شیوه های خوب برای سیستم هدایت سایت

1- به صورت خیلی عادی و مرتب بسازید : برای کاربر این مورد که به راحتی از طریق نقشه سایت صفحات شما را پیدا کنند را آسان کنید.

برای اینکه نقشه سایت شما مناسب باشد اجتناب کنید از:

ایجاد سیستم هدایت پیچیده، برای مثال لیک دادن از هر صفحه به تمامی صفحات سایت.
کاربر تعداد کلیک های زیادی را انجام داده تا به صفحه مورد نظر خود برسد.
2- از نقشه سایت نوشتاری استفاده کنید : تمامی سیستم هدایت را توسط، نوشته ها انجام دهید . این به ربات های موتور های جستجو کمک بسیار زیادی در زمینه پیدا کردن صفحات سایت شما می کند. برای این کار از نقشه های سایت جاوا اسکریپت و فلش استفاده نکنید.

برای اینکه نقشه سایتتان به صورت نوشتاری باشد اجتناب کنید از:

داشتن سیستم هدایت کاربر بر اساس منو های Drop Down تصاویر و تصاویر متحرک )ممکن است بعضی از موتور های جستجو نتوانند از این سیستم ها پشتیبانی کنند(
3- استفاده از سیستم هدایت Breadcrumb : این سیستم که در یک خط مسیر صفحه فعلی کاربر را به او نمایش میدهد. و به آسانی کاربران می توانند به صفحه قبلی خود یا حتی صفحه اصلی باز گردند.

4- صفحه HTML نقشه سایت را در سایت خود قرار داده، و از فایل XML استفاده کنید: یک نقشه سایت بیانگر صفحات سایت یا بخشی از صفحات مهم سایت هستند. ممکن است شما صدها و یا هزاران صفحه مفید داشته باشید. با استفاده از فایل XML می توانید صفحات خود را در اختیار موتور های جستجو قرار دهید.

برای اینکه نقشه سایت شما همواره مناسب باشد اجتناب کنید از:

لینک های نقشه سایت که تاریخ شان گذشته باشد یا لینک ها از بین رفته باشند.
نقشه سایتی که به صورت ساده فقط صفحات را بدون شاخه بندی لیست کرده باشد.
5- دقت کنید، در زمانی که کاربر بخشی از آدرس را حذف می کند چه اتفاقی می افتد؟ بعضی از کاربران ممکن است بخشی از آدرس سایت را حذف کنند و نتیجه را مشاهده کنند. برای مثال ممکن است کاربر انتهای آدرس صفحه را حذف کند و نتیجه کار را مشاهده کند. در حقیقت اگر کاربر این کار را انجام دهد باید صفحه اخبار به او نمایش داده شود. آیا سایت شما برای این شرایط آمادگی دارد؟ آیا در صورتی که صفحه مورد نظر موجود نبود خطای 404 را نمایش می دهد؟

6- داشتن صفحات 404 : در زمانی که کاربر یا موتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند و آن صفحه موجود نیست می توانید با استفاده از صفحات 404 این موضوع را به آن ها بگوئید. این صفحه 404 شما باید دارای لینک صفحه اصلی سایت باشد تا کاربر را به آن هدایت کند. برای این که بدانید ربات های گوگل با چه آدرس هائی مشکل دارند می توانید از Google Webmaster Tools استفاده کنید.

برای اینکه صفحات 404 شما همواره به خوبی کار کنند اجتناب کنید از:

اجازه دهید تا ربات های گوگل صفحات 404 شما را مشاهده کنند.)مطمئن شوید که سایت شما به طور اتوماتیک کد 404 را در اختیار ربات ها قرار می دهد(.
ایجاد پیغام ها مبهم مانند "یافت نشد" ، " 404
طراحی قالب آن مانند بقیه صفحات شما باشد.