25 نکته طلایی افزایش ترافیک سایت

افزايش رتبه سايت باعث رونق در هر کسب و کاري خواهد شد. سه سال پيش، مارک نولز متخصص سئو سايت، فهرستي از مواردي را نوشت که هر طراح و برنامه نويس سايت بايد قبل از انتشار و آپلود فايلها آن را بررسي ميکرد تا باعث افزايش ترافيک سايت خود شود. اين فهرست که مي توان گفت به روزترين فهرست مي باشد، مي تواند يک منبع خوبي براي هر متخصص سئو باشد. ما در اين مقاله سئو مي خواهيم به معرفي اين موارد که 25 نکته طلايي افزايش ترافيک سايت هستند، بپردازيم. اين نکته را در نظر داشته باشيد که رعايت کردن اين موارد باعث افزايش سئو سايت شما نيز مي گردد.

25 نکته افزايش ترافيک سايت
1. رعايت کردن موارد نگارشي
بله وارد نگارشي مانند نقطه، ويرگول و غيره را بايد به خوبي بشناسيد مخصوصا براي کسي که وظيفه توليد محتوا را بر عهده دارد. درست نوشتن کلمات خيلي مهم است براي مثال شما کلمه کليدي صابون را در وب سايت خود تعريف کنيد، حال اگر شما در متن وب سايت خود به اشتباه سابون بنويسيد چون از نظر کامپيوتر و گوگل هيچ تناسبي وجود ندارد، گوگل وب سايت شما را به دليل به کار نبردن کلمه کليدي جريمه خواهد کرد.

2. فرم

در طراحي فرم هاي مانند فرم عضويت، فرم خبرنامه بايد به موارد زير دقت کنيد:

• آيا جريان و فعاليت به درستي و بدون غلط انجام مي شود؟

• آيا از برنامه نويسي آن، هيچ مشکلي وجود ندارد؟

• آيا موارد ضروري در طراحي فرم را رعايت کرده ايد؟

3. بررسي عکس ها

تمامي عکس هاي وب سايت را که قرار مي دهيد را حتما از نظر بهينه بودن بررسي کنيد. مواردي مانند اندازه وحجم، تگهاي title و alt از مهمترين موردهايي هستند که در سرعت بارگذاري و در افزايش ترافيک سايت تاثير مهمي دارند.

4. متن

هنگامي که يک کاربر به متن و محتواي وب سايت شما نگاه مي کند، بايد در همان نگاه اول متوجه مفهوم اصلي محتوا گردد در غير اينصورت متن شما هيچ ارزش علمي ندارد. بهتر است که در محتواي خود از جملات بولد شده استفاده کنيد. بهتر است قبل از نوشتن محتوا، تکنيک هاي محتوا نويسي را بخوانيد چون همانطور که مي دانيد يکي از مهمترين عوامل تاثير گذار در افزايش ترافيک سايت محتوا مناسب و عالي مي باشد.

5. سرعت سايت

يکي ديگر از مهمترين عوامل تاثير گذار در سئوسايت، سرعت آن مي باشد. اگر سرعت بارگذاري صفحات سايت شما پايين باشد، کاربر صفحه را بسته و ممکن است اصلا ديگر وارد سايت شما نشود. پس حتما اندازه هر صفحه و ميزان سرعت بارگذاري آن را بررسي کنيد. براي اينکار مي توانيد از ابزار تست سرعت گوگل استفاده کنيد.

6. طراحي براي صفحات موبايل

يکي از مواردي که در طراحي وب سايت و درسال 2016 بر آن تاکيد زيادي مي گردد، طراحي واکنشگرا بودن وب سايت است. سايت شما بايد در تمامي صفحات مانند دسکتاپ، تبلت و موبايل کاملا قابل روئت باشد و براي آن طراحي شود يعني کاربر وقتي که از گوشي موبايل وب سايت شما بررسي ميکند، مجبور نباشد روي آن زوم کند. براساس وب سايت ورنک، يکي از موردهاي امتياز دهي به وب سايت و موثر درسئو سايت، طراحي صفحات سايت براي گوشي هاي موبايل مي باشد.

7. سازگاري
صفحات سايت شما بايد در تمامي مرورگرها به درستي نشان داده شود. البته شما مي توانيد در صفحه اول به کاربران اعلام کنيد که براي دسترسي بهتر از مرورگر خاصي استفاده کنيد.

8. فونت
اندازه فونت استاندارد براي وب سايت حداقل 14 مي باشد. کوچکتر از آن باعث مي شود کاربر نتواند به درستي محتواي شما را بخواند و در نهايت وب سايت شما ترک خواهد کرد.

9. پيمايش داخل وب سايت

يک اصل مهم در طراحي وب سايت وجود دارد: " کاربر با سه کليک بايد به هدف خود در وب سايت شما برسد." اگر نتواند به هدف و مقصود برسد، وب سايت شما را ترک خواهد کرد. منوها که اولين ابزار پيمايش است بايد در تمامي صفحات وجود دارد تا کاربر بتواند به راحتي در صفحات شما پيمايش کند

10. آدرس بارهاي مناسب

نوشتن آدرس بار يا همان URL خيلي مهم است. متاسفانه شاهد اين هستيم که بعضي از صاحبان وب سايتها از علائم فارسي استفاده مي کنند که اين علائم چون نم يتواند خوانده شود به صورت کاراکترهاي نامفهوم نشان داده مي شود. بهتراست از آدرسهاي انگليسي استفاده کنيد و همچنين به کاربردن کلمات کليدي در اين آدرس بارها خيلي مهم است چون باعث افزايش ترافيک سايت شما مي گردد.

11. ثبت نام در گوگل

بعضي از صاحبان وب سايت شما فکر مي کنند، همين که صفحه وب سايت خود را ايجاد کردند، کافي است و نيازي به تبليغات نيست. شما براي اينکه به گوگل بگوييد يک وب سايت جديد ايجاد کرده ايد، بايد آن را در گوگل ثبت کنيد. اين ثبت نام باعث ميشود گوگل وب سايت شما بشناسد و در نتايج کلمه کليدي مربوطه نشان دهد.

12. کوچک کردن

براي اينکه بتوانيد سرعت سايت خود را افزايش دهيد، باعث کد ها و فايلهاي سايت خود مخصوصا جاوااسکريپت را فشرده نماييد. اين فشرده سازي علاوه براينکه باعث افزايش سرعت ميشود، سئوسايت شما را نيز افزايش مي دهد.

13. خطاي 404

خطاي 404 زماني نشان داده مي شود که فعاليتي در وب سايت به درستي انجام و برنامه نويسي نشده باشد و يا صفحه مورد نظر داراي اشکال در بارگذاري باشد. پس حتما قبل از آپلود سايت آن را بررسي کنيد.

14. Favicon

اگر دقت کرده باشيد، در کنار عنوان هر وب سايت از لوگوي آن نيز استفاده شده است. اين کار علاوه بر زيبايي بصري باعث افزايش سئوسايت م يشود چون يکي از موارد لازم در طراحي وب سايت مي باشد.

15. ريدايرکت 301
بعضي اوقات شما قصد داريد که آدرس وب سايت خود را تغيير دهيد اما محتواي آنها هيچ تغييري نکند براي اينکار بهتر است که آدرس قديمي را ريدايرکت به آدرس جديد کنيد البته اين نکته را بايد بگوييم که ريدايرکت دو آدرس بار متفاوت جريمه گوگل را به همراه دارد براي همين بايد در اين مساله دقت لازم را نماييد.

16. متاتگ ها
متا تگ ها براي گوگل يکي از مهمترين ابزارهاي بررسي وب سايت است. گوگل اول از همه به متاتگ هاي وب سايت شما نگاه مي کند و متاتگ توضيحات مهمترين متاتگي است که از نظر گوگل بيشترين اهميت دارد. به کاربردن کلمات کليدي در اين متاتگ خيلي مهم است و همچنين اگر متاتگ ها هيچ ارتباطي با محتواي وب سايت شما نداشته باشند، گوگل وب سايت شما اسپم خواهد کرد.

17. نقشه سايت

نقشه سايت در واقع به گوگل نقشه راه هاي موجود و دسترسي به همه ابزارها را مي گويد. يکي از موارد لازم در طراحي وب سايت نقشه سايت است که در افزايش رتبه سايت تاثير و اهميت فوق العاده اي دارد. حتما فايل آن را همراه با بقيه آپلود نماييد. البته دونوع نقشه سايت داريم: يکي html و ديگري xml که فايل html آن براي کاربران وب سايت اهميت دارد و تاثيري در گوگل ندارد.

18. گوگل آناليتيک

گوگل آناليتيک ابزاري است که شما با آن مي توانيد سايت خود را به منظور افزايش سئوسايت بررسي کنيد.

19. نشانه گذاري هاي ساخت يافته

استفاده از ابزار طرح هاي نشانه هاي گذاري باعث مي شود که هر گونه خطاي نشانه گذاري در وب سايت نشان داده شود تا شما سريعا به رفع آن اقدام نماييد.

20. استفاده از آيکون هاي شبکه هاي اجتماعي

همه ما اهميت شبکه هاي اجتماعي را در تبليغات و افزايش سئو سايت مي دانيم. براي همين در آخرين بروزرساني هاي انجام شده توسط گوگل، توصيه مي شود که حتما از اين آيکون ها به درستي در صفحات اجتماعي خود استفاده کنيد.

21. نشان دادن کامل سايت در جستجو

فرض کنيد که شما متا تگ توضيحات را به درستي نوشته ايد اما وقتي سايت شما در نتايج گوگل نشان داده ميشود، نمي توانيد اين متاتگ را ببنييد. اين يک مشکل تکنيکي است و سريعا بايد اقدام به رفع آن کنيد.

22. نظارت گر

نظارت گر سايت، ابزاري است که در هر لحظه سايت شما از نظر دسترسي به کاربر بررسي مي کند. صفحات مهم بايد حتما يک نظارت گر داشته باشند تا آنها از ميزان در دسترس بودن و نبودن خطا بررسي کند.

23. سيستم پشتيباني

شما بايد در هرلحظه يک نسخه پشتيبان ازوب سايت خود داشته باشيد. اين نسخه بايد به صورت اتوماتيک تهيه شود و در يک فايل درکاميپوتر سرور ذخيره شود تا در صورتي که وب سايت شما مورد هک قرار گرفت يا فايل هاي آن دچار آسيب شد، بتوانيد سريعا فايل را جايگزين کنيد.

24. تست ترافيک
اگر ميزان ورودي سايت شما يا ميزان ترافيک آن بالا باشد، چه اتفاقي براي آن مي افتد؟ تا به حال به اين مساله فکر کرده ايد؟براي بررسي اين مساله مي توانيد از ابزار تست ترافيک صفحات سايت گوگل استفاده کنيد تا به بررسي آن بپردازيد که اگر مشکلي وجود داشت آن را سريعا رفع کنيد.

25. امنيت
بالا بودن امنيت وب سايت اهميت زيادي بين طراحان و برنامه نويسان دارد. اگر امنيت وب سايت شما پايين باشد، به راحتي مي توان داخل آن نفوذ پيدا کرد و به تمامي اطلاعات وب سايت و مشتريان دسترسي پيدا کرد. امروزه بهتر است که از پروتکل https براي بالا بودن امنيت که تاثير مستقيم در افزايش ترافيک سايت شما دارد، استفاده کنيد.
سئوکار