طراحی سایت پرتال

سايت پرتال چيست؟
طراحي سايت پرتال به شکل يک دروازه ورود به بانک اطلاعاتي است که در آنها کاربران را به سايت ها يا پرتال هاي ديگر راهنمايي مي‎کند. به عبارت ديگر پرتال يک نوع راهنما محسوب مي‎شود و حاوي تعداد زيادي فايل هستند که تنها بر روي همان طراحي سايت قابل دسترسي است. کاربران از طريق پرتال مي‎توانند با يکديگر تعامل داشته باشند. در پرتال ها اطلاعات، اسناد و امور به صورت يکپارچه، سازماندهي و مديريت مي‎شوند.
طراحي پرتال ها سامانه اي کامل براي ساخت و مديريت ساير پرتال هاي جامع اداري، شرکتي و طراحي سايت پرتال هاي سازماني و اطلاع رساني هستند.
طراحي پرتال سازماني داراي يک نرم افزار اختصاصي است که با برنامه نويسي و پيکربندي چند لايه و انعطاف پذيري بسيار بالا، گسترش و توسعه بخشهاي مختلف را ممکن مي‎سازد. به طوري که اين نرم افزار همانند يک پانل کنترل يا هسته مرکزي کار مي‎کند. امکانات و بخش هاي مختلف پرتال بر روي اين نرم افزار نصب مي‎شود که از اين طريق پيکربندي کل پرتال شکل مي‎گيرد.
از سوي ديگر نرم افزار اختصاصي موجب مي‎شود تا سطح امنيتي، گروه بندي و دسته بندي گروههاي کاربري و مديريتي به شکل بهتري انجام شود. اين امر به طيف وسيعي از کاربران، پرسنل و مديران مختلف در اشکال مختلف کمک مي‎کند.

انواع سايت پرتال
طراحي سايت پرتال ها انواع مختلفي دارند که مي‎توانند شرکتي مختص شرکت ها و کمپاني ها؛ پرتال اطلاع رساني و پرتال هاي تجاري مختص تجارت الکترونيک؛ پرتال هاي شهري براي دسترسي به اطلاعات يک شهر؛ پرتال هاي فراگير براي دسترسي به تجهيزات فراگير همچون PDA؛ پرتال‌هاي تخصصي براي يک هدف خاص؛ پرتال‌هاي فضاي کار با توجه به زمينه کاري مختلف؛ پرتال‌هاي علمي براي ايجاد زمينه همفکري متخصصين و تکنيسين ها باشند.
براي طراحي سايت پرتال نيز دلايل متعددي موجود دارد به عنوان نمونه هر خدماتي که شما در سازمان تان در حال انجام ان هستيد بايد توجيه اقتصادي و سازماني ان را هم در دست داشته باشد ، اما واقعا چرا شما بايد طراحي پرتال سازماني را انجام داده و براي اين کار هزينه کنيد ؟ پاسخ را مي توان اين گونه بررسي کرد که طراحي سايت پرتال درست همانند يک کارمند خوب است که در حال انجام وظيفه است ، يک کارمندي با برنامه ريزي مشخص . شما افرادي را که درسازمان فعال هستند را مي توانيد وارد پرتال کرده و ان ها را در ليست سازماني خود داشته باشيد.
طراحي سايت پرتال (راه اندازي پرتال سازمان) طراح سايت حرفه اي
هر چند طراحي سايت هاي پرتال و ساير طراحي وب سايت ها شباهت زيادي به يکديگر دارند، اما در نوع بهينه سازي و طراحي آنها، تفاوتهاي زيادي ميان آنها وجود دارد. براي طراحي پرتال و راه اندازي پرتال سازمان از نرم افزار مديريت استفاده مي‎شود. اين نرم افزار امکان طراحي انواع پرتال را ممکن مي‎سازد که از آن جمله مي‎توان به موارد زير اشاره کرد:
پرتال هاي سازماني و اداري
پرتال هاي دولتي و سازماني
پرتال هاي دارويي و پزشکي
پرتال هاي دانشگاه و مدارس
پرتال هاي شرکت ها و موسسات
پرتال هاي خبري و اطلاع رساني
پرتال هاي کتاب و کتابخانه ديجيتال
پرتال هاي مجلات و پايگاه هاي روزنامه اي

پرتال سازماني
ويژگي هاي وب سايت پرتال
در زمان طراحي وب سايت پرتال بايد به برخي ويژگي اين نوع سايت ها توجه داشت تا با توجه به استانداردهاي لازم طراحي شود. از جمله اين ويژگي ها مي‎توان به موارد زير اشاره کرد:
تامين امنيت اطلاعات پرتال
قابليت پشتيباني از زبان هاي مختلف در پرتال
شخصي سازي و سفارشي سازي اطلاعات در پرتال
متمرکز کردن و مديريت مطالب و محتويات به شکل کاملا هدفمند
امکان ارائه محتويات و مطالب سايت پرتال بر روي هر نوع بستر و ديگر سامانه ها
قابليت دسترسي به اطلاعات و سرويس هاي پرتال تنها با يکبار ورود به سيستم
طبقه بندي و دسته بندي محتويات و مطالب سايت پرتال در قسمت مديريت و ارائه به کاربر
لوميکس