استفاده از تگ های h1 تا h6 در بهینه سازی وب سایت

در اکثر آموزش‌هاي سئو به اين موضوع بر ميخوريم که گفته اند از تگ‌هاي h در طراحي سايت خود استفاده کنيد . اما هيچ جا به اين نکته اشاره نشده است که چگونه از اين تگ‌ها استفاده کنيم و بهترين نحوه استفاده از آنها چيست . براي همين در مقاله قصد دارم به چگونگي استفاده از heading‌ها يا همان تگ‌ها(h1,h2,h3,h4,h5,h6) بپردازم.
آشنايي با اين تگ‌ها

تگ‌هاي H يا Heading‌ها ، تگ‌هايي هستند که ارزش کلمات را نشان ميدهند و از ? تگ (h1,h2,h3,h4,h5,h6) تشکيل شده اند. ارزش اين تگ‌ها را در عکس بالا ميبينيد که از بالا به پايين ارزششان کمتر ميشود.

چگونگي استفاده از تگ‌هاي h1,h2,h3 و . . .
براي استفاده از اين تگ‌ها ، مطالبي که ميخواهيد ارزش آن‌ها را به موتور‌هاي جست و جو بفهمانيد را در درون اين تگ‌ها بگذاريد.
همانطور که مي‌بينيد ، تگ h1 بالاترين ارزش را درون يک مطلب دارد و در هر صفحه تنها يک بار به استفاده از آن مجاز هستيد ، پس در هر صفحه خود يک بار از آن استفاده کنيد .
بهترين استفاده از اين تگ‌ها در يک وب سايت . . .
?-در صفحه اصلي خود ، يک بار تگ h1 را براي کلمات کليدي خود به کار ببريد .
?-تيتر پست‌هاي صفحه اصلي را در h2 قرار دهيد.
?-در صفحه نوشته ، يا single ، عنوان پست را h1 قرار دهيد . اطمينان حاصل کنيد که تگ h1 دوبار درون صفحات وبسايت شما استفاده نشود.
?-در درون مطالب ، سعي کنيد يک بار براي کلمه کليدي خود ، از اين تگ‌ها استفاده کنيد .
?- دقت کنيد که اين تگ‌ها در سايدبار‌ها و يا مکان‌هاي ديگر سايت استفاده نشده باشد (به جز مکان‌هاي مورد نياز)
بعد از استفاده از اين تگ‌ها ، زيبايي سايت من بهم ميريزد ؟
در صورتي که در css خود ، اين تگ‌ها را تعريف نکرده باشيد ، بله . اما ميتوانيد با تغيير کوچک در css اين تگ‌ها را زيبا تر کنيد و جلوي بزرگ شدن بيش از حد نوشته‌هاي حاوي تگ‌هاي H را بگيريد.

خودداري از استفاده زياد
استفاده از اين تگ‌ها ، تقريبا تعين تکليف براي ربات‌ها يا خزنده‌هاي موتور‌هاي جست و جو است . پس در استفاده از آن‌ها زياده روي نکنيد و حواستان به کلماتي که درون آنها قرار ميگيرد باشد.