افزایش رتبه الکسا

حتما براي شما پيش آمده است که از رسانه ها شنيده باشيد، که ميزان خريد کاربران ياهو در روز عيد پاک سه درصد افزايش داشته است،يا اينکه سايتي در تعطيلات مراجعه کنندگان خود را از دست داده است،اين طور که به نظر مي رسد خود صاحبان سايت علاقه اي به انتشار اطلاعات و بازخورد هاي متفاوت سايت خود (به جز بهبود ها) را ندارند.ولي اين رسانه هاي معتبر ، چگونه به اين اطلاعات دسترسي پيدا کرده اند؟ گاهي افشاي يکي از اين اخبار مي تواند سبب رکود يا صعود سهام يک وب سايت گردد. براي بسياري از سرمايه گذاران نيز دسترسي به اطلاعات جهت برنامه ريزي و سياست گذاري در کسب و کار الکترونيکي خود، امري حياتي است. چه بسا مديران اجرايي اين وب سايت ها با ارائه اطلاعات و آمارهاي نادرست به سهامداران، آنان را در برنامه ريزي به اشتباه بياندازند. در اينجا قصد داريم سايتهاي اطلاعات اينترنتي را به شما معرفي کنيم که بدون دخالت انسان و هوشمندانه گزارشات و اطلاعات تقريبا دقيقي از هر وب سايتي که مد نظر داشته باشيد را به شما ارائه مي دهد. يکي از اين وب سايتها، الکسا است. افزايش رتبه سايت

سايت الکسا در آوريل ???? تاسيس گرديد، الکسا اينترنت ( Alexa Internet ) بر اساس چشم اندازي از راهبري هوشمند وب با بهبود دائمي آن و با همکاري کاربران خود، رشد نمود. در طول اين مسير، سايت الکسا توسعه يافت و ميليونها نسخه از نوار ابزار آن بر روي مرورگرها نصب گرديد و بدين ترتيب يکي از بزرگترين سايتها و مبنايي جهت پردازش و بکارگيري حجم عظيم اطلاعات گرديد.

از نظر کاربران نوار ابزار و وب سايت الکسا،محصولي انقلابي در راهبري هوشمندانه وب بود و براي مديران وب سايتها، مجموعه اي از ابزارهاي مفيدي که مي توانستند در محدوده خدماتي الکسا از آن بهره ببرند. سايت الکسا از همکاري يک گروه ويژه براي جمع آوري اطلاعات خود استفاده مي کند. شايد تا بحال حدس زده باشيد منظور کدام گروه است. اين گروه ويژه دقيقا خود کاربران وب هستند. پهنه بيکران وب، فقط از طريق کاربران آن قابل نفوذ است و سايت الکسا بهترين نفوذ کننده در وب به شمار مي رود. زيرا با ارائه نتايج هرچه بهتر، مي تواند اعتماد کاربران را جلب نمايد. سايت الکسا با ارائه محصولي به نام نوار ابزار الکسا، اطلاعات به روز را به کاربران ارائه مي دهند و خود نيز از تعاملاتي که هر کاربر در وب دارد جهت غني نمودن بانک اطلاعاتي خود استفاده مي کند.

مطلبي که در اينجا لازم به ذکر است،اينست که با توجه به اين مطلب که معمولا کاربران ايراني تمايل چنداني به استفاده از نوار ابزارهاي متفاوت در مرورگرهاي خود ندارند و مبناي بسيار مهم براي آمار الکسا از بازخوردهايي است که نوار ابزار الکسا به سرور هاي خود ارسال مي کند، نمي توان به صراحت گفت آماري که الکسا در مورد سايتهاي ايراني ارائه مي دهد، کاملا دقيق است. پس هنگامي که سايتهاي متفاوت را در سايت الکسا مشاهده مي کنيد، حتما ميزان خطاي احتمالي را در نظر داشته باشيد. اين مشکل براي سايتهاي با کاربران انگليسي زبان تقريبا خطاي کمتري دارد.

حائز اهميت است به علت اينکه رتبه الکسا مداوم در حال به روز رساني مي باشد هر روز رتبه سايتها دستخوش تغيير مي شود و از همه مهمتر تمامي سايتها در روزهاي اول شروع به کار خود نيز رتبه چند ميليوني کسب مي کنند که اين رتبه بر اساس بازديد و ترافيک سايت روز به روز بهتر مي شود.
سايت الکسا علاوه بر آمار روزانه و رتبه بندي جهاني وبسايتها ,سايتهاي يک کشور را نيز بر اساس ترافيک و بازديدشان رتبه بندي مي کند که اين ويژگي ها سبب شده تا به يک سيستم پر طرفدار تبديل شود.

براي بررسي رتبه الکساي سايتهاي مختلف مي توانيد يا از تولبار الکسا استفاده کنيد و يا به صورت مستقيم از طريق سايت Alexa.com رتبه الکساي سايت مورد نظرتان را چک کنيد.رتبه بندي الکسا از جهات مختلفي اهميت دارد ولي اين اهميت زماني که وبمستران به فکر کسب در آمد از سايت خود مي افتند چندين برابر مي شود.
بيتوته