ساده ترین اصول موثر در افزایش رتبه وب سایت شما

اگر وب سایت شما را به یک فروشگاه و بازدیدکنندگان وب سایتتان را به مشتریان آن فروشگاه تشبیه کنیم، وب سایت رتبه پایین مانند قرار داشتن آن فروشگاه در انتهای یک کوچه بن بست کم رفت و آمد و وب سایت رتبه بالا مانند قرار داشتن آن فروشگاه در یک پاساژ بزرگ و پر رفت و آمد است.

" با توجه به افزایش روزافزون اینترنت و کاربران
آن، هر چه زودتر به کمک
تکنیکهای افزایش رتبه، وب سایت خود را از
انتهای کوچه های بن بست خارج کرده و در
معرض دید روزمره کاربران اینترنتی قرار دهید. "

در این مقاله به ساده ترین اصولی که به کمک آنها می توان رتبه وب سایت را افزایش داد اشاره خواهیم کرد:

1) انتخاب نام دامنه مناسب: کلماتی که در دامنه خود استفاده می کنید با محتوای کسب و کار شما در ارتباط بوده و تا حد ممکن حداقل شامل یکی از کلمات کلیدی آن باشد.
2) برای هر نوع کالا و خدمات خود یک صفحه مجزا با محتوای مناسب به طور جدا طراحی نمایید. (بسیار دیده می شود که تمامی کالاها و خدمات یک شرکت صرفا در صفحه اصلی سایت توضیح داده شده اند.)
3) صرفا 10 الی حداکثر 15 درصد محتوای وب سایت شما توسط عکس و یا فایلهای انمیشن مانند فلش تهیه شود زیرا اینگونه فایلها توسط موتورهای جستجو قابل پردازش نیستند و تاثیر آنها در رتبه وب سایت شما یا صفر و یا کم ارزش است.
4) متنها و کلمات کلیدی مهم را در ابتدای صفحه قرار دهید زیرا موتورهای جستجو برای متنها و کلماتی که در قسمت بالاتر آمده باشند، ارزش بالاتری برای قائل هستند.
5) کیفیت محتوای متنی وب سایت خود را افزایش دهید. امروزه موتورهای جستجو بسیار هوشمندانه عمل می کنند و محتوای ضعیف شما را درک کرده و منفره منفی برای آن لحاظ می نمایند
6) تعداد صفحات سایت خود را افزایش دهید البته بطوریکه محتوای آنها دارای مفاهیم مرتبط با کسب و کار شما باشد. موتورهای جستجو به سایتهای کوچک رتبه کمتری می دهند.
7) سعی کنید آدرس وب سایت شما در سایتهای معتبر قرار گیرد. (در اینترنت سایتهایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند حتی به رایگان کسب و کار خود را معرفی نمایید.)
8) سایت خود را چند زبانه کنید و بطور خاص حداقل نسخه انگلیسی آنرا تهیه نمایید زیرا موتورهای جستجو خصوصا زبان انگلیسی را بهتر درک می کنند و چه بسا شما نیز به مانند ما در کمال ناباوری مشتری خارجی جذب نمایید !
9) از داشتن چندین سایت کم محتوا بپرهیزد و یک سایت پرمحتوا و جالب را ترجیح دهید.
10) بطور منظم (بطور مثال ماهانه) وب سایت خود را بروز نمایید و محتوای آن را توسعه دهید و یا خبر جدیدی درج نمایید. موتورهای جستجو در صورت عدم ملاحظه توسعه و تغییر در وب سایت، کسب و کار شما را بر شکست شده تلقی می کنند !
11) طراحی وب سایت خود را به شرکتی بسپارید که نسبت به اصول کاری موتورهای جستجو و بازاریابی اینترنتی تبحر داشته باشد.
12) در صورت امکان تعدادی از خدمات خود را صرفا بر روی اینترنت ارائه دهید تا بازدید کننده فعال داشته باشید
13) از نظر ظاهری، سایت خود را جذاب نمایید.
14) سرعت لود شدن سایت خود را بررسی نمایید و اگر در مقایسه با سایر سایتهای مشابه نامناسب بود از مسئول مربوطه بخواهید این موضوع را تصحیح نماید. موتورهای جستجو به این پارامتر نیز امتیاز مثبت و یا منفی می دهند.
15) از وب سایت شرکتهای رقیب کسب و کار خود بازدید نمایید و از محتوای آنها الهام بگیرید.
16) و دست آخر اینکه برای اطلاع از وضعیت سایت خود از کارشناسان متبحر بخواهید برای شما گزارش ماهانه که بیانگر نمودار پیشرفت باشد را تهیه نمایند.