مراحل انجام سئوی سایت به صورت شماتیک

مراحل انجام سئوی سایت توسط خودتان یا افراد خبره در این کار که شباهت زیادی به انجام یک پروژه دارد که در زیر مراحل انجام آن به صورت گرافیکی نشان داده شده است.
بعد از توضیحات مقدماتی حال به تکنیک هایی اشاره می کنیم که می توانید با این تکنیک ها سایت خودتان را بهینه کنید.

تکنیک اول : ساخت تیتر های یکتا برای صفحات سایت
تیتر سایت، بیانگر موضوع سایت شما، به کاربران و موتور های جستجو می باشد. تگ Title باید میان تگ Head در کد های HTML قرار بگیرد.
در حالت ایده آل شما باید برای هر کدام از صفحات سایتتان تیترهای یگانه داشته باشید.
اگر صفحه سایت شما در نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد، تیتر صفحه سایت شما در اولین خط نتیجه جستجو قرار خواهد گرفت. این خط به صورت درشت نمایش داده می شود. این به کاربران کمک می کند، که آیا این سایت با کلمه جستجوی آن ها مطابقت دارد یا خیر؟
تیتر صفحه اصلی سایت شما می تواند شامل نام سایت شما، یا نام تجاری شما و یا اطلاعات خیلی مهم در زمینه تجارت شما باشد.

کاربر این عبارت را جستجو می کند.

شیوه های مناسب برای انتخاب تیتر صفحات

1- تیتر سایت بیانگر مطالب و موضوعات سایت است: پس تیتری را انتخاب کنید که به خوبی با مطالب شماارتباط برقرار کند.

برای اینکه تیترهای سایتتان مناسب باشد سعی کنید از موارد زیراجتناب کنید:

تیتری که به مطالب سایت شما هیچ ارتباطی ندارد.
استفاده از تیتر هائی که به صورت اولیه در نرم افزار های طراحی سایت ایجاد می شوند مانند: Untitled یا New Page
2- انتخاب تیتر های یگانه برای هر صفحه : هر صفحه سایت شما باید دارای یک تیتر منحصر بفرد باشد، این کار به گوگل کمک می کند تا آن صفحه را از صفحات دیگر مجزا کند.

برای اینکه تیترهای یکتا داشته باشید اجتناب کنید از:
از قرار دادن یک تیتر در تمامی صفحات و گروه صفحات سایت.
3- تیترهای مختصر و مفید : تیتر ها می توانند کوتاه و حاوی اطلاعات مفید باشند. اگر تیتر سایت از حدی بیشتر باشد، گوگل فقط بخشی از آن را در نتایج جستجو قرار می دهد.
برای اینکه تیترهایی کوتاه داشته باشید اجتناب کنید از :

از تیتر هایی با کلمات زیاد استفاده کنید، که برای کاربر سودمند نیست.
استفاده از کلمات کلیدی غیر ضروری.
تکنیک دوم : استفاده از تگ Description
تگ توضیحات به گوگل و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد. این بخش می تواند شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت باشد. این بخش ممکن است از یک جمله تا 2 پاراگراف باشد. این تگ به همراه تیتر در میان تگ Head قرار می گیرد.

بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند، به دلیل این که گوگل، به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به جستجوی آن ها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت، به امتیاز شما در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند.

کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضیحات به صورت درشت نمایش داده می شود. و این به کاربر کمک می کند، که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر!

شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت
1- مختصری از مطالب سایت را قرار دهید : توضیحی بنویسید که هم مفید باشد و هم کاربر را شگفت زده کند زیرا آن ها این بخش را نیز در نتایج جستجو مشاهده می کنند.

برای اینکه مطالب شما به صورت مختصر باشد اجتناب کنید از:

نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.
نوشتن توضیحاتی مانند : این صفحه انیمیشن است یا این صفحه در زمینه انیمیشن است.
پرکردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی.
کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش
2- استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه : داشتن تگ توضیحات متفاوت برای هر صفحه، به کاربر و گوگل کمک بسیاری می کند. مخصوصاً زمانی که کاربر تمامی صفحات شما را با استفاده از نام صفحات جستجو می کند.

اگر سایت شما شامل صد ها یا شاید هزاران صفحه باشد.این تگ در انتخاب صفحات به کاربر کمک شایانی می کند.

برای اینکه توضیحات یکتا برای هر صفحه داشته باشید اجتناب کنید از:

استفاده از یک تگ توضیحات در تمامی صفحات سایت.
تکنیک سوم : اصلاح ساختار آدرس های سایت

شاخه بندی درست مطالب، و اختصاص نام مناسب به فایل های سایت، نه تنها به سازمان یافتگی سایت شما کمک می کند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی مطالب سایت شما را بدست آورند. همچنین به کاربرانی که می خواهند لینک به سایت شما بدهند نیز کمک می کند.

http://www.iranganj.ir/data/1385-3-23/page1

آدرس هایی مانند مثال بالا، می توانند گیج کننده باشند. کاربران ممکن است برایشان سخت باشد، که چنین آدرسی را به خاطر بسپارند. این لینک به طور غیر حرفه ای طراحی شده. و بسیاری از بخش های آن غیر ضروری هستند. در صورتی که کاربران با نوشته مورد نظر شما به شما لینک بدهند و آن لغت در لینک هم باشد از نظر موتورهای جستجو آن سایت حاوی اطلاعات سودمند در این زمینه است. تا این که آدرس، از اعداد تشکیل شده باشد.

اگر به یاد داشته باشید، آدرس صفحه هم در نتایج جستجو نمایش داده می شود. و در صورتی که کلمات مناسب در آدرس شما باشد، این می تواند دلیل خوبی برای کلیک کاربر روی آدرس شما باشد.

گوگل انواع ساختار های آدرس وب را پشتیبانی می کند. حتی آن هائی که پیچیده هستند. ولی داشتن ساختار سایت ساده، هم به کاربران و هم به موتور های جستجو کمک می کند. بعضی از صاحبان سایت آدرس های Dynamic را به استاتیک تبدیل می کنند، که این بسیار خوب است، ولی در صورتی که به درستی انجام نشود ،ممکن است مشکلاتی را برای ربات های گوگل به وجود آورند. برای انجام این کار حتماً در زمینه ایجاد آدرس های بهینه برای موتورهای جستجو تحقیق کنید. 

خدمات و محصولات صنعتی