طراحی سایت باشگاه مشتریان
راه اندازي و طراحي سايت باشگاه مشتريان يکي از روش هاي نوين بازاريابي اينترنتي محسوب مي شود که کانالي براي برقراري ارتباط با مشتريان است. از طريق اين نوع طراحي سايت مي توان مشتريان بالقوه را به مشتريان بالفعل و وفادار تبديل کرد. براي طراحي باشگاه مشتريان چندين فاکتور اهميت حياتي دارد که عبارتند از: رنگ بندي و چيدمان مورد نظر کارفرما؛ منوي آبشاري؛ خبرنامه؛ الکترونيکي و بهينه سازي سايت باشگاه مشتريان. طراح سايت حرفه اي
نحوه طراحي سايت باشگاه مشتريان
طراحي سايت باشگاه مشتريان روشي مطمئن و آسان جهت برقراري ارتباط با مشتريان و کاربران مي باشد. همچنين اين نوع سايت موجب افزايش راندمان کاري شرکت ها مي شود. در اين رابطه توجه به برخي پارامترها براي طراحي وب سايت باشگاه مشتريان نقش مهمي را ايفا مي کند که عبارتند از:
راه اندازي سيستم امتياز دهي کاربران در طراحي سايت
در طراحي سايت باشگاه مشتريان راه اندازي سيستم امتياز دهي کاربران در ازاي خريد و فعاليت در سايت انجام مي شود. اين امر موجب جلب اعتماد کاربران شده و از سويي نيز با افزايش تعداد امتيازات مثبت سايت، توجه ساير بازديدکنندگان جلب مي شود. کاربران با استفاده از سيستم امتياز دهي مي توانند امتيازات منفي يا مثبت خود را در رابطه با عملکرد سايت اعلام کنند.
طراحي سايت باشگاه مشتريان
دريافت گزارشات از ميزان فروش
براي اطلاع از ميزان فروش محصولات و تعداد مشتريان در طراحي سايت مي توان قسمتي را به طور مجزا به اين موضوع اختصاص داد. در اين صورت گزارشات مربوط به ميزان فروش محصولات به طور دقيق در اختيار مديران شرکت قرار مي گيرد. ميزان فروش فصلي فرآورده هاي شرکت يکي از کاربردهاي گزارشات ميران فروش است. در عين حال مي توان از سليقه کاربران آگاه شد.
افزايش فروش و ايجاد انگيزه مشتريان
از طريق طراحي سايت باشگاه مشتريان مي توان در مشتريان انگيزه ايجاد و آنها را براي خريد محصولات ترغيب کرد. اين کار مي تواند با توليد محتوا انجام شود. قرار دادن محتواهاي جذاب در وب سايت و رعايت اصول بازاريابي اينترنت در سايت باشگاه مشتريان مي تواند به افزايش ميزان فروش محصولات بينجامد.
راه اندازي سيستم نظرسنجي
دريافت نظرات مشتريان از طريق سايت باشگاه مشتريان از طريق راه اندازي سيستم نظرسنجي انجام مي شود. با اين کار مي توان از نظريات، پيشنهادات، انتقادات و حتي شکايات مشتريان آگاه شد. در برخي موارد نيز مي توان سايت را به گونه اي طراحي کرد که بازديدکننده به طور مستقيم با مديريت وب سايت ارتباط برقرار کند و پيشنهادات و انتقادات خود را در قسمت گفتگو وارد نمايد.
برقراري ارتباط با مشتريان
اين روزها شاهد افزايش کانالهاي ارتباطي متعدد ميان کاربران اينترنتي هستيم. در اين ميان طراحي و راه اندازي کمپين ها در شبکه هاي اجتماعي بين فروشندگان و مشتريان به افزايش راندمان طراحي سايت باشگاه مشتريان کمک مي کند. اين کمپين ها مي توانند در جهت بارگذاري محتواي سايت و انتشار آنها استفاده شوند.
قسمت نمايش تصاوير
در وب سايت باشگاه مشتريان بايد قسمتي از آن به نمايش تصاوير محصولات اختصاص داده شود. همچنين نشان دادن فعاليت نمايندگان فروش، مشتريان وفادار، هواداران بواسطه تصاوير مي تواند به عملکرد بهتر سايت باشگاه مشتريان کمک کند.
لوميکس