طراحی وب سایت دکتر و پزشک

طراحي وب سايت حرفه اي دکتر نه تنها براي افزايش تعداد مشتريان، که مي تواند در افزايش ميزان اطلاعات عمومي کاربران اينترنتي نيز موثر باشد. در طراحي سايت دکتر، بيماران مي توانند به طور مستقيم با پزشکان خود در ارتباط باشند از اطلاعات آنها در قالب تصوير، ويدئو، مطلب و مقاله بهره مند شوند. طراحي سايت هايي که براي پزشکان صورت ميگيرد بايد به صورت کاملا دايناميک باشند. ضمن اينکه سيستم مديريت محتواي آنها به صورت اختصاصي (CMS) آنلاين است و خود پزشک نيز مي توانند به راحتي طراحي وب سايت را مديريت کنند. طراحي سايت دکتر اگر به خوبي طراحي شده باشد و سئو در سايت رعايت شده باشد مي تواند نتايج خوبي به همراه داشته باشد .
فاکتورهاي طراحي وب سايت دکتر
براي طراحي وبسايت دکتر توجه به برخي از ماژول ها و امکانات اهميت دارد تا طراحي وب سايت دکتر برجسته تر گردد و بيش تر مورد توجه کاربران و يا بيماران قرار بگيرد و در دسترس تر باشد که عبارتند از:
مديريت نوبت دهي بيماران در طراحي سايت دکتر
از آنجا که بسياري از بيماران امکان مراجعه حضور در مطب پزشک مورد نظر خود را ندارند، مي توانند از طريق وب سايت دکتر براي خود وقت تعيين کنند. بنابراين وب سايت پزشکان بايد داراي قسمتي به نام «مديريت نوبت دهي بيماران» باشد.

طراحي سايت دکتر
مديريت پرونده هاي بيماران در طراحي سايت دکتر
پرونده هاي بيماران در قسمتي از وب سايت قرار مي گيرد. اين قسمت از طراحي سايت محرمانه است و اطلاعات هر يک از کاربران فقط در اختيار خود او قرار مي گيرد. بنابراين طراحي بخش «مديريت پرونده هاي بيماران» نيازمند تخصص ويژه اي است.
پرداخت آنلاين حق ويزيت در طراحي سايت پزشک
تعيين وقت قبلي براي حضور در مطب، نيازمند پرداخت هزينه حق ويزيت است. در اين صورت بيمار مي تواند بدون مراجعه به مطب، حق ويزيت را نيز پرداخت کند. بنابراين يک قسمت ديگر از وب سايت دکتر، «پرداخت آنلاين حق ويزيت» است. رعايت و تست کامل موارد امنيتي اين قسمت در زمان طراحي سايت ضرورت دارد.
پرسش و پاسخ در طراحي سايت پزشکان
عموما برخي سوالات براي همه بيماران در طراحي سايت پزشکي مشترک است. همچنين با وجود قسمت «پرسش و پاسخ» مي توان به برخي از ابهامات بيماران پاسخ قاطع داد. در اين صورت ساير کاربران نيز با مطالعه اين قسمت به اطلاعات مهمي دست پيدا مي کنند.
ارائه آخرين اخبار در طراحي سايت دکتر
اخبار روز مربوط به تکنولوژي عرصه پزشکي و همچنين آنچه در زمينه پزشکي در گوشه و کنار دنيا رخ مي دهد، مي تواند در اختيار کاربران و بازديدکنندگان طراحي وب سايت قرار بگيرد. در اين شرايط بخش مربوط به «اخبار» در طراحي سايت دکتر ضرورت دارد.
ارائه آخرين مقالات در طراحي وب سايت دکتر
مقالات و محتواهاي سايت تاثير زيادي در جذب کاربران و افزايش ميزان بازديدکنندگان دارد. علاوه بر اين که اين مقالات تاثير چشمگيري در سئو و بهينه سازي وب سايت دارند، مي توانند به جلب نظر بازديدکنندگان نيز بينجامند. سرانجام اينکه بايد قسمت مجزايي از سايت دکتر به «مقالات» و يا بخش دانستني ها اختصاص داده شود.
امکان دانلود فايل براي بازديدکنندگان در طراحي سايت دکتر
برخي فايل هايي که در وب سايت قرار مي گيرند بايد امکان دانلود داشته باشند که زمان طراحي بايد به اين قابليت توجه داشت. براي مثال ويدئويي که حاوي صحبت پزشک با بيماران است بايد به گونه اي باشد که کاربران بتوانند به راحتي آن را دانلود کنند.

ساير امکانات و قابليت هاي وب سايت دکتر
براي طراحي سايت دکتر و پزشک برخي امکانات و قابليت ها اهميت دارد که عبارتند از :
امکان دسترسي سايت به درگاه پرداخت بانک هاي داخلي
قابليت پشتيباني از سايت
ثبت وب سايت در موتورهاي جستجو
امکانات و راهکارهاي پيامکي
لوميکس