سئو سیاه به چه روش هایی گفته می شود؟

 سئو کلاه سیاه به تکنیک ها و روش هایی گفته می شود که از روش های غیر اصولی و با نقض کردن قوانین به افزایش رتبه سایت می پردازد. کلمه کلاه سیاه عموما در فضای کامپیوتری به افرادی که دست به اقدامات مخرب مانند هکرها و تولیدکنندگان ویروس میزنند اطلاق می گردد. اجرای سئو کلاه سیاه در کوتاه مدت باعث افزایش رتبه شما خواهد شد اما در بلند مدت تاثیر منفی بر روی سایت شما خواهد گذاشت و باعث جریمه شدن از سوی موتورهای جستجو خواهید شد که جبران آن نیاز به زمان و تلاش بسیاری خواهد داشت. به عنوان مثال ممکن است گوگل وب سایت شما را در سندباکس قرار دهد یا حتی سایت Deindexed شود.  در برابر سئو کلاه سیاه که به روش های خلاف از دیدگاه گوگل می پردازد، سئو کلاه سفید به روش هایی می پردازد که بر اساس استانداردها و راهنمای گوگل پیاده سازی شده است و انجام آن نه تنها به سئو سایت کمک می کند بلکه مشکلی از نظر گوگل ندارد و گوگل از این روش ها حمایت می کند.

 
چرا نباید از سئوی کلاه سیاه استفاده کنیم؟
تکنیک‌های کلاه سیاه برای سایت بسیار خطرناک هستند زیرا معمولاً دیر یا زود تشخیص داده می‌شوند. در نتیجه انجام این تکنیک‌ها، یک وب‌سایت می‌تواند حذف یا مجازات شود. این مجازات معمولاً شامل افت ناگهانی و شدید رتبه سایت یا صفحه است و در موارد نادری هم حذف کامل سایت از صفحه نتایج جستجو مشاهده شده است. این ممنوعیت بوسه مرگ است زیرا اگر تجارتی با چنین جریمه‌ای مواجه شود، دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند آن را به طور آنلاین پیدا کند و در واقع ترافیک طبیعی آن به صفر خواهد رسید. تصور کنید این کاهش شدید ترافیک چه بلایی بر سر فروش سایت خواهد آورد!
 
چگونه از سئوی سیاه دوری کنیم؟
برای اینکه از سئوی کلاه سیاه دوری کنید باید موارد زیر را رعایت کنیم:
 
بک لینک نخرید و اجازه بدهید بک لینک‌ها به طور طبیعی روانه سایت شما شوند. هم‌چنین می‌توانید از رپورتاژ نویسی به جای آن استفاده کنید.
محتوای ناب و دسته اول تولید کنید.
مخاطب و نیازهایش را در کانون توجه خود قرار دهید.
سرعت وب‌سایتتان را بالا ببرید.
به UI/UX صفحات وب‌سایت خود بی‌نهایت اهمیت دهید.
 
منبع: وب24