مبانی طراحی و توسعه ی وب سایت های متناسب با موتورهای جستجو

موتورهای جستجو در چگونگی جستجو و تغییر محتوا ، به شدت محدود هستند. یک صفحه ی اینترنتی همیشه به چشم ما انسان ها یکسان نمی آید. اما برای ربات های موتورهای جستجو ، چرا .... . در این قسمت ، بر روی جنبه های خاص فنی ساخت (یا اصلاح) صفحات اینترنتی می پردازیم تا بتوانیم آنها را متناسب هم برای انسان ها و هم برای ربات های موتورهای جستجو نماییم. این بخش خیلی خوب از این مقاله ی آموزشی است. بدین منظور، مطالب را با دوستان برنامه نویستان ، معماران اطلاعاتی و طراحان به اشتراک بگذارید تا تمام دست اندر کارانی که در ساخت و شکل گیری وب سایت نقش دارند ، بتوانند جهت توسعه ی وب سایتی که بتواند به آسانی با موتور جستجو ارتباط برقرار کند ، برنامه ریزی کنند.

محتوایی که قابلیت شاخص گذاری دارند:
برای اینکه بتوانید در لیست موتورهای جستجو جای بگیرید، مهمترین محتوای شما باید با فرمت متون HTML باشد. تصاویر ، فایل های فلش ، جاوا و دیگر محتوای غیر متنی معمولا یا نادیده گرفته می شوند و یا ارزش کمی را از موتورهای جستجو دریافت می کنند. با وجود پیشرفت های زیادی در شیوه ی اسپایدرها و کرالها ، این فرضیه تغییر نکرده است. راحت ترین راهی که می توانید مطمئن شوید نمایش محتوایی که برای کاربران در وب سایت خود قرار می دهید در موتورهای جستجو نیز یافت می شود ، قرار دادن آنها در متون HTML است. هرچند که روشی پیشرفته تر برای آن دسته از کسانی که فرمت های قوی تر یا نمایش تصویری را خواستار هستند نیز موجود است.

الگوریتم پاندا
ظاهرا با پیدا شدن در موتورهای جستجو مشکل دارم. سایت به این بزرگی رو با Flash ساختم که درباره ی پانداهای تردست هست. اما تو گوگل اصلا پیدا نمی شم...

علت چیه؟!...
1. تصاویر با پسوند jpg یا gif و png می توانند به عنوان «Alt Attribute» در HTML قرار گیرند که باعث فراهم کردن توصیف متنی محتوای تصویری در موتور جستجو می شوند.
2. Search box ها نیز می توانند با ضمیمه داشتن راهنما و لینک هایی که قابلیت کرال شدن را دارند همراه شوند.
3. فایل های Flash یا Java که محتوای سایت هستند می توانند به همراه متون جدا در صفحه به نمایش گذارده شوند.
4. محتووای صوتی و تصویری باید به همراه توصیف های متنی همراه شوند، در صورتی که نویسنده مایل است این مطالب در بانک های اطلاعاتی شاخص گذاری شوند.