طراحی سایت محبوب برای موتور های جستجوگر

بهينه سازي وب سايت , سئو سايت براي موتور هاي جستجوگر اقدامي است که براي بهبود ارتقا ديد يک وب سايت يا صفحه وب از نظر موتور هاي جستجوگر لازم و ضروري مي باشد،به طور کلي وب‌سايت هايي که داراي بالاترين مکان و بيشترين تکرار در صفحه? نتايج موتورهاي جستجو باشند، بازديدکننده? بيشتري از طريق موتورهاي جستجو به دست مي‌آورند.

تاريخچه اي که مي توان در اين خصوص عنوان کرد به اين گونه است که :علم سئو سايت در اواسط دهه ???? توسط وب مستر ها و مديران سايتهاي بزرگ شروع شد. در ابتدا همه وب مسترها مي بايست تمام صفحات خود را براي آمدن خزنده ها به سايت آنها ثبت مي کردند تا در نهايت صفحات آنها در نتايج جستجو به نمايش گذاشته مي شد. امروزه با رشد اينترنت فروش از طريق اينترنت هم افزايش يافته است.

در زير نکاتي را شرح مي دهيم که بتوانيد در طراحي سايت خود براي موتور هاي جستجوگر (گوگل ،ياهو ،بينگ...)بهينه سازيد:

اولين گام آن است که شما بايد يک دامنه مناسب که با موضوع سايت شما ارتباط دارد انتخاب کنيد.
گوگل مي تواند نام دامنه شما را ترجمه کند و فهم کاملي از ارتباط کليد واژه هاي شما در سايت با نام دامنه استفاده شده داشته باشد،در نتيجه لزومي ندارد Url هاي استفاده شده در سايت انگليسي باشد، شما مي توانيد از Url هايي به زبان فارسي و استفاده کلمات کليدي متناسب در متن مربوط به آن استفاده کنيد.
دومين گامي که بايد به آن توجه کنيد آن است که بايد از سيستم مديريت محتوا قدرتمند و استاندارد استفاده کنيد.
اين سيستم ها به شما کمک مي کنند با نصب افزونه هاي قدرتمند براي سئو سايت خود را ساده تر بهينه سازيد،وردپرس، جوملا و دروپال از جمله سيستم هاي هاي مديريت محتواي است که در طراحي وب سايت افزونه(Plugins) هاي زيادي براي سئو سايت و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو دارند.

سومين گام طراحي سايت حرفه اي و قدرتمند است
موتور هاي جستجوگر به سمت سايت هاي حرفه اي جذب مي شوند به طور مثال سايت هايي که در طراحي سايت از زبان برنامه نويسي به روز تري دارند مثلا استفاده از CSS3 و HTML 5 در طراحي سايت را به گونه اي انجام دهيد که استفاده از سايت براي کاربر و موتور هاي جستجوگر راحت و ساده باشد يعني کاربر به راحتي به مطلب مورد نظرش در سايت دسترسي داشته باشد و يا اينکه براي موتور هاي جستجوگر به طور مثال اگر عکسي در وب سايت خود درج مي نماديد حتما توضيحات مناسبي در کد HTML آن عکس قرار دهيد تا موتور هاي جستجوگر ساده تر بتوانند عکس ها را دسته بندي و پيدا کنند

چهارمين گام استفاده از محتوايي مناسب و مفيد مي باشد
منظور از محتوا مناسب مطالبي است که مربوط به موضوع سايت شما است و براي کاربر نيز مفيد زيرا موتور هاي جستجوگر متوجه اين موضوع مي شوند که مطلب توليد شده فقط براي تاييد آن ها توليد شده است.بهتر است از بروزرساني هاي طولاني پرهيز نموده و سايت خود را به طور منظم و مداوم بروز نگه داريد.

پنجمين گام استفاده از کلمات کليدي و عنوان هاي مرتبط و مناسب است.
فونت کلمات کليدي خود را بزرگتر کنيد،براي کلمات کليدي خود از فرمت متفاوت استفاده کنيد.براي اينکه کلمات کليدي خود را متفاوت از بقيه نمايش دهيد از تگ هاي <strong> و <em> استفاده کنيد موتور هاي جستجو مي توانند اين تک ها را بخوانند و بفهمند که کلماتي که با اين تگ ها مشخص شده اند مهمتر از بقيه متن هستند.موتور هاي جستجو اندازه کلمات را تشخيص مي دهند و يه کلمات با فونت بزرگتر نسبت يه بقيه متن اهميت بيشتري مي دهند.

ششمين گام آن است که يک نقشه سايت يا sitemap بسازيد.
موتور هاي جستجو نقشه سايت شما را در اولويت قرار مي دهند. اين کار مستقيماً رانکينگ وب سايت شما در موتور هاي جستجو را بالا نمي برد اما براي پيدا کردن لينک ها در وب سايت شما کمک مي کند.

هفتمين گام آن است که وب سايت خود را به موتور هاي جستجوگر معرفي کنيد.
تک سيستم