طراحی سایت کارخانه ها

اين روزها شاهد رونق کسب و کارهاي اينترنتي هستيم. در اين ميان توليدکنندگان نيز قصد دارند تا محصولات خود را از طريق شبکه اطلاع رساني , طراحي سايت در اختيار کاربران قرار دهند. به همين دليل رقابت تنگاتنگي ميان توليدکنندگان و کارخانه‎دارها بر سر طراحي سايت شکل گرفته است. اما آنچه ميان طراحي سايت کارخانه هاي متعدد تمايز ايجاد مي‎کند، نحوه طراحي، استفاده از اصول سئو و بهينه سازي سايت ، بکارگيري تکنيک هاي طراحي سايت و ... است. از جمله ماژول هايي که بايد در طراحي سايت کارخانه به آن توجه شود عبارت است از:
قابليت معرفي محصولات
اولين پارامتر يک طراحي وب سايت حرفه اي، قابليت معرفي محصولات است. زيرا هدف اصلي از طراحي سايت کارخانه و فعاليت در فضاي سايبري تبليغات و نمايش محصولات براي کاربران اينترنتي مي‎باشد که وب سايت بايد به اين هدف جامه عمل بپوشاند.
مديريت محصولات در طراحي سايت کارخانه
از آنجا که محصولاتي که در کارخانه ها توليد مي‎شوند، در حجم وسيعي هستند و نمايش آن ها بدون دسته بندي و مديريت صحيح با بازدهي زيادي همراه نمي شود، مديريت محصولات ضرورت پيدا مي‎کند. به اين معنا که طراحي سايت کارخانه بايد به گونه اي باشد تا مدير سايت يا وبمستر بتواند محصولات را دسته بندي و هر يک را براساس خصوصيات و ويژگي هاي آنها در يک قسمت قرار دهد. اين کار نمايش محصولات را براي کاربران راحت تر مي‎کند.
درجه بندي محصولات
تمامي محصولاتي که در کارخانه ها توليد مي‎شود در يک طيف قرار نمي گيرند و از نظر کيفيت با يکديگر متفاوتند. بنابراين طراحي سايت کارخانه بايد به گونه اي باشد که بتوان محصولات را براساس کيفيت درجه بندي کرد.
معرفي محصولات جديد کارخانه
ممکن است کارخانه در تلاش براي توليد و عرضه محصولات جديد باشد. در اين صورت مشتريان بايد از اين موضوع اطلاع داشته باشند تا کارخانه در زمان عرضه کالاها و محصولات به بازار، با حجم وسيعي از مشتريان مواجه شود. در اين صورت بايد قسمتي از وب سايت کارخانه به معرفي محصولات در حال توليد اختصاص يابد.
خبرهاي کارخانه در طراحي سايت کارخانه
خبرهاي کارخانه در برگيرنده طيف وسيعي از اطلاعات از قبيل مناقصاتي که در کارخانه انجام مي‎شود؛ صبحت هاي مديران کارخانه با مشتريان؛ شراکت کارخانه با ساير رقبا؛ تصميم براي واگذاري کارخانه و يا اضافه کردن به آن؛ حذف و يا اضافه يک محصول و .... مي‎باشد. طراحي وب سايت کارخانه بايد به شکلي باشد که اين اطلاعات در يک بخش مجزا براي مشتريان منتشر شود تا مشتريان با برند محصولات و کارخانه احساس يگانگي پيدا کنند.
نظر سنجي کلي در طراحي سايت
نظرخواهي از مشتريان و درخواست ارائه پيشنهاد و انتقاد مي‎تواند در پيشرفت کارخانه و افزايش کيفيت محصولات به بخش مديريت کمک زيادي کند. در اين صورت بايد قسمتي از صفحات سايت به نظرسنجي از کاربران اختصاص داده شود.
طراحي سايت کارخانه
فرم استخدام و جذب نيرو
کارخانه ها يکي از بخش هاي مهم اقتصادي که نياز به نيروي کار متخصص دارند. اين کار اگر از طريق وب سايت انجام شود، مديريت کارخانه مي‎تواند متخصص و ماهرترين پرسنل را بکار گيرد. در نظر گرفتن بخش استخدام يکي ديگر از مهمترين اصول طراحي وب سايت کارخانه است.
تماس با کارخانه
تماس با بخش مديريت نيز ارتباط ميان مشتريان و مديران کارخانه را ممکن مي‎سازد که در زمان طراحي سايت بايد به آن توجه ويژه شود.
گالري تصاوير با قابليت دسته بندي
ارائه تصاويري از محصولات کارخانه نقش مهمي را در تبليغات و در نتيجه افزايش فروش ايفا مي‎کند. به همين دليل در کنار محتواها، بايد قسمتي نيز براي تصاوير در نظر گرفته شود. طراح سايت حرفه اي
ارائه مجوز ها و تاييديه ها
وجود مجوزها و تاييديه ها بيانگر ميزان اعتبار يک کارخانه است. در قسمتي از طراحي سايت کارخانه بايد به آنها پرداخته و تمامي مجوزها و تاييديه هاي کارخانه براي کاربران نمايش داده شود.
لوميکس