برنامه سایت ساز

سايت ساز به ابزارهايي اطلاق مي شود که کاربران بدون اينکه از دنياي برنامه نويسي اطلاعي داشته باشند، مي توانند يک طراحي سايت را بسازند و ويرايش کنند، سايت سازها به دو گروه تقسيم مي شوند: آنلاين و آفلاين
سايت سازهاي آنلاين نرم افزارهاي تحت حمايت وب هستند که طراحي آن توسط برخي ازشرکتها صورت مي گيرد و در دسترس کاربران قرار مي گيرند مثل سايت ساز پرتال؛ سايت سازها به کاربران اجازه مي دهند تا به طراحي سايتهاي شخصي خود اقدام کنند. نوعي ديگر از سايت سازها، به کاربران اجازه ساخت و طراحي وبسايت هاي تجاري يا تبليغاتي را مي دهند.
دسته ديگر از سايت سازها نيز وجود دارد که کاربران با آن مديريت محتوا را به سهولت انجام مي دهند.
برنامه سايت ساز تحت وب مي باشد و شما با وجود برنامه سايت ساز مي توانيد به اساني و بدون هيچ گونه نيازي به برنامه نويسي براي خود و ديگران طراحي سايت را انجام دهيد و به کمک اين برنامه سايت ساز يک طراحي سايت عالي و خوب داشته باشيد . برنامه سايت ساز آماده مي باشد .
سايت سازهاي آفلاين نيز نوعي از نرم افزار مي باشند که برروي سيستم شخصي افراد نصب و اجرا مي شوند؛ اين نوع طراحي سايت سازها به کاربران اين امکان را مي دهند که طراحي سايت مخصوص به خود را طراحي و بعد از تکميل کردن همه مرحله ها، سايت خود را بر روي هاست و دامنه دلخواهشان راه اندازي کنند. البته اين گونه از نرم افزارها به عنوان نرم افزارهاي طراحي وب سايت مشهور هستند تا سايت ساز.

سايت ساز چيست ؟ استفاده از سايت ساز :
سايت ساز در واقع نرم افزار آماده است که در آن از سيستم يا cms يا پرتال هاي آماده روي سرور براي طراحي سايت است و از ان براي طراحي کردن انواع سايتها استفاده مي کنند .
سايت ساز داراي امکانات محدود و از قبل تعيين شده اي مي باشد که به استفاده کننده براي مديريت سايت ياري مي رساند.
سايت ساز آنلاين و آفلاين تفاوتهايي باهمديگر دارد، در استفاده از سايت ساز آنلاين معمولا از کاربران خواسته مي شود قبل از هر اقدامي اول ثبت نام کنند و بيشتر براي تبليغات، نمونه وبسايتهاي راه اندازي شده توسط سامانه شان را در اختيار کاربران و مشتريان مي گذارند.
امکاناتي که برنامه سايت ساز آنلاين در اختيار افراد قرار مي دهند بسيار با سايت ساز آنلاين متفاوت است؛ از امکانات اوليه براي راه اندازي سايت شخصي تا امکانات پيشرفته براي راه اندازي شبکه هاي اجتماعي، از کارايي سايت ساز محسوب مي شود. از ويژگي مهم سايت ساز مي توان به سرعت بسيار بالا و رابط کابري پنل آن اشاره کرد. براي استفاده از سايت ساز نياز به دانستن دانش برنامه نويسي آنلاين نيست. يکي ديگر از ويژگي سايت ساز خدمات و پشتيباني فني آن است. در صورت ايجاد هرگونه مشکل مي توان به راحتي با بخش پشتيباني سامانه تماس گرفت و مشکل را با آنها مطرح ساخت و از راهنمايي هاي آنها که معمولا از طريق ارسال فايل يا ويديوهاي آموزشي است، بهره برد.
زبان برنامه سايت ساز :
سايتهاي ساخته شده توسط سايت سازها با دو زبان HTML يا Flash نوشته مي شوند. فلش فرمتي اختصاصي دارد زماني که به فرمت استاندارد تبديل شود، توسط مرورگرهاي اصلي پشتيباني مي شود. گرچه به دليل مغايرت با استانداردهاي وب ديگر محبوبيت خود را از دست داده است.
در مقابل نرم افزارهاي طراحي سايت آفلاين سايت ساز معمولا در اختيار طراحان سايتهاي حرفه اي هستند، معمولا براي افراد که مناسب است که نياز دارند صفحاتي براي مشتريان زيادتري يا وب هاست راه اندازي نمايند.
لوميکس