برآورد هزینه و قیمت طراحی سایت

برآورد هزينه و قيمت طراحي سايت هر کدام از شرکت هاي طراحي سايت قيمتي را براي کابران در نظر گرفته اند اما موضوع مهم اين است که چه نوع طراحي مدنظر کارفرما باشد، و يا چه ويژگي هايي را کارفرما بخواهد در طراحي سايت رعايت کند که با توجه به اين مسائل هزينه و قيمت سايت متفاوت است. بنابراين دانستن و آشکار کردن هدف از طراحي سايت قدم اول در رسيدن به هزينه و قيمت مطلوب است.
بعد از برآورده سازي نيازهاي وب سايت بايد به اين نکته توجه کرد که هر کدام از امکانات مورد درخواست وب سايت هزينه مشخصي دارد، هزينه هايي شامل ثبت دامنه و معمولا نام دامنه سايت که قيمت ثبت آن براي دامنه هاي IR و ساير دامنه ها تفاوت مي کند.
هزينه طراحي سايت
هزينه مربوط به فضاي ميزباني وب سايت يا همان هاست که ميزان هزينه آن به مقدار فضا و پهناي باند لازم براي وب سايت مربوط مي شود. اسکريپت هاي مورد نياز براي وب سايت نيز هر کدام بنا بر پيچيدگي قيمت و تعرفه خاصي دارند در واقع پرهزينه ترين بخش طراحي سايت برنامه نويسي آن است، پياده سازي صفحات وب سايت که در اين بخش سايت از نظر برنامه نويسي و گرافيکي به هم متصل مي شود و پايه سايت طراحي مي شود.
برآورد کردن هزينه هاي وب سايت
برخي از شرکت هاي طراحي سايت سعي مي کنند در برآورد هزينه و قيمت طراحي سايت مرتبا تعرفه ها را به روز کنند که کاربر با مراجعه به سايتي براي دريافت قيمت و هزينه طراحي دچار سردرگمي نشود و در کمترين زمان بتواند قيمت درستي از طراحي سايت به دست بياورد.
البته برخي شرکت هاي طراحي سايت نيز براي جذب مشتري اقدام به گذاشتن تخفيف در ايام خاصي از سال مي کنند و حتي در راستاي مشتري مدار در قبال سفارش جديد درصدي تخفيف ويژه براي مشتريان قايل مي شوند. طراح سايت حرفه اي
هزينه طراحي سايت
براي برآورد هزينه و قيمت طراحي سايت، شرکت هاي طراحي سايت جدول بسيار کاملي را در سايت هاي وابسته به خود منتشر مي کنند که در آن انواع طراحي سايت ها با درجه بندي C,B,A و پنل حرفه اي، پنل ويژه مشخص شده اند هر کدام از اين درجه بندي ها داراي قابليت ها و ويژگي هاي خاصي مي باشند به عنوان مثال در درجه اول سايت داراي گالري تصاوير، فروشگاه، فرم ها و سيستم فرم ساز، دايناميک مي باشد ولي درجه بندي C اين موارد وجود ندارد همچنين مشتري نمي تواند طرح ظاهري سايت را انتخاب کند و حتي درخواست ويرايش طرح اوليه را داشته باشد؛ در همه درجه بندي ها تعداد صفحات، بخش ها و منوها در سايت به صورت نامحدود است و همه درجه بندي ها مي توانند از خدمات پشتسباني مادام العمر استفاده کنند و هر کدام از درجه بندي ها داراي مقدارهاي متفاوتي از گرافيک برخوردارند.
از ديگر امکانات موجود در جدول برآورد هزينه و قيمت طراحي سايت مي توان به مديريت گروه هاي کاربري و سطح دسترسي، ويرايشگر متن حرفه اي، امکان تعريف کلمات کليدي براي هر صفحه، آپديت نسخه سايت، نگهداري نسخه و بکاپ، آناليز وب سايت، تحليل بازار و بررسي رقبا، ثبت سايت در گوگل و... است که در هرکدام از درجه بندي ها اين امکانات متفاوت است.
نکته ديگر در برآورد هزينه و قيمت طراحي سايت اين است که نبايد هميشه پرداخت بيشتر را بنا بر موفقيت سايت دانست.
لوميکس