طراحی سایت انتشارات

شرکت‎ها‎ي انتشاراتي و چاپ خانه‎ها‎ براي برقرار ارتباط با مشتريان خود به طراحي سايت انتشارات نياز دارند که ارتباط را به صورت 24 ساعته و بدون محدوديت‎ها‎ي جغرافيايي برقرار کنند. طراحي سايت براي شرکت‎ها‎ي انتشاراتي، مزاياي بي شماري را به دنبال دارد از جمله:
انتشار کتاب‎ها‎ي در حال چاپ با طراحي سايت انتشارات
انتشار ليست کامل کتاب‎ها‎ي پر فروش
نشر به روزترين اطلاعاتي کتاب‎ها‎ي چاپ شده
اطلاع رساني در رابطه با برگزاري نمايشگاه‎ها‎ي کتاب با طراحي سايت براي ناشرين
ارائه کتاب‎ها‎ به صورت رايگان و در در قالب فايل‎ها‎ي PDF
برقرار ارتباط بين ناشران و مخاطبان و خوانندگان کتاب‎ها‎ با کمک طراحي سايت انتشارات
فروش کتب به صورت آنلاين و بدون محدوديت زماني و جغرافيايي
معرفي و شناساندن نويسندگان ايراني و خارجي با توجه تخصص آنها

نحوه طراحي سايت انتشارات
با توجه به مزايايي که در رابطه با طراحي وبسايت انتشارات وجود دارد، اين نوع طراحي سايت‎ ها‎ بايد متناسب با نياز مخاطبان و همچنين امکانات مورد نياز آنها طراحي شوند. جلب بازديدکننده سايت مهمترين هدف يک وب سايت انتشاراتي است. بنابراين توجه به اسلوب طراحي و همچنين توجه به برخي تکنيکها در رسيدن به اين هدف موثر است که عبارتند از:
ورود آسان کاربران اينترنتي در سايت
تمامي طراحي وب سايت‎ها‎ بايد به گونه اي طراحي شوند که امکان ورود کاربران اينترنتي را به سايت آسان کرده و از سوي ديگر کار با سايت نيز بايد براي آنها تسهيل مي‎شود. در اين صورت بازديد کننده مي‎تواند به راحتي وارد صفحات مختلف سايت شده و بدون ابهام نياز خود را برطرف کند.

طراحي سايت انتشارات
وجود بخش جستجو
قسمتي از طراحي سايت انتشارات بايد به جستجو‎ها‎ تخصيص يابد. در اين صورت که بازديدکننده با صرف زمان کمتر مي‎تواند کتابها و اطلاعات مورد نياز خود را کسب کند.
اختصاص بخشي براي تماس با ما
برقراري تماس بازديدکننده با مديران شرکت انتشاراتي به پيشبرد اهداف شرکت کمک بيشتري مي‎کند. به همين دليل بايد قسمتي از سايت مختص «تماس با ما» باشد. در اين صورت است که مي‎توان انتظار داشت که بازديدکننده توقعات، پيشنهادات و انتقادات خود را نسبت به سايت اعلام کند.
برآورده ساختن سفارشات
برخي از کتابها مي‎توانند به صورت رايگان و يا در مقابل دريافت وجه، در اختيار بازديدکنندگان قرار بگيرند. بنابراين در نظر گرفتن يک بخش مجزا براي انتشار کتاب‎ها‎ در قالب فايل‎ها‎ي PDF يکي از ملزومات وب سايت‎ها‎ي انتشاراتي است. طراح سايت حرفه اي
در نظر گرفتن درگاه‎ها‎ي اتصال به بانک
از آنجا که فروش برخي کتاب‎ها‎ و محصولات يکي از قسمت‎ها‎ي وب سايت‎ها‎ي انتشاراتي است، بنابراين تخصيص قسمتي از سايت براي اتصال به بانک، به منظور دريافت وجوه الزامي است.
نظرسنجي
بخشي از طراحي سايت انتشاراتي بايد به طور ويژه به نظرسنجي از بازديدکنندگان بپردازد. بخش نظرسنجي مي‎تواند در دو شکل ارائه پيشنهاد و يا انتقاد طراحي شود.
دسته بندي کتاب‎ها‎
دسته بندي کتاب‎ها‎ بايد به سه شکل اسامي کتاب‎ها‎ي پر فروش، اسامي کتب تازه منتشر شده و ليست کتاب‎ها‎ي در حال چاپ طراحي شود. همچنين قسمتي نيز بايد به معرفي نويسندگان و مولفان در طراحي سايت براي ناشرين اختصاص پيدا کند.
توجه به نکات امنيتي سايت
در تمامي سايت‎ها‎ بايد به نکات امنيتي توجه شود. جلوگيري از ورود هکرها يکي از اصول مهم طراحي و مديريت وب سايتهاست. در اين رابطه، وب سايت انتشارات نيز مستثني نيست و از آنجا که مشتريان براي خريد کتاب بايد اطلاعات بانکي خود را وارد کنند، بنابراين محافظت از حريم امنيتي آنها ضرورت پيدا مي‎کند.
لوميکس