گوگل و پیشگویی های سال ۲۰۱۶

هيچ کس نمي تواند انکار کند که سال ???? سالي پر از تغييرات بزرگ و هيجان انگيز و در حقيقت از فرش به عرش رسيدن براي سئو بود و زماني که هنوز خاک روي اين تغييرات ننشسته، ما منتظر تغييرهاي سال جديد ميلادي هستيم.
حال که توپ جادويي پيشگويي وجود ندارد ما مي توانيم از کسانيکه تغييرات اساسي و مهم را تجربه و اندازه گيري کرده اند بهره ببريم. امسال به نظر مي رسد سالي باشد که به تکامل روش ها و روند ها در زمينه سئو بينجامد.
در ادامه به بررسي بعضي از روش ها که در ?? ماه رو به رو مربوط به سئو ميشود ميپردازيم.

حقيقت موبايل
چند بار شنيده ايد موبايل در جستجوي اينترنتي از رايانه پيشي گرفته است؟ اينکه آيا اين اتفاق افتاده و يا در شرف اتفاق است هنوز جنبه مهم استراتژي سئو موبايل غير قابل فهم است. حال گوگل تاکيد بيشتري در تجربه استفاده کنندگان موبايل دارد. در واقع به هم پيوسته کردن آسان کار کردن موبايل به الگوريتم رتبه بندي جستجوي آن. در ماه اکتبر گزارش استفاده از موبايل به ابزار گوگل وبمستر اضافه شد. سال گذشته گوگل بطور اختصاصي استفاده از يک برچسب بنام mobile friendly در نتيجه جستجوي موبايل را آغاز کرده. به بيان کوتاهتر اگر شما تلاشي براي ارتقا تجربه موبايلي خود نکرده ايد بهتر است هرچه زودتر شروع کنيد.

سئو محتوا مستقل ميشود
اگه يادتون باشه در مورد محتوا و اينکه محتوا مهمترين بخش سئو و رتبه سايت در گوگل است، خيلي صحبت کرديم. حالا در سال ???? پيش بيني ميشه که اين موضوع فوق العاده مهمتر بشه و حتي در سازمان ها واحدي مخصوص به اين موضوع اختصاص داده بشه!

رشد تکنيکي سئو
پارامترهاي تکنيکي و تاکتيکي سئو از هميشه مهمتر شده اند مخصوصا از زمانيکه بعضي از زاويه هاي تکنيکي جديد سئو از آنچه وبمسترها فکر ميکنند اهميتي براي خريدار ايجاد نميکنند? اهميت خاصي پيدا کرده اند. تحليل گر روش ها و روندهاي گوگل وبمستر، آقاي پير فره از مثال HTTPS استفاده کرده تا اين مسئله بهتر مشخص شود. تعداد زيادي از استفاده کنندگان اينترنت نميدانند که HTTPS چيست و چه تفاوتي با HTTP دارد و چگونه ميتواند باعث بهبود استراتژي سئو شود.

جريمه هاي ناگوار
اين چيزي است که کسي مايل به شنيدن آن نيست اما نياز است که همه آن را بشنوند : يک سئو بد بيشتر به تجارت شما ضرر ميرساند تا به اندازه اي که يک سئو خوب به شما کمک ميکند!
يک سئو منفي چيز جديدي نيست اما هر سئو کار حرفه اي و يا بازارياب بايد خود را با آن آشنا کند. جان مولر از مسئولان گوگل اينطور ميگويد که يک عمليات کامل مدت ? ماه طول ميکشد که گوگل يک فايل رد شده را از يک جريمه بازيابي کند که انصافا اين زمان زيادي است. پس مراقب سايت خود در براير سئو کلاه سياه باشيد.

پذيرفتن و دربرگرفتن فيسبوک و توييتر
بطور حتمي گوگل پلاس زنده و خوب است اما با تلاش هاي صورت گرفته قوي هنوز آن ميزان محبوبيت را مانند ديگر شبکه هاي اجتماعي مانند فيسبوک و تويتر ميان کاربران ندارد و ميتوان انتظار داشت که گوگل تمرکز بيشتري در فعاليت هاي شبکه هاي اجتماعي بزرگ کند.

کار صحيح را انجام دهيد
راه موفقيت در سئو در سال ???? اين است که کار درست را براي نتايج درست انجام دهيد. براي مثال يک وبلاگ را فقط براي اينکه فکر ميکنيد مجبور هستيد منتشر نکنيد. يک بلاگ را انتشار دهيد چون شما ميخواهيد چيزي را بگوييد و يا به حضار و شنوندگان پيشنهاد دهيد. اين بسيار مهم است که زمان خود را در دوري از اشتباهات هزينه آور و جريمه ها صرف کنيد که اين چيز ها در گذر زمان مشکل تر و مشکل تر ميشود. 

سئو