طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

افزايش تعداد کاربران اينترنتي موجب رونق تجارت الکترونيک و خريد و فروش هاي آنلاين شده است. از سوي هر روز شاهد ورود وب سايت هاي جديد هستيم.
در اين ميان طراحي وب سايت فروشگاهي از اهميت بيشتري برخوردار هستند چرا که به طور مستقيم وارد موضوع خريد و فروش شده و مي‎توانند در زمان کوتاهي راندمان و بازدهي شرکت را افزايش دهند.
اما نبايد فراموش کرد که طراحي سايت فروشگاهي (طراحي سايت فروشگاه اينترنتي) بدون در نظر گرفتن اصول و تکنيک هاي واقعي نه تنها تاثيري در فروش اينترنتي محصولات ندارد، بلکه ممکن است نام تجاري و برند محصولات را نيز بي اثر کنند.
نظر بسياري از خريداران اين شده است که پيدا کردن محصولات و خدمات و انواع مختلفي از کالاها در زمينه هاي مختلف بسيار کار راحت و آساني گشته است البته به کمک اينترنت و از اين طريق مي توان نيازهاي مختلف را بر طرف نمود و به تجارت رنگ تازه اي بخشيد .
مشتريان و متقاضيان کالاها و خدمات مختلف به دلايل مختلفي از جمله کار و گرفتاري فراوان و يا مسائلي همانند ترافيک زياد و يا اصلا به دليل آساني بيش تر خودشان خيلي کمتر به صورت حضوري به خريد رفته و به مکان هاي مختلف حضوري سر مي زنند و در واقع ان ها سعي مي کنند تا کالا هاي اساسي و مورد نياز شان را بيش تر از طريق اينترنت گرفته و جستجو کنند و در نهايت از همين راه هم محصولات را خريد نمايند.
مزاياي طراحي سايت هاي فروشگاهي
امکان خريد بدون محدوديت زماني و جغرافيايي
در دسترس بودن محصولات متنوع با سايز و رنگ هاي مختلف
کاهش هزينه هاي رفت و آمد و همچنين صرفه جويي در زمان و انرژي
افزايش گزينه هاي انتخاب و قدرت تصميم گيري بر اساس تمامي ويژگي هاي مطرح شده محصولات
طراحي سايت فروشگاهي چيست؟
طراحي سايت فروشگاهي به مانند ساير وب سايت ها مي‎باشد که نيازمند صفحات متنوع به همراه محتوا است. محتواي اصلي وب سايت هاي فروشگاهي، مقالاتي در رابطه با محصولات، تصاوير محصولات، ارائه قيمت و ... است که در اختيار کاربران قرار مي‎گيرد.
از مهمترين مشخصه هاي يک طراحي سايت فروشگاهي، امکان سفارش محصول توسط کاربران، پرداخت هاي آنلاين و مقايسه ميان چندين محصول است.
طراحي سايت فروشگاه
مزاياي طراحي سايت فروشگاهي (طراحي سايت فروشگاه اينترنتي)
تهيه و تنظيم بانک اطلاعات در رابطه با محصولات
معرفي محصولات به جمع وسيعي از کاربران اينترنتي
دستيابي به مشتريان بدون محدوديت هاي جغرافيايي و زماني
دستيابي به نظرات مشتريان، سليقه، پيشنهادات و انتقادات آنها
امکان تاثيرگذاري بر مشتريان و تبديل بازديدکنندگان وب سايت به مشتري
کاهش هزينه هاي تبليغات و استفاده از موتورهاي جستجو به عنوان بازارياب هاي رايگان
نحوه طراحي سايت فروشگاهي
براي طراحي سايت فروشگاهي و خريد اينترنتي توجه به محتواي سايت و مطالب موجود در طراحي سايت شما اهميت زياد و قابل وصفي دارد زيرا مطالب نقش مهمي در سايت شما بازي مي کنند و اين که براي بهتر ديده شدن وب سايت در اين شرايط بايد تصاوير مربوط به محصولات و ويدئوهاي لازم در اختيار مشتريان و کاربران قرار بگيرد.
امکان مقايسه محصولات و سفارش محصول در زمان کوتاه نيز از ديگر ضرورت هاي يک وب سايت فروشگاهي است. از سوي ديگر فروش اينترنتي بدون در نظر گرفتن بازاريابي هدفمند و اطلاع رساني ها از طريق ايميل ممکن نيست. به همين دليل ناخودآگاه وارد مبحث سئو و بهينه سازي وب سايت مي شويم. طراح سايت حرفه اي
طراحي سايت فروشگاهي بهترين مکان است براي به نمايش گذاشتن محصولات و خدمات شما و در حقيقت جايي مي باشد که مي توانيد ليست وار و يا به صورت جدول بندي شده محصولا تتان را براي کاربران و مشتريان تان در فضاي اينترنت به نمايش بگذاريد . انها با مشاهده ي تصاوير و جزئيات اگر به خريد نياز داشته باشند مي توانند به صورت انلاين سفارشات خود را ارائه دهند .
بهينه سازي و سئو ي سايت فروشگاهي
براي رعايت کرد سئوي وب سايت و بهينه سازي سايت فروشگاهي بايد منطبق با پارامترهاي موتورهاي جستجو حرکت کرد. در اين صورت فروشگاه اينترنتي بايد به مواردي از جمله قابليت نمايش محصول، سيستم جستجو و سيستم خريد محصولات را در نظر داشته باشد. از سوي ديگر استاندارد و کامل بودن نيز تاثير زيادي بر بهينه سازي سايت فروشگاهي دارد.
برخي از فاکتورهاي مهم در طراحي وب سايت فروشگاهي عبارتند از: دسته بندي کامل و سطح به سطح، سيستم تگ و ارتباط بين صفحات، داشتن فيلدهاي کامل براي محصول، نمايش محصولات مشابه، پرداخت آنلاين، نمايش سوالات متداول، سيستم پشتيباني و ارتباط با واحدهاي فروش و مالي، جستجوي پيشرفته بر اساس فيلدهاي محصولات در دسته بندي هاي مختلف، امکان مقايسه فيلدهاي مختلف محصولات، در نظر گرفتن سيستم حراجي و ...
لوميکس