسين سئوکار جهت بدست آوردن لينک هاي بيشتر براي وب سايت مي تواند بصورت مستمر انجام مي شود. بعد از مشخص شدن کارها براي آنها يک زمانبندي در نظر گرفته مي شود و با توجه به نقطه هدف وب سايت اهميت هر کدام از اين کارها نيز در اين زمانبندي مشخص مي شود.

انجام کارها
بعد از اينکه کارها و زمانبندي آنها مشخص شد در اين مرحله از فرآيند با توجه به اهميت هر کدام از کارها مهندسين  شروع به انجام و پياده سازي اين کارها مي کنند. پياده سازي بعضي از کارها جهت رعايت معيارهاي موتورهاي جستجو يک بار براي وب سايت مورد نظر انجام مي شود ولي بعضي از معيارها وجو دارند که مي بايست مهندسين سئوکار آن ها ر ا بصورت مستمر و متناوب انجام دهند. هدف از انجام مراحل بالا در فرآيند سئوکار افزايش رتبه وب سايت در موتورهاي جستجو با استفاده از روش هاي صحيح بهينه سازي است.
سئوکار