رفع مشکل نمایش با اینترنت اکسپلورر در طراحی صفحات وب

شايد گاهي اوقات ديده باشيد که سايتي را در فايرفاکس به درستي و زيبايي مي بينيد ولي در اينترنت اکسپلورر تمام اجزاي صفحه به هم ريخته و خراب هستند .
مشکلات با اينترنت اکسپلورر همواره يکي از بزرگترين مشکلاتي بوده و هست که برنامه نويس ها با آن روبه رو بوده اند و با ارائه نسخه هاي جديد اين مرور گر علاوه بر اينکه اين مشکلات کم نشد بلکه مشکل ? برابر هم شد !

حال در اين مطلب ميخواهيم به راههاي رفع اين مشکلات و برنامه نويسي بهينه اشاره اي داشته باشيم ، (اينترنت اکسپلورر مورد بحث در اين مطلب نسخه هاي ? و ? و فاير فاکس موزد بحث نسخه ? و ? مي باشد). طراحي وب سايت حرفه اي

مايکروسافت در نسخه ? اينترنت اکسپلورر بسياري از مشکلات را بهبود داد البته هنوز مشکلات زيادي وجود داره ولي با اينکه بسياري از مشکلات روي اينترنت اکسپلورر ? برطرف شده ولي باز هم بايد تمام صفحه ها روي اينترنت اکسپلورر ? هم باز بيني شوند چرا که مرور گر پيش فرض ويندوز اکس پي هست و درصد استفاده کنندگان از اين نسخه هم کم نيست .


مشکلات اينترنت اکسپلورر با تگ”<Div>” :
در نسخه هاي قبلي HTML بيشتر اجزاي موجود در صفحه با “<table>” ها ساخته مي شد ، ولي به علت انعطاف پذيري کم و توليد حجم کد زياد استاندارد صفحات وب بر پايه استفاده از “<div>” بنا شد ، و به همين علت اينترنت اکسپلورر اولين مشکلي که داشت مشکل با تگ هاي div بود و به همين علت بسياري از برنامه نويسان همواره از table ها استفاده مي کردند که کاري بسيار غير استاندارد و غلط هست .

راه هاي هک کردن اينترنت اکسپلورر :
منظور از هک کردن نوشتن دستوري هست که فقط اينترنت اکسپلورر قادر به خواندن آن باشد .
خيلي وقت ها مشاهده ميشه که وقتي از دستور padding و يا margine براي جا به جا کردن اجزاي صفحه استفاده ميشه در فاير فاکس درست حرکت انجام ميشه و در اينترنت اکسپلورر نصف و يا کمتر از اندازه داده شده حرکت انجام ميشه ، در اينجا بايد براي اينترنت اکسپلورر مقدار بيشتري مشخص کنيد تا نصف اون برابر با مقدار اصلي شود.

و اين مقدار جديد را که ميخواهيم فقط اينترنت اکسپلورر ببيند با قرار دادن علامت هاي ” * “و يا ” # ” در ابتداي آنها مشخص ميکنيم.
ميکررايانه