بهترین روش برای زندگی کردن

ولتر می گوید ما هرگز زندگی نمی کنیم ما همیشه در انتظار زندگی هستیم.
ما بجای انکه همین امروز خوشحال باشیم به امید یک آینده خوب و خوش نشسته ایم و به همین خاطر امروزمان را از دست می دهیم ما وقت بیشتر می خواهیم پول بیشتر می خواهیم شغل بهتر می خواهیم بازنشستگی می خواهیم مسافرت و تعطیلات می خواهیم و امروز برای همین از دست خواهد رفت و ما به این مسئله اصلا توجهی نمی کنیم.
هنری وارد بیچر می گوید: مهم نیست در اینده چه چیزی پیش می آید اگر امروز می توانی غذا بخوری از نور خورشید تابان لذت ببری و با دوستانت بگویی و بخندی پس خدا را شکر کن و از امروزت لذت ببر به گذشته نگاه نکن و به آینده کاری نداشته باش تو از امروز خود مطمئنی پس این شانس بزرگ را از دست نده و قدر آن را بدان.

از اتفاقات بد گذشته درس بگیرید و در مورد اتفاقاتی که ممکن است در آینده به وقوع بپیوندند نگرانی برای سلامتی انسان مضر است کمکی به آینده نمی کند و گذشته را هم پاک نمی کند. رالف والدوامرسون می گیود هر روز را همان روز به پایان ببرید و کنار بگذارید هر آنچه از دستتان بر آمده است انجام داده اید آنها را فراموش کنید فردا روز دیگری است و باید با روحی بزرگ و توانایی و صف ناپذیرآن را آغاز نمایید هر روز را پیش از شروع روز بعد تمام کنید و دیواری محکم بین دیروز و امروز خود بکشید این کا را با صبر و حوصله انجام دهید
و بودا می گوید در گذشته زندگی نکنید و به اینده فکر نکنید فکر خود را روی همین لحظه متمرکز کنید.