8 اصل سئو درون صفحه چیست؟

1. هدف جستجو را تحقق ببخشيد و خواسته آن ها را برآورد نماييد
هدف در سئو درون صفحه

پشت هر جستجوي که کاربر وارد مي کند، يک هدف و خواسته اي وجود دارد.کاربران بيشتر به دنبال اطلاعاتي در خصوص عبارت مورد جستجوي خود هستند نه بيشتر و نه کمتر.شما بايد مطلب خود را به گونه اي قرار دهيد که اگر جاي کاربر بوديد، مطلب سايت شما را راضي مي کرد.

براي مثال زماني که کاربر عبارت :"مدل لباس نامزدي را وارد مي ند" در واقع به دنبال ديدن مدل هاي جديد از لباس نامزدي است. شايد اين هدف اوليه اش باشد اما اگر وبسايت شما به خوبي طراحي شده باشد ميتواند به راحتي او را ترغيب کند که لباس مورد نظر را از طريق وبسايت يا فروشگاه شما خريداري نمايد که اين به هدف نهايي در نظر گرفته مي شود.

در حقيقت شما بايد دو هدف را در نظر بگيريد: هدف اوليه که برآورد خواسته اطلاعاتي مشتري است و هدف نهايي خريدار کردن آن مي باشد.شما بايد با ارائه پيشنهاداتي خاص در اخر او را جذب محصولات و خدمات کنيد.

البته خب اين مساله به چند دليل خيلي آسان نيست. اول اينکه شما نمي توانيد تمامي نيازها و خواسته ها تحت پوشش قرار دهيد. دوم اينکه شما جنسيت شخصي که عبارتي را جستجو ميکند نمي دانيد.ممکن است که يک زن براي شوهر خود خريداري نماييد براي همين شما بايد تمامي نياز ها يا اکثر آن ها را تحت پوشش قرار دهيد که اين تقريبا غير ممکن است. البته پيشنهاد مي کنيم که سايت خود را تخصصي کنيد چون هم مخاطب خود را بهتر ميتوانيد هدايت کنيد و هم اينکه از نظر سئو مخصوصا سئو درون صفحه، بهتر فعاليت نماييد.

2. سرعت، سرعت، سرعت
اين تکنيک خيلي ساده است اما فوق العاده مهم مي باشد.اگر کاربر از سرعت وبسايت شما راضي باشد يعني اينکه گوگل راضي بوده است و يک نمره مثبت براي شما درنظر گرفته مي شود.حال اگر وبسايت شما در صفحه گوشي دير بارگذاري شود، کاربر سريعا وبسايت شما را ترک خواهد کرد. وبسايت هايي که سرعت بارگذاري پاييني دارند، محبوبيت و نرخ لينک و کليک بالاتري نسبت به بقيه ميتوانند بدست بياورند. سرعت وبسايت يکي از عوامل مهم در سئو درون صفحه مي باشد و گوگل به اين مساله مخصوصا در الگوريتم خود خيلي اهميت ميدهد.

3.يک طرح UX و UI قابل اعتماد طراحي کنيد
ux در سئو درون صفحه

ايجاد اعتماد و تعامل از طريق UX و UI فوق العاده اهميت دارد.در تجربه کاربري يا همان UX سرعت بخش مهمي را شامل مي شود.همانطور که در بالا گفته شد بالا بودن سرعت باعث کاهش زمان بارگذاري سايت ميگردد و اينکه در گوشي موبايل وبسايت خود کاربرپسند کنيد، بايد سرعت وبسايت خود را کنترل نماييد.براي به کار بردن طراحي UX و UI مناسب جنبه هاي مختلفي را بايد در نظر بگيريد.

به کار بردن يک طرح مناسب علاوه براينکه باعث ميشود کاربر به وبسايت شما اعتماد کند هميشه به وبسايت شما مراجعه نمايد و اين باعث افزايش رتبه وب سايت مي گردد.طرح مناسب يکي ازتکنيک هاي سئو درون صفحه مي باشد.در حقيقت شما بايد طرح وبسايت خود را کاربرپسند نماييد هر چه کاربرپسندي بيشتر باشد و خزنده هاي گوگل بتوانند بهتر در سايت شما پيمايش نمايند، رتبه وبسايت شما نيز افزايش ميابد. البته هر چند لحاظ کردن تمامي جنبه هاي طراحي متناسب با سئو خسته کننده است اما اگر به دنبال افزايش رتبه هستيد، بايد تحمل کنيد.

4. دوري کردن از به کاربردن عناصري که کاربر را منصرف مي کند
هميشه نگاه و برخورد اول خيلي اهميت دارد.تا به حال شده که وارد وبسايتي براي اولين بار گرديد و سريعا آن را ترک کنيد؟علت آن چي بوده؟شما بايد از به کارگيري عناصري که بايد منصرف کردن کاربر از بازديد سايتتان مي گردد خودداري نماييد.مهمترين عنصر يا مساله که خيلي کاربر را اذيت مي کند زياد صحبت کردن در خصوص يک مطلب مي باشد يا نظرخواهي هاي و سوالات متداول از کاربر که او را خسته و اذيت ميکند. براي مثال استفاده از پاپ هاي سوالي بسيار براي بدست آوردن نظر کاربر در مورد مساله اي خاص.

اين نوع تکنيک اثر منفي روي سئوي وبسايت شما دارد. شما اول از همه بايد تعيين کنيد که چه مقدار مي خواهيد کاربر را درگير مسائل و کار خود کنيد و اينکه اجازه بديد کاربر با ميل خودش در نظرخواهي و فعاليت هاي وبسايت شما شرکت نمايد. به کار بردن اين مسائل باعث ترک سريع کاربر مي گردد و اين ترک سريع رتبه هاي منفي از نظر گوگل دارد که به راحتي مي توانيد در گوگل آناليتيک نتيجه آن را ببينيد.

5. استفاده ازکلمات کليدي
با اينکه گوگل چندسالي است که بيان کرده متا کلمات کليدي خود را حذف کرده است اما هنوز استفاده از کلمات کليدي تاثير گذارمي باشد. مهمترين نکته اي که بايد در کلمات کليدي رعايت کرد، تعادل در استفاده و دانستن اينکه در کدام مکان از آن استفاده نماييم.

عنوان صفحه

اولين مکاني که بايد کلمه کليدي استفاده گردد و جايگاه مهمي را در سئو درون صفحه دارد، عنوان صفحه مي باشد. کلمه يا عبارتي بايد تگ عنوان استفاده گردد که بيشترين جستجو را دارد يعني اينکه کلمه اصلي که ميخواهيد کاربر با جستجوي آن وارد سايت شما گردد، در اينجا بايد قرار گيرد.مهمترين نکته اي که بايد درنظر بگيريد، تناسب داشتن عنوان صفحه با محتويات و ساختار وبسايتتان مي باشد چون اگر اين تناسب وجود نداشته باشد، گوگل شما را جريمه خواهد کرد و اعتماد کاربر را از دست خواهيد داد.

محتواي صفحه، لينک هاي خارجي، تگ Alt و آدرس بار صفحه

خيلي ساده اما حياتي وضروري! به کار بردن کلمات کليدي اصلي در صفحه البته با چگالي و تکنيک هاي خاص که وبسايت شما از طرف گوگل به خاطر کپي بودن مطلب، اسپم نگردد. لينک هاي خارجي يا لينک هاي داخل صفحه بايد از طريق کلمات کليدي به هم مرتبط شوند. مهمترين مساله اي که بايد رعايت کنيد استفاده از تگ Alt در عکسها ميباشد.ممکن است کاربري عکس را مورد جستجو قرار دهد اگر وبسايت شما رتبه خوبي داشته باشد و همچنين از عبارت کليدي در عکسهاي استفاده کرده باشيد، عکس شما به عنوان اولين نمايش داده خواهد شد.آدرس بار بهتر است که به انگليسي باشد و از کلمات کليدي خارجي که جايگزين هستند اما به صورت مختصر استفاده گردد.

تمامي اين لينک ها و به کاربردن کلمات کليدي بايد کنترل گردد به طوري که از طرف گوگل جريمه و اسپم نگرديم.

6. موضوعات مرتبط با هدف
تا به حال براي شما پيش آمده که دنبال مطلبي خاص بوديد اما هيچ کدام از وبسايتهايي که توسط جستجو بالا آمده اند اصلا در خصوص جستجوي شما مطلبي ندارند!! براي مثال شما به جستجوي عبارت "فروشگاه لباس مردانه " مي پردازيد اما وبسايتي که به شما نشان داده ميشود، هيچ ارتباطي با فروشگاه لباس مردانه ندارد و هيچ گونه وسائل مرتبط با مردانه به فروش نمي رساند يعني فقط کلمه کليدي در عنوان استفاده شده است. هرچند در چندسال اخير گوگل به محتواي وبسايتها اهميت ويژه اي داده و چنين وبسايت هايي جريمه شده اند اما اگر محتوايي وبسايت شما هيچ تناسبي نداشته باشد با کلماتي که کاربر از طريق جستجو وارد سايت شما مي شود، سريعا وبسايت شما را ترک خواهد کرد که از نظر گوگل به خاطر بونس ريت بالا جريمه خواهيد شد.

7.بهينه سازي قطعه ها
تعدادي از بخش ها و قعطه ها در صفحه وبسايت هستند که از نظر تکنيک سئو فوق العاده مهم مي باشند.در اين بخش ميخواهيم به بررسي مختصر اين موارد مهم که از نکات مهم سئو درون صفحه هستند بپردازيم:

عناصر سئو درون صفحه

عناصر اوليه سئو درون صفحه تگ عنوان و توضيح مي باشند که دراين خصوص قبلا توضيحاتي داده شده است.اما آدرس بار...

بارها مشاهده شده که وبسايتها از آدرس بار هاي طولاني و نامفهوم استفاده مي کنند.وجود اين آدرس بارهاي نامفهوم علاوه بر اينکه باعث سردرگمي کاربران مي گردد، از نظر گوگل نيز ممکن است جريمه گرديد.به کار بردن کلمات قابل فهم و همچنين کلمات کليدي داخل آن و وجود آدرس فايل هاي مناسب از عوامل يک آدرس بار خوب مي باشد.

تاريخ انتشار

بارها پيش اومده که افراد دنبال مدل هاي جديد و مثال سال 2016 هستند و در گوگل عبارت " مدلهاي جديد لباس در 2016" جستجو ميکنند.تاريخ انتشار عکس ها و متن هاي شما خيلي مهم است چون گوگل براساس تاريخ انتشار مطالب، بهترين مطالب و عکس ها را نشان مي دهد.

نام دامنه

به اولين چيزي که بايد حواستان باشد نام دامنه است. نام دامنه بايد مختصر و معنا دار باشد که سريعا در حافظه ذخيره گردد. مساله ديگر بايد مراقب تاريخ انقضا آن باشيد چون اگر تاريخ انقضاي آن نزديک باشد، گمان ميکنند که وبسايت شما يک وبسايت جعلي يا تفنني است و اگر بروزرساني نگردد، دامنه شما جريمه خواهد شد.مساله بعدي اينکه شما به چهارصورت ميتوانيد وبسايت خود را بنوسيد مثلا به صورت google.com يا www.google.com و هرکدام را که بنويسيد سايت اصلي نمايش داده ميشود اما چون دو دامنه يک محتواي يکسان ارائه ميدهند وبسايت شما جريمه ميشوند. شما بايد تمامي چهاردامنه را روي يک دامنه قرار دهيد.

8. ارزش منحصر به فرد و تقويت آن
آخرين و مهمترين مساله که در سال 2016 نگاه ويژه اي به آن مي شود، موارد منحصربه فرد در وبسايت مي باشد البته منظوراستفاده از موارد وتکنيک هايي است باعث مي شود وبسايت شما نسبت به بقيه يک سروگردن بالاتر قرار گيرد که مهمترين مورد آن، محتواي مناسب است.

توليد محتواي مناسب و به کاربردن تکنيک هاي سئو علاوه براينکه باعث افزايش رتبه شما در گوگل مي گردد، محبوبيت شما را بين کاربران از اينکه مطالب شما جديد و منحصر به فرد هستند را بيشتر مي کند.البته اين تکنيک زماني بيشتر خودشو نشان ميدهد که مطالب شما اختصاصي و منحصربه فرد باشند.

الان مهمترين مساله ايجاد محتواي مناسب منطبق با اصول سئو مي باشد که از تکنيک هاي سئودرون صفحه مي باشد.
سئوکار