مراحل انجام سئوی سایت به صورت شماتیک

مراحل انجام سئوي سايت توسط خودتان يا افراد خبره در اين کار که شباهت زيادي به انجام يک پروژه دارد که در زير مراحل انجام آن به صورت گرافيکي نشان داده شده است.
بعد از توضيحات مقدماتي حال به تکنيک هايي اشاره مي کنيم که مي توانيد با اين تکنيک ها سايت خودتان را بهينه کنيد.

تکنيک اول : ساخت تيتر هاي يکتا براي صفحات سايت
تيتر سايت، بيانگر موضوع سايت شما، به کاربران و موتور هاي جستجو مي باشد. تگ Title بايد ميان تگ Head در کد هاي HTML قرار بگيرد.
در حالت ايده آل شما بايد براي هر کدام از صفحات سايتتان تيترهاي يگانه داشته باشيد.
اگر صفحه سايت شما در نتايج موتور هاي جستجو قرار بگيرد، تيتر صفحه سايت شما در اولين خط نتيجه جستجو قرار خواهد گرفت. اين خط به صورت درشت نمايش داده مي شود. اين به کاربران کمک مي کند، که آيا اين سايت با کلمه جستجوي آن ها مطابقت دارد يا خير؟
تيتر صفحه اصلي سايت شما مي تواند شامل نام سايت شما، يا نام تجاري شما و يا اطلاعات خيلي مهم در زمينه تجارت شما باشد.

کاربر اين عبارت را جستجو مي کند.

شيوه هاي مناسب براي انتخاب تيتر صفحات

1- تيتر سايت بيانگر مطالب و موضوعات سايت است: پس تيتري را انتخاب کنيد که به خوبي با مطالب شماارتباط برقرار کند.

براي اينکه تيترهاي سايتتان مناسب باشد سعي کنيد از موارد زيراجتناب کنيد:

تيتري که به مطالب سايت شما هيچ ارتباطي ندارد.
استفاده از تيتر هائي که به صورت اوليه در نرم افزار هاي طراحي سايت ايجاد مي شوند مانند: Untitled يا New Page
2- انتخاب تيتر هاي يگانه براي هر صفحه : هر صفحه سايت شما بايد داراي يک تيتر منحصر بفرد باشد، اين کار به گوگل کمک مي کند تا آن صفحه را از صفحات ديگر مجزا کند.

براي اينکه تيترهاي يکتا داشته باشيد اجتناب کنيد از:
از قرار دادن يک تيتر در تمامي صفحات و گروه صفحات سايت.
3- تيترهاي مختصر و مفيد : تيتر ها مي توانند کوتاه و حاوي اطلاعات مفيد باشند. اگر تيتر سايت از حدي بيشتر باشد، گوگل فقط بخشي از آن را در نتايج جستجو قرار مي دهد.
براي اينکه تيترهايي کوتاه داشته باشيد اجتناب کنيد از :

از تيتر هايي با کلمات زياد استفاده کنيد، که براي کاربر سودمند نيست.
استفاده از کلمات کليدي غير ضروري.
تکنيک دوم : استفاده از تگ Description
تگ توضيحات به گوگل و ديگر موتور هاي جستجو توضيح مختصري درباره آن صفحه مي دهد. اين بخش مي تواند شامل چند کلمه کليدي يا عبارت باشد. اين بخش ممکن است از يک جمله تا 2 پاراگراف باشد. اين تگ به همراه تيتر در ميان تگ Head قرار مي گيرد.

بخش هاي تگ توضيحات بسيار مهم هستند، به دليل اين که گوگل، به کاربران خود، صفحاتي را که مربوط به جستجوي آن ها است را نمايش مي دهد. براي همين داشتن تگ توضيحات يگانه در هر صفحه سايت، به امتياز شما در نتايج جستجو کمک مي کند. همچنين نوشته هاي اين تگ در نتايج جستجو به کاربر نمايش داده مي شوند.

کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضيحات به صورت درشت نمايش داده مي شود. و اين به کاربر کمک مي کند، که آيا اين سايت با خواسته او مطابقت دارد يا خير!

شيوه هاي مناسب براي تگ توضيحات سايت
1- مختصري از مطالب سايت را قرار دهيد : توضيحي بنويسيد که هم مفيد باشد و هم کاربر را شگفت زده کند زيرا آن ها اين بخش را نيز در نتايج جستجو مشاهده مي کنند.

براي اينکه مطالب شما به صورت مختصر باشد اجتناب کنيد از:

نوشتن توضيحاتي که به مطالب سايت شما ارتباطي ندارد.
نوشتن توضيحاتي مانند : اين صفحه انيميشن است يا اين صفحه در زمينه انيميشن است.
پرکردن بخش توضيحات با کلمات کليدي.
کپي کردن تمامي مطالب صفحه و قرار دادن در اين بخش
2- استفاده از توضيحات يگانه براي هر صفحه : داشتن تگ توضيحات متفاوت براي هر صفحه، به کاربر و گوگل کمک بسياري مي کند. مخصوصاً زماني که کاربر تمامي صفحات شما را با استفاده از نام صفحات جستجو مي کند.

اگر سايت شما شامل صد ها يا شايد هزاران صفحه باشد.اين تگ در انتخاب صفحات به کاربر کمک شاياني مي کند.

براي اينکه توضيحات يکتا براي هر صفحه داشته باشيد اجتناب کنيد از:

استفاده از يک تگ توضيحات در تمامي صفحات سايت.
تکنيک سوم : اصلاح ساختار آدرس هاي سايت

شاخه بندي درست مطالب، و اختصاص نام مناسب به فايل هاي سايت، نه تنها به سازمان يافتگي سايت شما کمک مي کند، بلکه به موتورهاي جستجو کمک مي کند تا به راحتي مطالب سايت شما را بدست آورند. همچنين به کاربراني که مي خواهند لينک به سايت شما بدهند نيز کمک مي کند.

http://www.iranganj.ir/data/1385-3-23/page1

آدرس هايي مانند مثال بالا، مي توانند گيج کننده باشند. کاربران ممکن است برايشان سخت باشد، که چنين آدرسي را به خاطر بسپارند. اين لينک به طور غير حرفه اي طراحي شده. و بسياري از بخش هاي آن غير ضروري هستند. در صورتي که کاربران با نوشته مورد نظر شما به شما لينک بدهند و آن لغت در لينک هم باشد از نظر موتورهاي جستجو آن سايت حاوي اطلاعات سودمند در اين زمينه است. تا اين که آدرس، از اعداد تشکيل شده باشد.

اگر به ياد داشته باشيد، آدرس صفحه هم در نتايج جستجو نمايش داده مي شود. و در صورتي که کلمات مناسب در آدرس شما باشد، اين مي تواند دليل خوبي براي کليک کاربر روي آدرس شما باشد.

گوگل انواع ساختار هاي آدرس وب را پشتيباني مي کند. حتي آن هائي که پيچيده هستند. ولي داشتن ساختار سايت ساده، هم به کاربران و هم به موتور هاي جستجو کمک مي کند. بعضي از صاحبان سايت آدرس هاي Dynamic را به استاتيک تبديل مي کنند، که اين بسيار خوب است، ولي در صورتي که به درستي انجام نشود ،ممکن است مشکلاتي را براي ربات هاي گوگل به وجود آورند. براي انجام اين کار حتماً در زمينه ايجاد آدرس هاي بهينه براي موتورهاي جستجو تحقيق کنيد.