جستجوی کلمات کلیدی - نکات لازم در انتخاب

مهمترين مساله براي افرادي که مي خواهند يک وب سايت راه اندازي کنند جستجوي کلمات کليدي است. جستجوي کلمات کليدي يکي از مهمترين موارد در هر سايت است و انتخاب آن ممکن است در ابتدا کمي گيج کننده باشد. ما مي خواهيم به طور کامل و ساده اين مساله را براي هميشه تمام کنيم پس اگر مي خواهيد از اين مشکلات و دودلي ها دور شويد بقيه مقاله را دنبال کنيد. افزايش رتبه سايت

فرض کنيد شما يک سايت رسمي داريد که در اين سايت بخشي به عنوان فروشگاه هم وجود دارد که مي خواهيد محصولاتتان را از اين طريق به فروش برسانيد ولي درباره سايت و مديريت محتوا چيزي نمي دانيد!

شما مي توانيد با استفاده از 8 ابزار رايگان يافتن کلمات کليدي که د راين مطلب آورده شده است، کلمات کليدي مرتبط به سايت خود را بيابيد و تشخيص دهيد در حوزه کسب و کار شما از چه کلماتي بيشتر استفاده مي شود. ولي اين دليل بر اين نمي شود که شما از کلمات رقابتي استفاد کنيد وچون در بسياري از موارد اين کار به ورشکستگي شما مي انجامد، ولي اگر به چند نکته توجه نماييد، استفاده بهتر و سئو خوبي خواهيد داشت.

1- نبايد از همان ابتدا سراغ کلمات کليدي رقابتي برويد زيرا اين کار باعث صرف زمان و هزينه زيادي مي شود و همانطور که سود خوبي براي شما خواهد داشت، در زماني که حتي به صفحه 2 گوگل قرار بگيريد، شما اين سود را تا حدودي از دست خواهيد داد و براي اينکه چنين اتفاقي رخ ندهد پيشنهاد مي شود همزمان با چندين کلمه کليدي متوسط بالا بياييد که اگر اين کلمات براي شما ورودي داشته باشد مي تواند در شروع کار بهترين نوع کلمات انتخابي باشد.

2- بعضي افراد بر اين باور هستند که اگر کلمه کليدي کوتاهي را بالا بياورند در تمامي جست و جو ها در بالاترين نتايج گوگل نمايش داده مي شوند ولي اگر کمي اين کلمات را جستجو نماييد متوجه مي شويد در اکثر مواقع چنين موردي امکان پذير نخواهد بود. براي مثال اگر سايت شما بر روي کلمه کليدي دانلود در نتايج برتر گوگل نمايش داده شود ديگر دليلي ندارد که در جست و جو هاي دانلود نرم افزار، دانلود فيلم و ساير نمونه هايي از اين قبيل بالا بيايد.

3- از کلمات کليدي کلي مانند تزييني استفاده نکنيد زيرا به غير از مبتديان حوزه اينترنت کسي چنين جست و جويي را انجام نخواهد داد.

4- از اسامي اشخاص يا برند ها در سايت خود استفاده نکنيد زيرا کسي که مثلا نام استاد کرماني را جست و جو مي کند قطعا به برنامه هاي تغذيه سايت شما توجهي نخواهد کرد و پس از متوجه شدن اينکه اين سايت متعلق به ايشان يا آن برند نيست آن را ترک خواهد کرد و اين نيز موجب آسيب به سايت شما شده و اصطلاحا افزايش bounce rate را در بر خواهد داشت.

حالا با توجه به اين مطالب براي انتخاب کلمه کليدي خود به شکل زير کمک بگيريد:

1- درباره موضوع سايتي که مي خواهيد روي آن فعاليت کنيد اطلاعات جمع کنيد که اگر اين سايت براي خودتان است کار برايتان خيلي آسان تر مي شود؛ در اين حوزه کلمات کليدي مرتبط را انتخاب کنيد مثلا اگر سايت شما يک سايت دانلود موزيک است مي تواند از کلمات کليدي دانلود آهنگ هاي جديد يا دانلود آهنگ با لينک مستقيم استفاده کنيد .

2- مي توانيد درباره حوزه کاري خود در گوگل سرچ کنيد تا ببينيد رقباي شما در اين حوزه از چه کلمات کليدي اي استفاده کرده اند.

3- استفاده از 8 ابزار رايگان يافتن کلمات کليدي که به تفصيل در باره آن قبلا توضيح داده شده است، استفاده نماييد.

در آخر توصيه مي شود کلمات کليدي کم ترافيک را براي بازديد بيشتر سايت خود انتخاب کنيد تا در يک سيکل تقريبا ثابتي قراربگيريد و براي رشد و توسعه کسب . کارتان بعدها روي کلمات کليدي رقابتي فعاليت نماييد.
سئوکار