چگونه کلمات کلیدی انتخاب شده را به موتورهای جستجو بشناسانیم؟

در این مرحله هدف این است که کلمات انتخاب شده را در جاهای مختلف سایت بکار بریم تا ربات‌های موتورهای جستجو هنگام پیمایش سایت ما، اطلاعات کافی از زمینه فعالیت ما بدست آوردند. برای این منظور به ازای هر یک از کلمات انتخاب شده یک صفحه، اطلاعات می‌نویسیم. بهتر است در هر صفحه تمرکز بر روی یک کلمه باشد. نکته قابل توجه این است که باید سعی شود کلمه مورد نظر در متن ما بیش از اندازه تکرار نشود زیرا در این صورت ربات‌های موتورهای جستجو، سایت ما را جزو سایت‌هایی قرار می دهد که هدف آنها مختل کردن فعالیت موتورهای جستجو است (spam) و هیچگاه سایت شما در بانک اطلاعاتی موتورهای جستجو قرار نخواهد گرفت. به طور کلی گفته می‌شود بهتر است در یک صفحه ۲ الی ۳ درصد از کلمات، به کلمات کلیدی اختصاص یابد.
همچنین با توجه به این نکته که ربات‌های موتورهای جستجو، صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست پیمایش می‌کنند، بهتر است که در ابتدا و انتهای صفحات، کلمات کلیدی بکار برده شوند. معمولاً در پایین صفحات وب (زیر کپی رایت سایت) کلمات کلیدی مرتبط با صفحه نوشته می‌شوند.
پس از نوشته شدن مطالب، مراحل زیر را انجام دهید:
۱- در عنوان صفحه، کلمه یا کلمات کلیدی استفاده شده در متن صفحه را بکار ببرید. انجام این کار اهمیت بالایی دارد زیرا متنی که درعنوان صفحه قرار دارد بعنوان متن لینک، بازگشتی موتورهای جستجو می‌باشد. موتور جستجوی گوگل فقط ۶۶ کارکتر از این متن را نمایش می‌دهد بنابراین سعی کنید عنوان صفحات کمتر از ۶۶ کاراکتر باشد. برای تعیین عنوان صفحه از تک title بصورت زیر استفاده کنید. سعی کنید اگر بیش از یک کلمه کلیدی در صفحه دارید از کارکتر | بعنوان جداکننده کلمات، استفاده کنید:
کلمه کلیدی اول | کلمه کلیدی دوم و…
۲- از تگ‌های meta برای مشخص ساختن کلمات کلیدی استفاده کنید. برای اطلاع از نحوه استفاده از تگ‌ها به مقاله ” راهنمایی موتور جستجو با متا‌تگ‌ها(Meta Tags) ” مراجعه نمایید.
۳- اگر در صفحه از عکس استفاده کرده‌اید، در خصوصیت alt عکس‌ها، کلمات کلیدی خود را بصورت زیر استفاده کنید:
۴- از نوشتن کدهای css و JavaScript بطور مستقیم در صفحات وب، خودداری کنید بلکه این کدها را در فایل‌های جداگانه بنویسید و در فایل اصلی آنها را فراخوانی کنید.

۵- اگر بیش از یک کلمه کلیدی انتخاب کرده‌اید و به ازای هر کدام از آنها یک صفحه نوشته‌اید، همه این صفحات را با استفاده از لینک‌ها به هم متصل کنید و متن لینک‌ها را کلمات کلیدی خود قرار دهید. متن لینک‌ها نیز همانند نوشته‌های italic، bold و underline از اهمیت زیادی برخوردارند و موتورهای جستجو به آنها توجه زیادی می‌کنند.