طراحی سایت داینامیک

طراحي سايت دايناميک از مهم ترين و اصلي ترين تخصص ها در شرکت طراحي سايت لوميکس مي باشد .همان طور که مي دانيد طراحي سايت ها از لحاظ نوع مديريت به دو نوع طراحي سايتهاي ايستا و طراحي سايت دايناميک تقسيم مي شوند؛ مطالب سايتهاي ايستاتيک ثابت هستند و براي تغيير اطلاعات حتما بايد htmlبلد باشيد.
در حال حاضر اکثر طراحي سايت ها به صورت دايناميک هستند و ديگر کسي کمتر از طراحي سايت استاتيک استفاده مي کند و تقريبا مي توان گفت که استفاده از طراحي سايت استاتيک منسوخ گشته است . ايجاد تغيير در طراحي سايت دايناميک بسيار راحت تر است و خود شخص نيز مي تواند تغييرات را از طريق پنل مديريتي و دسترسي به مديريت اعمال نمايد .
طراحي سايت دايناميک يا طراحي سايت پويا، به سايتهايي گفته مي شود که محتويات طراحي سايت بر اساس زمان، کار و ... تغيير مي کنند، مانند تمام طراحي وب سايتهايي که مجهز به سيستم ثبت نام هستند، سايت هاي خبري، آموزشي، فروشگاه هاي اينترنتي و... به صورت دايناميک ساخته مي شوند. شما به راحتي مي توانيد با کمک طراحي سايت دايناميک مطالب موجود در وب سايت تان را تغيير دهيد و ديگر نيازي نيست براي اپديت مطالب طراحي سايت از طراح سايت کمک بگيريد . اين يکي از بهترين مزاياي طراحي سايتهاي دايناميک است .
اکثر طراحي وب سايت هاي دايناميک به يک بانک اطلاعاتي بسيار قوي متصل مي شوند، منظور از بانک اطلاعاتي يعني اينکه سيستمي منظم و اصولي براي نگهداري اطلاعات است، براي درک مفهوم بانک اطلاعاتي وبسايت هاي دايناميک مثلا در نظر بگيريد براي ذخيره اطلاعات کارمندان يک شرکت بايد جايي باشد که اين اطلاعات در آن ذخيره شود که در صورت تغيير دادن اطلاعات با مراجعه به آن براحتي قادر به تغيير اطلاعات کارمندان باشند.
در نوشتن طراحي وبسايتهاي دايناميک از زبان برنامه نويسي استفاده مي شود. در طراحي سايتهاي دايناميک و پويا بخش مديريت وجود دارد و کاربر به راحتي مي تواند اطلاعات سايت را تغيير بدهد. بنابراين ويرايش اطلاعات طراحي سايتهاي دايناميک بسيار ساده و آسان است.
علت اينکه از طراحي سايت هاي دايناميک استفاده زيادي مي شود به دو دليل است اول به خاطر اين موضوع که مديريت وبسايت دايناميک بسيار آسان است و نياز به دانش فني خاصي ندارد و کاربر به سهولت مي تواند اطلاعات سايت خود را در آن بارگذاري کند و در صورت لزوم ويرايش يا تغيير بدهد.
دوم اينکه امکاناتي که مديريت اطلاعات سايت در اختيار کاربر مي گذارد بسيار زياد است و شما مي توانيد با استفاده از بانک اطلاعاتي وب سايت دايناميک اطلاعات آماري بسيار ريزبينانه و دقيقي را به دست بياوريد.

همانطور که در بالا گفته شده طراحي سايت دايناميک از تخصص هاي اصلي شرکت طراحي سايت لوميکس مي باشد و در واقع شرکت طراحي سايت لوميکس قصد ايجاد تحولي جديد را در تمامي طراحي سايت هاي دايناميک دارد و اين شرکت تصميم دارد تا يک طراحي سايت دايناميک حرفه اي را تحويل دهد و از اين طريق در کنار مشتريان خود باشد . استفاده از طراحي سايت دايناميک اين روز ها بسيار باب شده است و تقريبا تمامي شرکت ها و يا افراد به دنبال طراحي سايت مي باشند و ان ها تمايل دارند تا با کمک طراحي سايت خود را بشناسانند .
افراد و شرکت ها و سازمان ها از طراحي سايت انتظارات مختلفي دارند و هرکس به منظوري خاص به سمت طراحي سايت مي رود و از طراحي صفحات وب براي اطلاع رساني استفاده مي کند . توجه و دقت نکردن به ابعاد تجاري و بازاريابي اينترنتي در طراحي سايت، ممکن است سبب ايجاد اشتباهات بزرگي شود بنابراين قبل از طراحي سايت تمامي جوانب را در نظر بگيريد تا همواره بهترين انتخاب ها را داشته باشيد ، در اين ميان انتخاب شرکت طراحي سايت نيز اهميت بالايي داشته و مي تواند مجموعه اي از بهترين خدمات حرفه اي طراحي سايت را به مشتريان ارائه دهد .

گرچه در مقابل مزاياي طراحي سايت دايناميک معايبي نيز براي آن گفته شده از جمله اينکه همين نگهداراي بانک اطلاعاتي طراحي وبسايت دايناميک بسيار پيچيده است و براي استفاده و نگهداري از اين بانک اطلاعاتي بايد پردازنده سرور به صورت مداوم کار کند؛ بنابراين هر چه تعداد بازديد کننده ها بيشتر باشد حجم کار پردازنده سرور هم بيشتر مي شود و البته سرور به حافظه رم بسيار قوي و بيشتري هم نياز پيدا مي کند. بنابراين هزينه سرور سايت دايناميک , طراحي سايت پويا بالا است. البته هزينه بالامربوط به سايتهايي است که تعداد بازديدکننده ها زياد است در غيراين صورت نياز به هزينه بالايي نيست.
در طراحي وب سايت هاي دايناميک هميشه خطرات امنيتي وجود دارد، نبايد فراموش شود که کسي جز صاحب سايت به بانک اطلاعاتي سايت دسترسي نداشته باشد، براي جلوگيري از دسترسي ساير افراد بايد تدابير امنيتي براي بانک اطلاعاتي در نظر گرفته شود. کوچکترين اشتباه در طراحي سايت دايناميک و طراحي سايت پويا درمورد مسائل امنيتي بانک اطلاعاتي و برنامه نويسي سايت مي تواند سايت را براي حمله هکرها آماده کند.
برنامه نويسي براي وبسايت دايناميک بسيار مشکل ساز است، چرا که اگر طراحي سايت آماده شود و اگر سايت را به برنامه نويس ديگري بسپاريد مطمئنا کار براي برنامه نويس جديد بسيار سخت مي شود چرا که باد همه کدهاي برنامه نويس قبلي را بخواند تا بتواند تغييرات جديد را در طراحي سايت دايناميک تغيير دهد.
طراحي سايت دايناميک به شما کمک مي کند تا با داشتن يک سايت خوب به فعاليت هايتان ادامه دهيد و مشتريان خود را داشته باشيد و با انها بدون محدوديت در ارتباط باشيد . در طراحي سايت دايناميک مي توانيد مديريت بخش هاي مختلف را به راحتي در دست گرفته و کنترل سايت را داشته باشيد .
در کل طراحي سايت و وبسايت دايناميک نکات بسياري وجود دارد که بايد براي انتخاب طراحي سايت تمامي جوانب را سنجيد.